Normal bir durumdur bu yağ seviyesi artmadığı sürece..
Şöyle izah edeyim;
Dizel motor vs Benzin motor düşünün,
İkisininde yağını aynı anda değiştirin ve yeni yağı doldurduktan sonra 10 dk lık sakin bir tur atıp tekrar gelin. Motor yağ çubuğunu çektiğinizde Mazot ile çalışan arabanın yağının simsiyah olduğunu görürsünüz.
Benzinli ise pırıl pırıl.
Sizin o kokusunu aldığınız şey EGR den gen yanmamış benzinin sinmiş kokusudur.
Ortalama benzinli bir arabanın yağı 1000 km den sonra, LPG li bir arabanın ise 2000 km lere yakın hafif bir karartı olmaya başlar.
Bu arabanın kullanım alışkanlıkları ve sartlara göre değişiklik gösterir.
Fakat ben size kendi tecrübelerimden yazıyorum…
5000 km yapmış bir motor yağında karartı yoksa zaten o motor yağını kullanmayın görevini yapmıyor demektir.
Arabanızı kimseye tam emin olmadan kurcalamayın ya da kurcalaymayın.
Şimdilik ustaya LPG regülatöründeki diyaframı kontrol etmesini söyleyin. LPG de stop edilince içeri o diyafram eskiyip catladığı için zamana dayalı emme manifoldundan içeri hafif gaz bulutu salıyordur. Bu sebeple motor ilk marş esnasında geç çalışır ve boğulur.
Ekonomik açıdan het zaman ki gibi sıkıntılı bir ülkedeyiz gercekten kimsenin canın yanmasını istemem ben parayı gerçekten zor kazananlardan biriyim çünkü.
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.