OBD2 ile Araç Verilerini Kaydetme

Arkadaşlar merhaba Obd2 bağlantısı ile yaptığım çalışma olan araç verilerini kaydetme konusunu derledim, aşağıda sizler ile paylaşıyorum.

İnternette kısa bir arama ile nasıl bağlantı yapıldığını, değerlerin gözlemlenmesini ve arıza kodlarının nasıl resetlendiğini bulabilirsiniz. Ancak arıza kodunu resetlemeden önce bu kodun belirmese neden olan şeyi bulmak ve o sorunu gidermek daha da önemli. Neyse konumuz bu değil. Benim paylaşmak istediğim araç verilerini kaydetmek ve grafiğe dökmek.

Neden kaydetmek istedim?

Bazen aracı fazla mı dinliyorum yoksa gerçekten problem mi var, arada kalıyorum. Kimi zaman sorun kendini bariz belli edene kadarda iş işten geçmiş olabiliyor ama işin aslı bu da takıntılı hobi işlerimden birisi :))

Uygulama yapılan Araç : Honda Civic 2010 fd6 kasa otomatik vites
Kullanılan bağlantı cihazı; Phone & Android Destekli OBD2 Elm 327 Wifi Arıza Tespit Cihazı
Kullanılan program: Torque (Android)

Yukarıda bahsettiğim bağlantı cihazı ve program ile aracımdaki birçok veriyi okuyabiliyorum. .Bunların bir kısmını da eğer açık ise cep telefonu gps alıcısı ve cep telefonu pozisyon sensöründen okuyor. Torque programı bu verileri .csv dosyası formatında kayıt ediyor. Kayıt başlangıcı ve periyodu program ayarlardan yapılabiliyor.

Yukarıdaki araç modeli, program ve bağlantı cihazı şartlarında okunabilen verilerin listesi aşağıdaki linktedir.
>>>Okunabilen verilerin listesi<<<



  • Bu veriler ile neler yapılabilir ?
  • Aracınız sağlıklı iken bu verileri kaydedip, daha sonra araçta birşeyler ters gittiğini fark ettiğinizde ya da düşündüğünüzde tekrar aynı şartlarda kayıt alıp mukayese ile sorunu tespit etme şansınız olabilir.
  • Sürüş karakteristiğinizi çıkarıp değerlendirebilirsiniz.
  • Aynı marka model diğer araçlar ile aracınızı kıyaslayabilirsiniz.
  • Almayı düşündüğünüz araçları kontrol etmek için kullanabilirsiniz. (Misal, hata kodları en son kaç km. önce resetlenmiş. Yakın zamanda resetlenmiş ise ve bu size söylenmiyor ise aracı almayı bir daha düşünün derim.)
  • Yakıt sarfiyatı konularında bazen “yok yavf o kadar da yakmaz” yorumlarına , tartışmalara kesin cevap bulabilirsiniz. (yoldaki hafif eğimin, basit dur kalkların, dış hava sıcaklığınının,motor sıcaklığının ne kadar etkilediğini aşağıda tarif edeceğim grafik oluşturma ile daha iyi fark edeceksiniz.
Kayıt dosyası ;
Torque programının oluşturduğu. .csv dosyasına telefonunuzdaki doya görüntüleme programı ile ana dizin içerisinde torque klasörü içerisinden ulaşabilirsiniz. “trackLog-2019-Nov-11_07-36-04.cs” şekilde isimlendirilmiş olacak. Program içerisinden kaydedilmesini istediğiniz veriler bu dosya içerisine kaydedilecektir. Telefonunuzda uygun program var ise (wps office gibi) bu dosyayı açabilirsiniz ve verileri görebilirsiniz ancak başlangıçda bunlara bakmak çok karışık ve anlamsız gelecektir. Alıştıktan sonra merak ettiğiniz bir değere hemen bakmak için aşağıdaki grafik oluşturmaya ihtiyacınız kalmayacaktır. Ama birşeyleri anlamak ve yorumlamak için grafik oluşturmak şart.

Gafik oluşturmak için microsoft office excel ya da ücretsiz open office programlarını kullanabilirsiniz. Ben Microsoft office paketindeki excel programı üzerinden anlatacağım.
Eğer android cep telefonunuzda WPS office pogramı varsa ve bu csv dosyasını bu program ile açıp .xlsx olarak kaydedebilirseniz aşağıda anlatacağım “bilgisayarda csv dosyasını xlsx dosyasına çevirme işlemini “pas geçebilirsiniz.(bu işlem telefonunuzu kasabilir ve zaman alabilir. Tüm satırları yüklenmeden “farklı kaydet “menüsü belirmiyor.)



