NGK bujiler hk

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,162
Çözümler
10
Tepki puanı
12,952
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Birgün yolda gidiyordum. Araba inanılmaz teklemeye başladı. Vsa+lastik basınç sensörü+motor arıza ışığı yanıp sönmeye başladı. Arabayı zar zor kenara çektim TEM de giderken. Aracı o şekilde 15 km hızla ustama götürdüm. Cihaza bağladık. Ateşleme bobini arızası verdi. Değiştirdik. Hiç bir şey yapmadan tüm ışıklar söndü. O şekilde değişim olmuştu. Benden önceki sahibi çin malı bobin takmış. Şuan benim aldığım NAP marka japon malı üzerinde.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Aracınız şu anda kaçbin km.?
Bi de daha önceki sahibi neden ateşleme bobinini değiştirmiş ki?
Yani bu soruları sorma nedenim ateşleme bobininde sorun çıkartan unsur nedir? Tam olarak sorunu anlamak sorunu çözmenin bence en önemli unsurudur.
 

dodi34

0
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
230
Tepki puanı
27
Aracınız
İnanın ben alırken sormadım daha doğrusu bakmadım bile bu ders oldu bana :) bidahaki hondada bunada bakacağım. Şuan aracım 149k da hocam


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,162
Çözümler
10
Tepki puanı
12,952
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Anladım, açıkçası şu ana kadar edindiğim tecrübede Honda motor konusunda parça seçen bir yapıda, yani kendi orjinal parçalarıyla çok dayanıklı ve uyumlu ama farklı marka takılan şeyler zamanla hep sorun çıkarma riski taşıyor. Made in japan olsa bile eğer aracın üzerindeki malzeme ile aynı kodda ve üretimde değilse bende her zaman soru işareti oluşur.

Mesela Bosch marka buji kullanan bildiğim herkes çoğu zaman içinde çekiş düşüklüğü ve yüksek yakıt tüketimi ile karşılaştı ve orjinal bujiye geçti.

FB7 ve FD6da buji ve bobinleri verimli bir bağlantıya sahip, bobinler arasında kablolama sistemi de görünürde yok. Aslında sizin araçta en temizi başka bir aracın buji-bobin ikilisini 4 adet olarak başka bir araçtan çıkarıp sizin araca bağlayarak denenmeli ve bu ikisinin sorun yaşatıp yaşatmadığına emin olunmalı.
Bu sekilde sorunun spesifik olarak bunlardan mı olduğuna emin olabilirsiniz.
Bi de açıkçası ateşleme bobinini çin malı takan biri, bujiyi de orjinal almama ihtimali olabilir. bujiyi daha önce siz mi değiştirdiniz yoksa önceki sahibi mi değiştirmişti?
 

dodi34

0
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
230
Tepki puanı
27
Aracınız
Bujileri kendim değiştirdim hocam. Yaklaşık 40 bin km önce. Bu arada vakit ayırıp yorum yapıyosunuz teşekkür ediyorum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,162
Çözümler
10
Tepki puanı
12,952
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Rica ederim, bende hep bu şekilde farklı sorunlar ve çözüm yolları hakkında bilgi sahibi oldum-olmaya da devam ediyorum.
Eğer kendiniz orjinal buji alıp kullanmışsanız ve buji ağzı açıklığında sorun yoksa ve bujinin ömrünü tüketen bi anormal durumda oluşmamışsa 40binde bujinin ömrünü tamamlamamış olması lazım normalde.
En mantıklısı sağlıklı çalışan bir buji-bobin takımının aracınıza deneme amacıyla konulup sorunun bu ikisine bağlı olup olmadığının teyidi bence.
 
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Konum
anlarra
Aracınız
Civic FD6 2006
NGK bujilerinin orjinal olduğunu nasıl anlayabiliriz ? İstanbul ve Ankara Honda servislerini aradım internetten alacağınız NGK marka bujiler yan sanayi yada çin malı olur güvenmeyin dediler. Sanayideki malzemeciler ortalama 250₺ diyor ve servis bunlara da güvenmeyin dedi.Servis tanesine 140₺ diyor. Sizce ne yapmalıyım ?
Teşekkürler
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,162
Çözümler
10
Tepki puanı
12,952
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Açıkçası taklitse bile orjinali ile nerdeyse birebir yaptıkları için anlama imkanınız yok gibi.
Yapacağınız en uygun şey güvenilir satıcıdan birebir kodu tutan ürünü almak. Kutusunda zaten Made in Japan diye belirtir. N11 yada gittigiyor gibi platformlarda kullanıcı yorumlarını inceleyin, böyle sitelerde güvenilir ve yüksek memnuniyetli satıcılardan alabilirsiniz.

