Motor Yağları Hakkında

MOTOR YAĞLARI SINIFLANDIRMASI

Otomotiv yağlarının sınıflandırılması, çeşitli kuruluşlar tarafından yapılmış ve yağlara uygulanan test numaralarının önünde, bu kuruluşların isimlerinin baş harfleri kullanılmıştır. Bu sınıflar, yağın performansını belirler.

Bu kısaltmaların açılımları şu şekildedir:

SAE: Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği

API : Amerikan Petrol Enstitüsü

ILSAC: Uluslar arası Yağ Standartları ve Onay Komitesi

ACEA: Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği

MIL: ABD Ordusu Yağ Spesifikasyonları

JASO: Japon Otomobil Standartları Organizasyonu.

API KALİTE SINIFLANDIRMASI

Motor yağlarının kalite sınıflamasında en geçerli ölçütlerden biri API’dır. Örneğin API SH/CF. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SH, SJ gibi). S ve C harflerinden sonra gelen harfler, alfabetik sıraya göre ilerledikçe motor yağının kalitesi artar.

BENZİNLİ MOTOR YAĞLARI API SERVİS SINIFLANDIRILMASI

API motor yağı kalite sınıflandırılması, Amerikan Petroleum Institute (API), Amerikan Society for Testing Materials (ASTM) Society of Automotive Engineers (SAE)’nin 1960’lı yıllarda bir araya gelip çalışmalarının neticesi ortaya çıkmıştır.

SA : Katıksız madeni yağ.

SB : Oksidasyonu ve yatak korozyonunu önleyen katık içeren motor yağı.

SC : 1964 yılı garanti testlerinden geçen; aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.

SD : 1968 yılı garanti testlerinden geçen, SC seviyesine göre daha üstün aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.

SE : API SC ve SD'ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklı benzinli motor yağı.

SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE'de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.

SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.

SH : 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağı.

SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.

SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması'na girebilir.

SM : Kasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.


MOTOR YAĞLARI ACEA KALİTE SINIFLANDIRILMASI

Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği ACEA (Association des Constructeurs Europèens d’Automobile),eski CCMC organizasyonuna ait sınıflamanın yerini alan yeni bir motor yağları kalite sınıflamasını 1996 yılında uygulamaya koydu. Bu sınıflamaya göre benzinli motor yağları A, hafif dizel motor yağları B, ağır hizmet motor yağları E, harfleri ile gösterilmişti. Kasım 2004 tarihinde kalite sınıflaması tekrar düzenlenmiştir. Buna göre benzinli ve hafif hizmet dizel motor yağı sınıflamaları birleştirilerek A/B, özel filtre donanımlı benzinli ve hafif dizel motor yağlan C, Ağır hizmet motor yağları E harfiyle gösterilmiştir.

Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:

A1/B1 : Viskozitesini koruma özelliği CCMC G-4 ile CCMC PD -2 limitlerini aşanr yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli motor yağı.

A2/B2: Genelde CCMC G-4 ve CCMC PD-2 oksidasyon kararlılığı G-5 e eşdeğer, viskozitesini koruma özelliği gelişmiş konvansiyonel motor yağıdır.

A3/B3: Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 ile CCMC PD-2 limitlerini aşan, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen, düşük tüketimli yüksek performanslı motor yağıdır.

A3/B3/B4: A3/B3 ilave olarak direk enjeksiyonlu motorlar için revize edilmiş motor yağıdır.

A5/B5: Yüksek performans, düşük viskoziteli ve sürtünmeli özeliklerde uzun yağ değiştirme periyoduna sahip indirek ve direk enjeksiyon yakıt ekonomisi sağlayan motor yağıdır.

Özel Filtre Donanımlı Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:

C1: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B5 şartnamesini sağlayan, düşüksülfatlanmış kül, fosfor (0,05% max), kükürt özellikli ve 2,6/2,9 HT/HS şartlarını karşılayan yakıt tasarruflu motor yağı.

C2: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B5 şartnamesini sağlayan orta seviyesülfatlanmış kül, fosfor (0,07%-0,09%),kükürt özellikli ve 2,9 HT/HS şartlarını karşılayan yakıt tasarruflu motor yağı.

C3: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B4 şartnamesini sağlayan, orta derecesülfatlanmış kül, fosfor (0,07%-0,09%), kükürt özellikli ve 3,5 HT/HS şartlarını karşılayan, MB 229,31 şartnamesi ile uyumlu motor yağı.

Ağır Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:

E1: Genel olarak CCMC D-4 ve MB 227,1 performansında dizel motor yağı.

E2: Genel olarak CCMC D-5 performansının üstünde ve MB 228,1 performansında dizel motor yağı.

E3: Genel olarak CCMC D-5 ve MB 228,3 performansında, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen dizel motor yağı. (ACEA 2004 sınıflandırılmasında bulunmamaktadır.)

E4: E3 performansını aşan yoğun kurum altında aşınmayı önleyen, viskozitesini koruyan, yakıt ekonomisini sağlayan ve emisyon performansı yüksek dizel motor yağı.

E5: 2002 yılında yayınlanan E4 performansını aşan yoğun kurum altında aşınmayı önleyen, viskozitesini koruyan ve emisyon performansı yüksek, uzun ömürlü dizel motor yağı.

E6: 2004 yılında yayınlanan E4 performansı seviyesini aşan, Euro IV motorlar için tasarlanmış daha yüksek kesilme mukavemeti (shear stabiliteli), uzun kullanım ömrüne sahip dizel motor yağı.

E7: 2004 yılında yayınlanan E5 performans seviyesini aşan, Euro IV motorlar için tasarlanmış daha yüksek kesilme mukavemeti (shear stabiliteli), uzun kullanım ömrüne sahip dizel motor yağı.




BENZİNLİ MOTOR YAĞLARI ILSAC KALİTE VE YAKIT EKONOMİSİ SINIFLANDIRILMASI

AAMA (American Automobile Manufacturers Association) ve JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association) birleşerek, benzinli motor yağlarında, yakıt ekonomisi içeren yeni bir kalite sınıflaması belirlemek amacıyla ILSAC (International Lubricants Standardization and Approval Committee) isimli organizasyonu oluşturulmuş ve 1994 yılından başlayarak, aşağıdaki kalite sınıflarını uygulamaya koymuşlardır.


GF-1: API SG performansını sağlayan, ek olarak SAE OW, 5W ve 10W ile başlayan multigrade (çok mevsim) yağlarda EC-I (Energy Converving-I) yakıt ekonomisi testini geçen motor yağı.

GF-2: API SG performansını sağlayan, ek olarak SAE OW, 5W ve 10W ile başlayan multigrade (çok mevsim) yağlarda EC-II (Energy Converving-II) yakıt ekonomisi testinden geçen motor yağı. % ILSAC GF-2 yağları katalist zehirlenmesini önlemek için GF-1 fosfor limiti olan max. 0,12 yerine max. 0,10 limitini sağlar.

GF-3: API SL performansını sağlayan, ek olarak GF-2' ye göre daha düşük yağ tüketimi ve daha yüksek yakıt ekonomisi değerlerine sahip benzinli motor yağı.

GF-4: API SM performansını sağlayan, ayrıca SAE 0w-20,5w-20,0w-30 ve 10w-30multigrade yağlarda EC 111 yakıt ekonomisi testlerinden geçen ve bu ekonomisini kullanım süresince koruyan benzinli motor yağı.


iPhone cihazından gönderildi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
MOTOR YAĞI

Motor yağları, petrolden arıtım yolu ile elde edilen baz yağlar ve/veya sentetik olarak elde edilen polimerik yapıdaki baz yağların, katıklarla belli standartları, şartnameleri karşılayacak oranlarda karıştırılmasıyla üretilmektedir.

Motor Yağının Görevleri

Motor parçaları arasında sürtünmeyi ve aşınmayı en aza indirir.
Korozyonu önler.
Soğutmaya yardımcı olur, motordaki ısınmayı dengeler.
Motoru temizler, tortu ve birikinti oluşumunu kontrol eder.
Yakıt tüketimini azaltır.
Motor performansını arttırır.
Motor elemanlarını korur ve motorun ömrünü uzatır.

Motor yağları mevsimlere bağlı kullanışlarına göre ikiye ayrılır:

  • Tek dereceli “ Monograde’’ yağ
  • Çok dereceli “Multigrade’’ yağ

· Tek dereceli “Monograde’’ yağlar tek mevsim yağlardır, tek rakamla sınıflandırılmıştır.

- SAE 15W: Soğuk şartlar için tek mevsim yağ.(W kış mevsimini belirtmektedir.)

- SAE 40: Sıcak şartlar için tek mevsim yağ.

· Döt mevsim yağları olan çok dereceli “Multigrade’’ yağlar ise iki rakamla sınıflandırılmışlardır. Örneğin 15W-40.