Kayıt dosyasını daha kullanışlı formata çevirmek ;
Torque programının oluşturduğu .csv dosyasındaki verileri grafikte kullanabilmek için önce bu dosyayı xlsx dosya formatına aşağıdaki şekilde çevirmemiz lazım. İşin en meşakkatli yeri burası. Bu işlemi yaparken aşağı resimlerdeki adımları izleyiniz. Bu sayede csv dosyasını excel de işleyebileceğiniz xlsx dosyasına çevirmiş oluyoruz.

Bu çevrimin gerekliliği, csv dosyası verileri grafik oluşturamayacağımız şekilde ( en azından ben öyle biliyorum), ayrı ayrı hücrelerde değil, virgülller ile ayrılmış ardışık diziler halinde tutuyor. Aşağdaki ayarlama ile (bir nevi içe aktarma), her virgülden sonrasını bir hücreye atama gibi bir işlem yapıyoruz.

Csv veri dosyasını excel içerisine atmak için aşağı resimlerdeki adımları takip ediniz
1csv_ham.PNG 2yeni dosya.png 3veri dosyası aç.jpg 4veri dosyası virgül ile ayrılmış seç.jpg 5veri dosyası virgül ile ayırıcı seç.jpg 6gelişmişten ondalık ayırıcı nokta seçimi.jpg 7hedef hücre seçimi.jpg


Kullanışlı format verilerini grafiğe çevirmek;
İşin bundan sonrası excel bilgisi. İnternet arama motorlarında “Excel grafik oluşturma” ya da “excel pivot chart oluşturma”aramalarını yaparak size hitap edecek grafik türlerini oluşturabilirsiniz. Başlangıç olarak pivot chart önermem, bunun kullanımı ayrı bir zorluk, ama diğer grafik oluşturmaya göre daha fonksiyonel. Aşağıda oluşturduğum grafik örneklerini görebilirsiniz. Tüm değerlerin grafiğe aynı orandan görsel olarak sığabilmesi için rakamları birbirine yakın tutmaya çalışın. Örneğin “rpm” değeri 4 hanelidir, Önce bu değeri toplu olarak 100 e bölün daha sonra grafiğe eklerseniz ilk iki grafikteki gibi oranlı bir görüntü olacaktır. Aksi halde pivot (3. grafik) örneğindeki gibi oransız bir grafik oluşup diğer değerleri rahat görmenize engel olacaktır. Bu grafikleri resim olarak kaydetmek için grafiğin veri olmayan boş bir alanında ( dışa yakın alan) “sağ tık>> kopyala” , paint’ i açın ve “yapıştır”.
ev-okul.png okul-iş.png pivot table.PNG
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@kipermufit eline sağlık hocam. Grafiklerde can alıcı nokta anlık tüketim değerleri! Kalkışlarda pik yapıyor, hız arttıkça anlık düşüyor. Birde şunu farkettim. Durma esnasında anlık tüketimde yükselme oluyor. Bunun neden olduğunu çözemedim. :unsure:
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@kipermufit Hocam elinize emeğinize sağlık, çok güzel bir konu olmuş.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
@kipermufit eline sağlık hocam. Grafiklerde can alıcı nokta anlık tüketim değerleri! Kalkışlarda pik yapıyor, hız arttıkça anlık düşüyor. Birde şunu farkettim. Durma esnasında anlık tüketimde yükselme oluyor. Bunun neden olduğunu çözemedim. :unsure:

Ben de aynı şeyi merak etmiş ve başka başlık altında sormuştum. Bir arkadaş aşağıdaki yorumda bulunmuştu.?
Ben de hala aynı fiirdeyim.
Durma anında devreye rolanti motoru girer. Araç stop etmemesi için anlık tüketimi artırıyor olabilir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.