Bence servislerin iddiasına çok aldırış etmeyin, parça konusunda kar amacıyla çok yüksek fiyatlar istiyorlar. Örneğin ağustostan beri stoktaki ürünlerine inanılmaz zam yaptılar, haziran başında 80 tl dedikleri hava filtresine şu anda 150 diyorlar. Halbuki onlarda yedek parçacılar gibi yılbaşından beri çektikleri stokları satıyorlar.
Servisin elindeki malzeme dış kutusunda Honda diye yazarak geliyor ama bujinin üstünde yine de Denso yada NSK yazıyo :) yani Honda’da ürettirdiği ürün kadar kendi de kazanıyor :) Bence başka yerde bulamadığınız sürece servisten yedek parça almak fiyatı makul değilse anlamlı değil.
 
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Konum
anlarra
Aracınız
Civic FD6 2006
Açıkçası taklitse bile orjinali ile nerdeyse birebir yaptıkları için anlama imkanınız yok gibi.
Yapacağınız en uygun şey güvenilir satıcıdan birebir kodu tutan ürünü almak. Kutusunda zaten Made in Japan diye belirtir. N11 yada gittigiyor gibi platformlarda kullanıcı yorumlarını inceleyin, böyle sitelerde güvenilir ve yüksek memnuniyetli satıcılardan alabilirsiniz.

Bence servislerin iddiasına çok aldırış etmeyin, parça konusunda kar amacıyla çok yüksek fiyatlar istiyorlar. Örneğin ağustostan beri stoktaki ürünlerine inanılmaz zam yaptılar, haziran başında 80 tl dedikleri hava filtresine şu anda 150 diyorlar. Halbuki onlarda yedek parçacılar gibi yılbaşından beri çektikleri stokları satıyorlar.
Servisin elindeki malzeme dış kutusunda Honda diye yazarak geliyor ama bujinin üstünde yine de Denso yada NSK yazıyo :) yani Honda’da ürettirdiği ürün kadar kendi de kazanıyor :) Bence başka yerde bulamadığınız sürece servisten yedek parça almak fiyatı makul değilse anlamlı değil.
Anladım . Çok teşekkür ediyorum
 
Katılım
16 May 2017
Mesajlar
98
Tepki puanı
25
Konum
Niğde
Aracınız
Orjinal NGK al.Bosh la falan uğraşma.İkinci olarak benim yaşadığım bir problem buji gövdesinde çatlama oldu.Bunun sebebini çözemediler.En sonunda bujilerin gövdesini ısı ve elektriğe karşı yalıtkan kaliteli bantla sardık ve düzeldi. NGK larda benzinde buji ömrü 100 bin km dir fakat lpg ile kullanınca muhtemelen daha kısa sürede değişmesi gerekir.Piyasada çok fazla sahte ngk var dikkat et.

Sent from my LG-H815 using CivicTR Forum mobile app
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Konum
anlarra
Aracınız
Civic FD6 2006
Orjinal NGK al.Bosh la falan uğraşma.İkinci olarak benim yaşadığım bir problem buji gövdesinde çatlama oldu.Bunun sebebini çözemediler.En sonunda bujilerin gövdesini ısı ve elektriğe karşı yalıtkan kaliteli bantla sardık ve düzeldi. NGK larda benzinde buji ömrü 100 bin km dir fakat lpg ile kullanınca muhtemelen daha kısa sürede değişmesi gerekir.Piyasada çok fazla sahte ngk var dikkat et.

Sent from my LG-H815 using CivicTR Forum mobile app
O zaman fazla para verip servisten almak en mantıklı hale geliyor. Çünkü NGK bujilerinin orjinal ve sahteliği arasındaki farkı çözmek kolay değil anladığım kadarıyla . Yorumlarınız için teşekkürler
 
Geri
Üst