Civic FE1 Motor koruma işlemi

Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
245
Tepki puanı
74
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
Herkese hayırlı günler bu gün direksiyon yay değişimi için gittiğim yetkili serviste servis görevlisinin tavsiyesi ile kampanya var diyerek hiç kabul etmeyeceğim bir teklifi nasıl oldu kabul ettim anlamıyorum ama araç motor koruma, detaylı iç dış temizlik ve klima dezenfektanı uygulamasını kabul ettim. Yay değişimi sonrası aracı alıp ilgili bölüme götürdüler ve 1,5 saat sonra tekrar geri getirdiklerinde motorun temizlendiğini parladığını gördüm. Yıkama ne şekilde yapıldı diye sorunca ilaçlı ve basınçlı suyla dikkatli şekilde diye cevap verilince şok oldum. Ben kuru veya buharlı yaparlar sanıyordum. Her ne kadar kablo beyin bölgelerini kapattık deselerde inanmadım. Servisten ayrılıp 200 km kadar yol yaptım sorun yoktu bu motor yıkama işi sorun yaratırım ayrıca el fren tuşu yanına döşemeye bişey damlatmışlar o bölgeyi soldurmuş anlayamadım göreselini paylaşıyorum bu lekenin çıkma imkanı varmıdır. Resmen para vererek rezillik yaşadım bu gün
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0813.jpeg
    IMG_0813.jpeg
    344.9 KB · Görüntüleme: 14
Hocam ben şimdiye kadar yetkili serviste 5-6 defa yikama ve klima dezenfektan yaptırdım. Hiçbir sorun çıkmaz merak etmeyin sizde.

Aslında amaç yağmurlu havalarda klima açınca kotu koku oluşumunu ve gelmesini engelliyor. Çünkü hava motor kısmından geldiği için elbette ki motorda temiz olmalı.

Uygun şekilde yapılırsa hiçbir zararı yok ki motor bölümü tertemiz durur.

Sadece 7-8 sene sonra yıkadıkca motor alt kısımlarda biraz pas baslamasi ve vida kenarlarında boya kalkması olabiliyor.

Yikatip yikatmamak elbette kullanıcıya ait.

Diğer döşeme damla izi için birsey diyemeyeceğim ama önce nemli bezle sonra oto kokpit temizleme ürünleriyle bir uğraşın çıkar bence.





SM-A235F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam ben şimdiye kadar yetkili serviste 5-6 defa yikama ve klima dezenfektan yaptırdım. Hiçbir sorun çıkmaz merak etmeyin sizde.

Aslında amaç yağmurlu havalarda klima açınca kotu koku oluşumunu ve gelmesini engelliyor. Çünkü hava motor kısmından geldiği için elbette ki motorda temiz olmalı.

Uygun şekilde yapılırsa hiçbir zararı yok ki motor bölümü tertemiz durur.

Sadece 7-8 sene sonra yıkadıkca motor alt kısımlarda biraz pas baslamasi ve vida kenarlarında boya kalkması olabiliyor.

Yikatip yikatmamak elbette kullanıcıya ait.

Diğer döşeme damla izi için birsey diyemeyeceğim ama önce nemli bezle sonra oto kokpit temizleme ürünleriyle bir uğraşın çıkar bence.





SM-A235F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevabınız için tşk ederim hocam. İnanın dünden beri kafam hep takıldı motor kısmının yıkanma işine. Epeyde okudum zararlı mı diye büyük çoğunluk haliyle zararlı olduğunu belirtmiş. Böyle yapacaklarını bilsem kesinlikle istemezdim ama aracımız bakımlı hoş olsun diye ücret karşılığı yaptığımız bu durum umarım ilerde sorun yaşatmaz. Kabaca sağa sola baktım askında sigorta kutusu iç kısmı olsun akü etrafı olsun bir ıslaklık yok gibi. İlerde kablolarda ve bujilerde sorun yaşatmaz umarım ama dersimi aldım. Yıkama işlemi sonrası 300 km’den fazla yol yaptım herhangi bir arıza lambası veya araç gidişinde sorun yaşatmadı. Leke için ise bir kaç temizlik ürünü ile denedim malesef çıkmadı. O leke sanırım klima dezenfektanı için koku bombasının damlaması ile oluştu diye düşünüyorum.
 
Geri
Üst