Motor Yağ Kaçağı Hk.

Tarık

0
Katılım
30 Ağu 2015
Mesajlar
76
Tepki puanı
12
Konum
Ankara
Aracınız
Merhaba arkadaşlar, yağ kaçağı ile ilgili görsel ve videoya aşağıdaki gibidir. Sorularıma gelecek olursak;

Blok üzerindeki çatlaklar boya çatlağı mı ? Yağ kaçağı ne ile alakalı olabilir ?

Alan dar olduğu için uzaktan çekim yapamadım. Tam olarak yer belirtmem gerekirse sol şoför tarafı, yanılmıyorsam vidalı yer motor ile şanzıman bağlantısı oluyormuş. Sanırım yanındaki körüklü yerde aks bağlantısı devamında teker ve süspansiyon.

İlgili arkadaşlara cevapları için şimdiden teşekkür ederim.




photo_5783078129131175285_y.jpg
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,753
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba hocam çatlak kısım büyük ihtimal kirden dolayıdır. Şanzımandan olsa vida birleşme yerinin altında damlama tarzında yağ gözlenir. Sizin şanzımanın üstünde yağ gözüküyor. Bu ise daha yukarıdan bir akma söz konusu olabilir. Misal, külbütor contası, vtec selenoid contası, üst kapak tapası gibi sebepler olabilir. Teşhis için o bölge güzelce balata spreyi veya yağ çözücü spreyi ile temizlenir. Belli bir süre kullandıktan sonra tekrar kontrol edilir. Damlama tarzında bir durum var ise müdahale edilmeli. Ama terleme tarzında bir durum söz konusu ise aracın yaş ve kilometresine göre normal karşılanır.
 

Tarık

0
Katılım
30 Ağu 2015
Mesajlar
76
Tepki puanı
12
Konum
Ankara
Aracınız
Merhaba hocam çatlak kısım büyük ihtimal kirden dolayıdır. Şanzımandan olsa vida birleşme yerinin altında damlama tarzında yağ gözlenir. Sizin şanzımanın üstünde yağ gözüküyor. Bu ise daha yukarıdan bir akma söz konusu olabilir. Misal, külbütor contası, vtec selenoid contası, üst kapak tapası gibi sebepler olabilir. Teşhis için o bölge güzelce balata spreyi veya yağ çözücü spreyi ile temizlenir. Belli bir süre kullandıktan sonra tekrar kontrol edilir. Damlama tarzında bir durum var ise müdahale edilmeli. Ama terleme tarzında bir durum söz konusu ise aracın yaş ve kilometresine göre normal karşılanır.
Bilgi ve tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkür ederim. İlk işim söylediğiniz gibi yağ kaçaklarını temizleyip, gözlemledikten sonra buraya bildirimde bulunacağım.
 

Tarık

0
Katılım
30 Ağu 2015
Mesajlar
76
Tepki puanı
12
Konum
Ankara
Aracınız
Merhaba hocam çatlak kısım büyük ihtimal kirden dolayıdır. Şanzımandan olsa vida birleşme yerinin altında damlama tarzında yağ gözlenir. Sizin şanzımanın üstünde yağ gözüküyor. Bu ise daha yukarıdan bir akma söz konusu olabilir. Misal, külbütor contası, vtec selenoid contası, üst kapak tapası gibi sebepler olabilir. Teşhis için o bölge güzelce balata spreyi veya yağ çözücü spreyi ile temizlenir. Belli bir süre kullandıktan sonra tekrar kontrol edilir. Damlama tarzında bir durum var ise müdahale edilmeli. Ama terleme tarzında bir durum söz konusu ise aracın yaş ve kilometresine göre normal karşılanır.
Hocam "yukardan akma söz konusu" dediğiniz gibi terleme motorun yan tarafındaki kırmızı işaretli noktadan başlamış. Vtec selenoid o noktadamı oluyor ?

photo_5796330877788209036_y.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2018
Mesajlar
305
Tepki puanı
142
Konum
K.maraş
İyi bı alt yikmacia götür yikat foto çek sonra her gün park ettiğin yeri kontrol et yağı arada cubuktan ve lifte kaldır hafta sonu filan yeri bulursun
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,753
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam "yukardan akma söz konusu" dediğiniz gibi terleme motorun yan tarafındaki kırmızı işaretli noktadan başlamış. Vtec selenoid o noktadamı oluyor ?

Ekli dosyayı görüntüle 271122
O bölgede triger seti olmalı. Triger setinde üst kapak ile egzantrik arasında keçe bulunur. Keçe kontrol edilir. Veya külbütör contasının o bölgede bir yağ kaçağı da sebep olabilir. Tahminlerim bu yönde. Teşhis konamaz ise o bölge temizlenip yağ bakımında tekrar kontrol edilir .
 
Geri
Üst