Araç durmaya yakın anlık tüketimin fırlaması neden olabilir
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Ben de aynı şeyi merak etmiş ve başka başlık altında sormuştum. Bir arkadaş aşağıdaki yorumda bulunmuştu.?
Ben de hala aynı fiirdeyim.
@kipermufit eline sağlık hocam. Grafiklerde can alıcı nokta anlık tüketim değerleri! Kalkışlarda pik yapıyor, hız arttıkça anlık düşüyor. Birde şunu farkettim. Durma esnasında anlık tüketimde yükselme oluyor. Bunun neden olduğunu çözemedim. :unsure:
Araç durmak üzereyken yol bilgisayarında anlık yakıt tüketim miktarının artıyor olmasını ben de sizin gibi rölantiye bağlıyor ve şu şekilde yorumluyorum;

•Km saatindeki 100 kp/h yada km/h yada km/saat; “Saatte 100 km yol alır” demek oluyor.

•100 kp/h sabit hızla giderken yol bilgisayarı 5 lt/100 km gösteriyor diyelim. Bu ne demek oluyor: “100 km’de 5 lt yakıt tüketir.”

••Şimdi iki veriyi birleştirelim;
1 saatte 100 km yol alır ve bunu yaparken 5 lt yakıt tüketir.

Araç vitesteyken frene bastık ve yavaşlamaya başladık. Yakıt tüketim verisinde artış beklenmez. Aksine tüketim sıfır olur. Çünkü gaza basmadığımız için yakıt tüketimi durdu. Aracın mevcut hareket enerjisi nedeniyle de rölanti devri için yakıt tüketmesini gerektiren bir durum oluşmadı.

Ancak araç durduğu anda hareket enerjisi sıfırlandı ve motor çalışmaya devam etmek için yakıt harcamak zorunda kaldı. Ve anllık yakıt tüketim değeri arttı. ✅
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Arkadaşlar merhaba Obd2 bağlantısı ile yaptığım çalışma olan araç verilerini kaydetme konusunu derledim, aşağıda sizler ile paylaşıyorum.

İnternette kısa bir arama ile nasıl bağlantı yapıldığını, değerlerin gözlemlenmesini ve arıza kodlarının nasıl resetlendiğini bulabilirsiniz. Ancak arıza kodunu resetlemeden önce bu kodun belirmese neden olan şeyi bulmak ve o sorunu gidermek daha da önemli. Neyse konumuz bu değil. Benim paylaşmak istediğim araç verilerini kaydetmek ve grafiğe dökmek.

Neden kaydetmek istedim?

Bazen aracı fazla mı dinliyorum yoksa gerçekten problem mi var, arada kalıyorum. Kimi zaman sorun kendini bariz belli edene kadarda iş işten geçmiş olabiliyor ama işin aslı bu da takıntılı hobi işlerimden birisi :))

Uygulama yapılan Araç : Honda Civic 2010 fd6 kasa otomatik vites
Kullanılan bağlantı cihazı; Phone & Android Destekli OBD2 Elm 327 Wifi Arıza Tespit Cihazı
Kullanılan program: Torque (Android)

Yukarıda bahsettiğim bağlantı cihazı ve program ile aracımdaki birçok veriyi okuyabiliyorum. .Bunların bir kısmını da eğer açık ise cep telefonu gps alıcısı ve cep telefonu pozisyon sensöründen okuyor. Torque programı bu verileri .csv dosyası formatında kayıt ediyor. Kayıt başlangıcı ve periyodu program ayarlardan yapılabiliyor.

Yukarıdaki araç modeli, program ve bağlantı cihazı şartlarında okunabilen verilerin listesi aşağıdaki linktedir.
>>>Okunabilen verilerin listesi<<<



  • Bu veriler ile neler yapılabilir ?
  • Aracınız sağlıklı iken bu verileri kaydedip, daha sonra araçta birşeyler ters gittiğini fark ettiğinizde ya da düşündüğünüzde tekrar aynı şartlarda kayıt alıp mukayese ile sorunu tespit etme şansınız olabilir.
  • Sürüş karakteristiğinizi çıkarıp değerlendirebilirsiniz.
  • Aynı marka model diğer araçlar ile aracınızı kıyaslayabilirsiniz.
  • Almayı düşündüğünüz araçları kontrol etmek için kullanabilirsiniz. (Misal, hata kodları en son kaç km. önce resetlenmiş. Yakın zamanda resetlenmiş ise ve bu size söylenmiyor ise aracı almayı bir daha düşünün derim.)
  • Yakıt sarfiyatı konularında bazen “yok yavf o kadar da yakmaz” yorumlarına , tartışmalara kesin cevap bulabilirsiniz. (yoldaki hafif eğimin, basit dur kalkların, dış hava sıcaklığınının,motor sıcaklığının ne kadar etkilediğini aşağıda tarif edeceğim grafik oluşturma ile daha iyi fark edeceksiniz.
Kayıt dosyası ;
Torque programının oluşturduğu. .csv dosyasına telefonunuzdaki doya görüntüleme programı ile ana dizin içerisinde torque klasörü içerisinden ulaşabilirsiniz. “trackLog-2019-Nov-11_07-36-04.cs” şekilde isimlendirilmiş olacak. Program içerisinden kaydedilmesini istediğiniz veriler bu dosya içerisine kaydedilecektir. Telefonunuzda uygun program var ise (wps office gibi) bu dosyayı açabilirsiniz ve verileri görebilirsiniz ancak başlangıçda bunlara bakmak çok karışık ve anlamsız gelecektir. Alıştıktan sonra merak ettiğiniz bir değere hemen bakmak için aşağıdaki grafik oluşturmaya ihtiyacınız kalmayacaktır. Ama birşeyleri anlamak ve yorumlamak için grafik oluşturmak şart.

Gafik oluşturmak için microsoft office excel ya da ücretsiz open office programlarını kullanabilirsiniz. Ben Microsoft office paketindeki excel programı üzerinden anlatacağım.
Eğer android cep telefonunuzda WPS office pogramı varsa ve bu csv dosyasını bu program ile açıp .xlsx olarak kaydedebilirseniz aşağıda anlatacağım “bilgisayarda csv dosyasını xlsx dosyasına çevirme işlemini “pas geçebilirsiniz.(bu işlem telefonunuzu kasabilir ve zaman alabilir. Tüm satırları yüklenmeden “farklı kaydet “menüsü belirmiyor.)



Kayıt dosyasını daha kullanışlı formata çevirmek ;
Torque programının oluşturduğu .csv dosyasındaki verileri grafikte kullanabilmek için önce bu dosyayı xlsx dosya formatına aşağıdaki şekilde çevirmemiz lazım. İşin en meşakkatli yeri burası. Bu işlemi yaparken aşağı resimlerdeki adımları izleyiniz. Bu sayede csv dosyasını excel de işleyebileceğiniz xlsx dosyasına çevirmiş oluyoruz.

Bu çevrimin gerekliliği, csv dosyası verileri grafik oluşturamayacağımız şekilde ( en azından ben öyle biliyorum), ayrı ayrı hücrelerde değil, virgülller ile ayrılmış ardışık diziler halinde tutuyor. Aşağdaki ayarlama ile (bir nevi içe aktarma), her virgülden sonrasını bir hücreye atama gibi bir işlem yapıyoruz.

Csv veri dosyasını excel içerisine atmak için aşağı resimlerdeki adımları takip ediniz
Ekli dosyayı görüntüle 255635 Ekli dosyayı görüntüle 255636 Ekli dosyayı görüntüle 255637 Ekli dosyayı görüntüle 255638 Ekli dosyayı görüntüle 255639 Ekli dosyayı görüntüle 255640 Ekli dosyayı görüntüle 255641


Kullanışlı format verilerini grafiğe çevirmek;
İşin bundan sonrası excel bilgisi. İnternet arama motorlarında “Excel grafik oluşturma” ya da “excel pivot chart oluşturma”aramalarını yaparak size hitap edecek grafik türlerini oluşturabilirsiniz. Başlangıç olarak pivot chart önermem, bunun kullanımı ayrı bir zorluk, ama diğer grafik oluşturmaya göre daha fonksiyonel. Aşağıda oluşturduğum grafik örneklerini görebilirsiniz. Tüm değerlerin grafiğe aynı orandan görsel olarak sığabilmesi için rakamları birbirine yakın tutmaya çalışın. Örneğin “rpm” değeri 4 hanelidir, Önce bu değeri toplu olarak 100 e bölün daha sonra grafiğe eklerseniz ilk iki grafikteki gibi oranlı bir görüntü olacaktır. Aksi halde pivot (3. grafik) örneğindeki gibi oransız bir grafik oluşup diğer değerleri rahat görmenize engel olacaktır. Bu grafikleri resim olarak kaydetmek için grafiğin veri olmayan boş bir alanında ( dışa yakın alan) “sağ tık>> kopyala” , paint’ i açın ve “yapıştır”.
Ekli dosyayı görüntüle 255642 Ekli dosyayı görüntüle 255643 Ekli dosyayı görüntüle 255644
Forumumuz için faydalı olduğunu düşündüğüm teknik bilgiler içeren çalışmanızı çok beğendim. Bence övgüyü hakeden bir paylaşım olmuş @kipermufit hocam... ??
Teşekkür ederim.
Canınıza, aklınıza sağlık... ??
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ben de aynı şeyi merak etmiş ve başka başlık altında sormuştum. Bir arkadaş aşağıdaki yorumda bulunmuştu.?
Ben de hala aynı fiirdeyim.
İyi yakalamışsınız hocam. Ben artık bunu hangi ruh haliyle yazmışsam aklıma gelmedi. Şimdi farkettim. :ROFLMAO:
Evet araç durma anında 1.000 devirin altına indiğinde silkeliyor. Boşa alıncada rolanti motoru gaz verip devir yükseliyor sonra normal konuma geliyor. Bunun için orta seviye pik yapması kabul edilebilir. (y)
 

