- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 10,347
- Çözümler
- 9
- Tepki puanı
- 13,220
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- M2Hamid
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FD6 2010
Bu konuda @İsmail Beşiroğlu daha doğru bilgi verecektir.Merhaba arkadaşlar fb7 aracim 147 binde şuana kadar tüm bakimlari serviste 0w-20 yağ kullanarak yapıldı. Bu bakım da yağı kendim alıp servis de değiştirmeyi düşünüyorum. Gördüğüm kadarı ile genel de motul ve eneos kullaniyor. Bu yağlar servis kitapçıgindaki viskozite hariç diğer özellikleri karşılamıyor. (Acea a1/b1, a3/b3, a5/b5 gibi) Karşılayan yağ markaları; petrol ofisi, shell, mobil. Siz yağ tercihi yaparken bunları dikkate alıyor musunuz? Bu işin doğrusu nedir? Ekli dosyayı görüntüle 253114
MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ama benim bildiğim kadarı ile kitapçıklar bulunduğunu bölgeye göre hazırlanıyor ve yağ sertifikaları da buna belirleniyor.
ACEA Sınıflandırılması Avrupa bazlı bir sınıflandırma ve MOTUL 0w20 Eco-lite ürünü de esas Amerika ve Japonya pazarındaki motorlar için geliştirmesi nedeniyle ACEA sertifikasyonu yerine ILSAC (International Lubricants Standardization and Approval Committee) ve Amerikan Petroleum Institute (API) sertifikasyonu aldığını düşünüyorum. ILSAC sınıflamasında da GF-5 ile en yüksek niteliğe sahip kategorideler, API sınıflamasında da SN Plus özelliği en üst kalite sertifikasına sahip.
Bana göre ACEA sertifikasına sahip olmaması hedeflediği pazarla ilgili

Kitapçıkta da şöyle bir ibare de var zaten,