- 15W : Soğuk hava şartlarında çalışma özelliği. (Bu sayı azaldıkça yağın düşük
hava sıcaklıklarında dayanıklılığı artar. )

- 40 : Sıcak hava şartlarında çalışma özelliği. (Bu sayı büyüdükçe yağın yüksek hava sıcaklıklarında dayanıklılığı artar.)



iPhone cihazından gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Elinize sağlık (y)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
MOTOR YAĞLARI SINIFLANDIRMASI

Otomotiv yağlarının sınıflandırılması, çeşitli kuruluşlar tarafından yapılmış ve yağlara uygulanan test numaralarının önünde, bu kuruluşların isimlerinin baş harfleri kullanılmıştır. Bu sınıflar, yağın performansını belirler.

Bu kısaltmaların açılımları şu şekildedir:

SAE: Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği

API : Amerikan Petrol Enstitüsü

ILSAC: Uluslar arası Yağ Standartları ve Onay Komitesi

ACEA: Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği

MIL: ABD Ordusu Yağ Spesifikasyonları

JASO: Japon Otomobil Standartları Organizasyonu.

API KALİTE SINIFLANDIRMASI

Motor yağlarının kalite sınıflamasında en geçerli ölçütlerden biri API’dır. Örneğin API SH/CF. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SH, SJ gibi). S ve C harflerinden sonra gelen harfler, alfabetik sıraya göre ilerledikçe motor yağının kalitesi artar.

BENZİNLİ MOTOR YAĞLARI API SERVİS SINIFLANDIRILMASI

API motor yağı kalite sınıflandırılması, Amerikan Petroleum Institute (API), Amerikan Society for Testing Materials (ASTM) Society of Automotive Engineers (SAE)’nin 1960’lı yıllarda bir araya gelip çalışmalarının neticesi ortaya çıkmıştır.

SA : Katıksız madeni yağ.

SB : Oksidasyonu ve yatak korozyonunu önleyen katık içeren motor yağı.

SC : 1964 yılı garanti testlerinden geçen; aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.

SD : 1968 yılı garanti testlerinden geçen, SC seviyesine göre daha üstün aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.

SE : API SC ve SD'ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklı benzinli motor yağı.

SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE'de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler.

SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.

SH : 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) protokolüne uygun yapılan benzinli motor yağı.

SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler.

SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conserving Sınıflaması'na girebilir.

SM : Kasım 2004 tarihinde çıkarılmış benzinli motor yağı kategorisi, SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.


MOTOR YAĞLARI ACEA KALİTE SINIFLANDIRILMASI

Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği ACEA (Association des Constructeurs Europèens d’Automobile),eski CCMC organizasyonuna ait sınıflamanın yerini alan yeni bir motor yağları kalite sınıflamasını 1996 yılında uygulamaya koydu. Bu sınıflamaya göre benzinli motor yağları A, hafif dizel motor yağları B, ağır hizmet motor yağları E, harfleri ile gösterilmişti. Kasım 2004 tarihinde kalite sınıflaması tekrar düzenlenmiştir. Buna göre benzinli ve hafif hizmet dizel motor yağı sınıflamaları birleştirilerek A/B, özel filtre donanımlı benzinli ve hafif dizel motor yağlan C, Ağır hizmet motor yağları E harfiyle gösterilmiştir.

Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:

A1/B1 : Viskozitesini koruma özelliği CCMC G-4 ile CCMC PD -2 limitlerini aşanr yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli motor yağı.

A2/B2: Genelde CCMC G-4 ve CCMC PD-2 oksidasyon kararlılığı G-5 e eşdeğer, viskozitesini koruma özelliği gelişmiş konvansiyonel motor yağıdır.

A3/B3: Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 ile CCMC PD-2 limitlerini aşan, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen, düşük tüketimli yüksek performanslı motor yağıdır.

A3/B3/B4: A3/B3 ilave olarak direk enjeksiyonlu motorlar için revize edilmiş motor yağıdır.

A5/B5: Yüksek performans, düşük viskoziteli ve sürtünmeli özeliklerde uzun yağ değiştirme periyoduna sahip indirek ve direk enjeksiyon yakıt ekonomisi sağlayan motor yağıdır.

Özel Filtre Donanımlı Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:

C1: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B5 şartnamesini sağlayan, düşüksülfatlanmış kül, fosfor (0,05% max), kükürt özellikli ve 2,6/2,9 HT/HS şartlarını karşılayan yakıt tasarruflu motor yağı.

C2: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B5 şartnamesini sağlayan orta seviyesülfatlanmış kül, fosfor (0,07%-0,09%),kükürt özellikli ve 2,9 HT/HS şartlarını karşılayan yakıt tasarruflu motor yağı.

C3: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B4 şartnamesini sağlayan, orta derecesülfatlanmış kül, fosfor (0,07%-0,09%), kükürt özellikli ve 3,5 HT/HS şartlarını karşılayan, MB 229,31 şartnamesi ile uyumlu motor yağı.

Ağır Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:

E1: Genel olarak CCMC D-4 ve MB 227,1 performansında dizel motor yağı.

E2: Genel olarak CCMC D-5 performansının üstünde ve MB 228,1 performansında dizel motor yağı.

E3: Genel olarak CCMC D-5 ve MB 228,3 performansında, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen dizel motor yağı. (ACEA 2004 sınıflandırılmasında bulunmamaktadır.)

E4: E3 performansını aşan yoğun kurum altında aşınmayı önleyen, viskozitesini koruyan, yakıt ekonomisini sağlayan ve emisyon performansı yüksek dizel motor yağı.

E5: 2002 yılında yayınlanan E4 performansını aşan yoğun kurum altında aşınmayı önleyen, viskozitesini koruyan ve emisyon performansı yüksek, uzun ömürlü dizel motor yağı.

E6: 2004 yılında yayınlanan E4 performansı seviyesini aşan, Euro IV motorlar için tasarlanmış daha yüksek kesilme mukavemeti (shear stabiliteli), uzun kullanım ömrüne sahip dizel motor yağı.

E7: 2004 yılında yayınlanan E5 performans seviyesini aşan, Euro IV motorlar için tasarlanmış daha yüksek kesilme mukavemeti (shear stabiliteli), uzun kullanım ömrüne sahip dizel motor yağı.




BENZİNLİ MOTOR YAĞLARI ILSAC KALİTE VE YAKIT EKONOMİSİ SINIFLANDIRILMASI

AAMA (American Automobile Manufacturers Association) ve JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association) birleşerek, benzinli motor yağlarında, yakıt ekonomisi içeren yeni bir kalite sınıflaması belirlemek amacıyla ILSAC (International Lubricants Standardization and Approval Committee) isimli organizasyonu oluşturulmuş ve 1994 yılından başlayarak, aşağıdaki kalite sınıflarını uygulamaya koymuşlardır.


GF-1: API SG performansını sağlayan, ek olarak SAE OW, 5W ve 10W ile başlayan multigrade (çok mevsim) yağlarda EC-I (Energy Converving-I) yakıt ekonomisi testini geçen motor yağı.

GF-2: API SG performansını sağlayan, ek olarak SAE OW, 5W ve 10W ile başlayan multigrade (çok mevsim) yağlarda EC-II (Energy Converving-II) yakıt ekonomisi testinden geçen motor yağı. % ILSAC GF-2 yağları katalist zehirlenmesini önlemek için GF-1 fosfor limiti olan max. 0,12 yerine max. 0,10 limitini sağlar.

GF-3: API SL performansını sağlayan, ek olarak GF-2' ye göre daha düşük yağ tüketimi ve daha yüksek yakıt ekonomisi değerlerine sahip benzinli motor yağı.

GF-4: API SM performansını sağlayan, ayrıca SAE 0w-20,5w-20,0w-30 ve 10w-30multigrade yağlarda EC 111 yakıt ekonomisi testlerinden geçen ve bu ekonomisini kullanım süresince koruyan benzinli motor yağı.


iPhone cihazından gönderildi.

Hocam elinize sağlık(y)
Motul 0w20'nin spesifikasyonları incelediğim zaman,
API SN PLUS, API SN and/or ILSAC GF-5 ifadesi mevcut.
Bu ifadeler daha üst standartların mı göstergesi oluyor?
Ayrıca MOTUL'un 0w20 Eco-lite modeline bakmak istediğimde 5w20 modelini açıyor artık, sizin bu konuda bilginiz varmı?
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Hocam elinize sağlık(y)
Motul 0w20'nin spesifikasyonları incelediğim zaman,
API SN PLUS, API SN and/or ILSAC GF-5 ifadesi mevcut.
Bu ifadeler daha üst standartların mı göstergesi oluyor?
Ayrıca MOTUL'un 0w20 Eco-lite modeline bakmak istediğimde 5w20 modelini açıyor artık, sizin bu konuda bilginiz varmı?

Evet daha üst standartları karşıladığının göstergesi, motul sitesinde neden 5w20 ye yönlendirdiği hakkında bilgi sahibi değilim.


iPhone cihazından gönderildi.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
Geri
Üst