WolfRaM

Özel Üye
Katılım
13 Eki 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
275
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Çok güzel bir çalışma olmuş.
Emeğinize sağlık.





Arkadaşlar merhaba Obd2 bağlantısı ile yaptığım çalışma olan araç verilerini kaydetme konusunu derledim, aşağıda sizler ile paylaşıyorum.

İnternette kısa bir arama ile nasıl bağlantı yapıldığını, değerlerin gözlemlenmesini ve arıza kodlarının nasıl resetlendiğini bulabilirsiniz. Ancak arıza kodunu resetlemeden önce bu kodun belirmese neden olan şeyi bulmak ve o sorunu gidermek daha da önemli. Neyse konumuz bu değil. Benim paylaşmak istediğim araç verilerini kaydetmek ve grafiğe dökmek.

Neden kaydetmek istedim?

Bazen aracı fazla mı dinliyorum yoksa gerçekten problem mi var, arada kalıyorum. Kimi zaman sorun kendini bariz belli edene kadarda iş işten geçmiş olabiliyor ama işin aslı bu da takıntılı hobi işlerimden birisi :))

Uygulama yapılan Araç : Honda Civic 2010 fd6 kasa otomatik vites
Kullanılan bağlantı cihazı; Phone & Android Destekli OBD2 Elm 327 Wifi Arıza Tespit Cihazı
Kullanılan program: Torque (Android)

Yukarıda bahsettiğim bağlantı cihazı ve program ile aracımdaki birçok veriyi okuyabiliyorum. .Bunların bir kısmını da eğer açık ise cep telefonu gps alıcısı ve cep telefonu pozisyon sensöründen okuyor. Torque programı bu verileri .csv dosyası formatında kayıt ediyor. Kayıt başlangıcı ve periyodu program ayarlardan yapılabiliyor.

Yukarıdaki araç modeli, program ve bağlantı cihazı şartlarında okunabilen verilerin listesi aşağıdaki linktedir.
>>>Okunabilen verilerin listesi<<<



  • Bu veriler ile neler yapılabilir ?
  • Aracınız sağlıklı iken bu verileri kaydedip, daha sonra araçta birşeyler ters gittiğini fark ettiğinizde ya da düşündüğünüzde tekrar aynı şartlarda kayıt alıp mukayese ile sorunu tespit etme şansınız olabilir.
  • Sürüş karakteristiğinizi çıkarıp değerlendirebilirsiniz.
  • Aynı marka model diğer araçlar ile aracınızı kıyaslayabilirsiniz.
  • Almayı düşündüğünüz araçları kontrol etmek için kullanabilirsiniz. (Misal, hata kodları en son kaç km. önce resetlenmiş. Yakın zamanda resetlenmiş ise ve bu size söylenmiyor ise aracı almayı bir daha düşünün derim.)
  • Yakıt sarfiyatı konularında bazen “yok yavf o kadar da yakmaz” yorumlarına , tartışmalara kesin cevap bulabilirsiniz. (yoldaki hafif eğimin, basit dur kalkların, dış hava sıcaklığınının,motor sıcaklığının ne kadar etkilediğini aşağıda tarif edeceğim grafik oluşturma ile daha iyi fark edeceksiniz.
Kayıt dosyası ;
Torque programının oluşturduğu. .csv dosyasına telefonunuzdaki doya görüntüleme programı ile ana dizin içerisinde torque klasörü içerisinden ulaşabilirsiniz. “trackLog-2019-Nov-11_07-36-04.cs” şekilde isimlendirilmiş olacak. Program içerisinden kaydedilmesini istediğiniz veriler bu dosya içerisine kaydedilecektir. Telefonunuzda uygun program var ise (wps office gibi) bu dosyayı açabilirsiniz ve verileri görebilirsiniz ancak başlangıçda bunlara bakmak çok karışık ve anlamsız gelecektir. Alıştıktan sonra merak ettiğiniz bir değere hemen bakmak için aşağıdaki grafik oluşturmaya ihtiyacınız kalmayacaktır. Ama birşeyleri anlamak ve yorumlamak için grafik oluşturmak şart.

Gafik oluşturmak için microsoft office excel ya da ücretsiz open office programlarını kullanabilirsiniz. Ben Microsoft office paketindeki excel programı üzerinden anlatacağım.
Eğer android cep telefonunuzda WPS office pogramı varsa ve bu csv dosyasını bu program ile açıp .xlsx olarak kaydedebilirseniz aşağıda anlatacağım “bilgisayarda csv dosyasını xlsx dosyasına çevirme işlemini “pas geçebilirsiniz.(bu işlem telefonunuzu kasabilir ve zaman alabilir. Tüm satırları yüklenmeden “farklı kaydet “menüsü belirmiyor.)



Kayıt dosyasını daha kullanışlı formata çevirmek ;
Torque programının oluşturduğu .csv dosyasındaki verileri grafikte kullanabilmek için önce bu dosyayı xlsx dosya formatına aşağıdaki şekilde çevirmemiz lazım. İşin en meşakkatli yeri burası. Bu işlemi yaparken aşağı resimlerdeki adımları izleyiniz. Bu sayede csv dosyasını excel de işleyebileceğiniz xlsx dosyasına çevirmiş oluyoruz.

Bu çevrimin gerekliliği, csv dosyası verileri grafik oluşturamayacağımız şekilde ( en azından ben öyle biliyorum), ayrı ayrı hücrelerde değil, virgülller ile ayrılmış ardışık diziler halinde tutuyor. Aşağdaki ayarlama ile (bir nevi içe aktarma), her virgülden sonrasını bir hücreye atama gibi bir işlem yapıyoruz.

Csv veri dosyasını excel içerisine atmak için aşağı resimlerdeki adımları takip ediniz
Ekli dosyayı görüntüle 255635 Ekli dosyayı görüntüle 255636 Ekli dosyayı görüntüle 255637 Ekli dosyayı görüntüle 255638 Ekli dosyayı görüntüle 255639 Ekli dosyayı görüntüle 255640 Ekli dosyayı görüntüle 255641


Kullanışlı format verilerini grafiğe çevirmek;
İşin bundan sonrası excel bilgisi. İnternet arama motorlarında “Excel grafik oluşturma” ya da “excel pivot chart oluşturma”aramalarını yaparak size hitap edecek grafik türlerini oluşturabilirsiniz. Başlangıç olarak pivot chart önermem, bunun kullanımı ayrı bir zorluk, ama diğer grafik oluşturmaya göre daha fonksiyonel. Aşağıda oluşturduğum grafik örneklerini görebilirsiniz. Tüm değerlerin grafiğe aynı orandan görsel olarak sığabilmesi için rakamları birbirine yakın tutmaya çalışın. Örneğin “rpm” değeri 4 hanelidir, Önce bu değeri toplu olarak 100 e bölün daha sonra grafiğe eklerseniz ilk iki grafikteki gibi oranlı bir görüntü olacaktır. Aksi halde pivot (3. grafik) örneğindeki gibi oransız bir grafik oluşup diğer değerleri rahat görmenize engel olacaktır. Bu grafikleri resim olarak kaydetmek için grafiğin veri olmayan boş bir alanında ( dışa yakın alan) “sağ tık>> kopyala” , paint’ i açın ve “yapıştır”.
Ekli dosyayı görüntüle 255642 Ekli dosyayı görüntüle 255643 Ekli dosyayı görüntüle 255644
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Forumumuz için faydalı olduğunu düşündüğüm teknik bilgiler içeren çalışmanızı çok beğendim. Bence övgüyü hakeden bir paylaşım olmuş @kipermufit hocam... ??
Teşekkür ederim.
Canınıza, aklınıza sağlık... ??
Beğeni için teşekkürler?, şimdi de içini doldurmak istiyorum bakalım. Verilerdeki rakamlar ne anlama geliyor onlara bakacağım ve paylaşacağım.
 
Geri
Üst