Motor yağında benzin kokusu...

Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
199
Tepki puanı
64
Yaş
41
Selamün aleyküm. Aracım lpg’li olmasına rağmen sabahları ilk çalıştırmadaki boğulma probleminden ötürü problemin lpgden kaynaklanıp kaynaklanmadığını öğrenmek için aracımı uzun süredir benzinde kullanıyorum. Ve araç ilk marşta boğulmadan çalışıyor. Motor yağını yeni değişmiş olmama rağmen yağ çubuğunu çekip kontrol ettiğimde motor yağında bariz bir şekilde benzin kokusu aldım. Sebepleri nelerdir acaba?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
16 Ara 2020
Mesajlar
160
Tepki puanı
147
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Selamün aleyküm. Aracım lpg’li olmasına rağmen sabahları ilk çalıştırmadaki boğulma probleminden ötürü problemin lpgden kaynaklanıp kaynaklanmadığını öğrenmek için aracımı uzun süredir benzinde kullanıyorum. Ve araç ilk marşta boğulmadan çalışıyor. Motor yağını yeni değişmiş olmama rağmen yağ çubuğunu çekip kontrol ettiğimde motor yağında bariz bir şekilde benzin kokusu aldım. Sebepleri nelerdir acaba?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bunun bir kaç sebebi var hocam ve ciddi bir sorundur. Mutlaka baktırın. Başlıca sebepleri; Benzin pompası, kalitesiz yakıt, enjektörler , kalitesiz yağ filtresi kullanımı. İyi bir ustaya mutlaka baktırın. Aracınızda aşırı yakıt tüketimi var mı ? Yağ basıncı lambası yanıp sönüyor mu arada? Motor çalışma sesi yüksek mi? Ayrıca yağ çubuğunu çekip çakmakla ucunu yakarsanız alev alırsa yağda benzin olduğu anlaşılır.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
199
Tepki puanı
64
Yaş
41
Bunun bir kaç sebebi var hocam ve ciddi bir sorundur. Mutlaka baktırın. Başlıca sebepleri; Benzin pompası, kalitesiz yakıt, enjektörler , kalitesiz yağ filtresi kullanımı. İyi bir ustaya mutlaka baktırın. Aracınızda aşırı yakıt tüketimi var mı ? Yağ basıncı lambası yanıp sönüyor mu arada? Motor çalışma sesi yüksek mi? Ayrıca yağ çubuğunu çekip çakmakla ucunu yakarsanız alev alırsa yağda benzin olduğu anlaşılır.

Dikkate alacağım. Çok teşekkürler.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Selamün aleyküm. Aracım lpg’li olmasına rağmen sabahları ilk çalıştırmadaki boğulma probleminden ötürü problemin lpgden kaynaklanıp kaynaklanmadığını öğrenmek için aracımı uzun süredir benzinde kullanıyorum. Ve araç ilk marşta boğulmadan çalışıyor. Motor yağını yeni değişmiş olmama rağmen yağ çubuğunu çekip kontrol ettiğimde motor yağında bariz bir şekilde benzin kokusu aldım. Sebepleri nelerdir acaba?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aracın km.si kaç ve en son ne zaman bakım yaptırdınız?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
81.000km’de. Bakım yaptıralı 1000 km civarı oldu.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bakımda kullanılan yağı ve yağ filtresini siz mi temin ettiniz? Ayrıca araçta daha önce hararet gibi bir durum oldu mu?
Normalde bu tip koku pek olmaması lazım.
Eski ustalar birçok motorda var yok arası kompresyon kaçağı olur ve yakıt hava karışımı nadiren kartere kaçabilir ve arada koku olur çok önemli değil derlerdi, ama 1.5 Turbo’lar harici bizim Civic motorlarında bu durumu duymadım.
Bence önce motorun çevresini etraflıca kaçak varmı diye kontrol edin.
Sonrasında motorda kompresyon kaçağı varmı diye kompresyon testi yaptırabilirsiniz.
Akabinde bir sorun yoksa tedbiren motor yağını değiştirip düzenli aralıklarla kontrol yaptırmanızı öneririm.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
199
Tepki puanı
64
Yaş
41
Bakımda kullanılan yağı ve yağ filtresini siz mi temin ettiniz? Ayrıca araçta daha önce hararet gibi bir durum oldu mu?
Normalde bu tip koku pek olmaması lazım.
Eski ustalar birçok motorda var yok arası kompresyon kaçağı olur ve yakıt hava karışımı nadiren kartere kaçabilir ve arada koku olur çok önemli değil derlerdi, ama 1.5 Turbo’lar harici bizim Civic motorlarında bu durumu duymadım.
Bence önce motorun çevresini etraflıca kaçak varmı diye kontrol edin.
Sonrasında motorda kompresyon kaçağı varmı diye kompresyon testi yaptırabilirsiniz.
Akabinde bir sorun yoksa tedbiren motor yağını değiştirip düzenli aralıklarla kontrol yaptırmanızı öneririm.

Yoğun benzin kokusu mevcut. Lpg’de kullanırken ilk marşta boğulma sorunu yaşıyordum. Son bir aydır aracı benzinde kullanıyorum. Bi ihtimal daha önce lpgde kullanırken ilk marştaki boğulma sorunundan ötürü manifolddaki benzin verimli yanmadığı için motor yağına karışmış olabileceğini düşünüyorum. Bu arada yağ çubuğundaki yağı çakmakla kontrol ettim alevlenme olmadı. Ama yine de mide bulandıran bir durum. Motor yağı ve filtrelerde sıkıntı olabileceğini zannetmiyorum. Kaliteli yağ ve filtre kullanıldı. En kısa sürede ustaya göstereceğim. Bakalım ne diyecek?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Normal bir durumdur bu yağ seviyesi artmadığı sürece..
Şöyle izah edeyim;
Dizel motor vs Benzin motor düşünün,
İkisininde yağını aynı anda değiştirin ve yeni yağı doldurduktan sonra 10 dk lık sakin bir tur atıp tekrar gelin. Motor yağ çubuğunu çektiğinizde Mazot ile çalışan arabanın yağının simsiyah olduğunu görürsünüz.
Benzinli ise pırıl pırıl.
Sizin o kokusunu aldığınız şey EGR den gen yanmamış benzinin sinmiş kokusudur.
Ortalama benzinli bir arabanın yağı 1000 km den sonra, LPG li bir arabanın ise 2000 km lere yakın hafif bir karartı olmaya başlar.
Bu arabanın kullanım alışkanlıkları ve sartlara göre değişiklik gösterir.
Fakat ben size kendi tecrübelerimden yazıyorum…
5000 km yapmış bir motor yağında karartı yoksa zaten o motor yağını kullanmayın görevini yapmıyor demektir.
Arabanızı kimseye tam emin olmadan kurcalamayın ya da kurcalaymayın.
Şimdilik ustaya LPG regülatöründeki diyaframı kontrol etmesini söyleyin. LPG de stop edilince içeri o diyafram eskiyip catladığı için zamana dayalı emme manifoldundan içeri hafif gaz bulutu salıyordur. Bu sebeple motor ilk marş esnasında geç çalışır ve boğulur.
Ekonomik açıdan het zaman ki gibi sıkıntılı bir ülkedeyiz gercekten kimsenin canın yanmasını istemem ben parayı gerçekten zor kazananlardan biriyim çünkü.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst