Civic FD6 Oksijen sensörü 1 arızalı mi?

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar elm327 cihazı ile AFR değerlerine bakarken benzinde ve LPG de 13.5-13.8 arasında gezindigini gördüm. Oksijen sensörlerinin ikisinin de grafiğine baktığımda 1.sensor yatay seyrediyor (tepkisiz), 2. sensör ise görevini görüyor. 1.sensorun arızalı olma ihtimali var mıdır? Herhangi bir arıza ışığı yanmiyor. Yada taramada arıza kodu vermiyor. AFR sanırım bundan dolayı düşük çıkıyor. Bu durumda fakire mi düşüyor. Yorumlarınız nedir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Hocam aracınız Afr değerine göre zengin karışım gösteriyor. Optimum aralık 14,5 - 14,7 olmalı. Eğer oksijen sensöründe problem olsa haliyle arıza lambası yanar.
> Bir ihtimal yan sanayi sensörler arıza lambasını yakmayabilir. Sizde yan sanayi olacağını sanmıyorum. Birinci sensör basit yerde üstünde denso yazısı var mı bakılabilir.
> Bir başka nokta tork programında yanlış oksijen sensör verisi eklenmiş olabilir.
> Test için ise araç çalışır iken birinci oksijen sensörün soketini çıkarın arıza lambası yanar ise sensör çalışıyor demektir.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
> Hocam aracınız Afr değerine göre zengin karışım gösteriyor. Optimum aralık 14,5 - 14,7 olmalı. Eğer oksijen sensöründe problem olsa haliyle arıza lambası yanar.
> Bir ihtimal yan sanayi sensörler arıza lambasını yakmayabilir. Sizde yan sanayi olacağını sanmıyorum. Birinci sensör basit yerde üstünde denso yazısı var mı bakılabilir.
> Bir başka nokta tork programında yanlış oksijen sensör verisi eklenmiş olabilir.
> Test için ise araç çalışır iken birinci oksijen sensörün soketini çıkarın arıza lambası yanar ise sensör çalışıyor demektir.
Hocam az önce araç çalışır durumdayken 1.oksijen sensörünün soketini çıkardım ve 2 dk. Kadar bekledim. Herhangi bir tekleme vs. Oluşmadı. Arıza lambası da yanmadı. Aracımda daha önceden bu sensorun değişmiş olacağını sanmıyorum. Büyük ihtimalle de orjinal olduğunu düşünüyorum. Bir video daha çektim. 2.sensorde 0.6-.07 voltaj görürken 1.sensorde voltaj göremiyorum.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam az önce araç çalışır durumdayken 1.oksijen sensörünün soketini çıkardım ve 2 dk. Kadar bekledim. Herhangi bir tekleme vs. Oluşmadı. Arıza lambası da yanmadı. Aracımda daha önceden bu sensorun değişmiş olacağını sanmıyorum. Büyük ihtimalle de orjinal olduğunu düşünüyorum. Bir video daha çektim. 2.sensorde 0.6-.07 voltaj görürken 1.sensorde voltaj göremiyorum.
> Garipleri oynuyoruz. Birinci oksijen sensörünün soketini çıkarıp voltmetre ile ısı direncine bakılabilir. Çalışan sensör direnç oluşturur. Çalışmayanda ise oluşmaz.
> Birde aklıma gelen bazı lpg sistemlerinde arıza gizleme özelliği oluyor. Belki burada da arızayı görmeyi engelliyor olabilir.
> En son test ise hali hazırda çalışan orjinal sensör takıp bakmak. Yardımı olacak bir video ekliyorum.

 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
> Garipleri oynuyoruz. Birinci oksijen sensörünün soketini çıkarıp voltmetre ile ısı direncine bakılabilir. Çalışan sensör direnç oluşturur. Çalışmayanda ise oluşmaz.
> Birde aklıma gelen bazı lpg sistemlerinde arıza gizleme özelliği oluyor. Belki burada da arızayı görmeyi engelliyor olabilir.
> En son test ise hali hazırda çalışan orjinal sensör takıp bakmak. Yardımı olacak bir video ekliyorum.

Gerçekten ben de anlam verebilmiş değilim. Arizaliysa neden arıza ışığı yanmiyor.
Gündüzleyin ölçü aleti ile bir direncini ölçeyim hocam.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@h.k_Ahmed hocam 4 kablo var. 2 si siyah, 1 mavi ve 1 beyaz. 2 siyah arasını olctugumde 3.7 ohm değer alıyorum. Üzerinde denso ibaresi ve beraberinde kod var.
Torque de acaba yanlış bir yere mi bakıyorum diye 1.sensorle ilgili tüm bölümleri inceledim. Ayrıca yaptığım araştırmalarda ön tarafta bulunan sensorun genişbant sensörü olduğunu ve bunun da mili amper olarak çalıştığını öğrendim. (Yanlış bir bilgi de olabilir)
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@h.k_Ahmed hocam araç stop halindeyken oksijen sensörünün soketini çıkardım ve sonrasında çalıştırdım. Arıza lambası yaktı. Elm327 ile baktığımda p0135 O2 sensör hatasını gördüm. Demekki sensör çalışıyor. Dün araç çalışır vaziyetteyken soketi cikardigimda lamba yakmamisti. Ben yine de söküp temizledim. Şuanda aracın hızlanması öncekine göre arttı gibi. Psikolojik olduğunu dusunmuyorum. Ancak AFR halen 12-50-13.60 bu aralarda gidip geliyor. Bizi torque de yanıltmış olabilir. Yada 1.sensorun çalışma sistemi 2.ye göre farklı da olabilir. ?

Ayrıca sensorun temizliğini yapacak arkadaşlara küçük bir bilgilendirme yapayım. İlk çalıştırmada buji kablolarina su kaçmış araç gibi patır patır çalışıyor. Sonrasında düzeliyor. İçerisine sıkılan sprey yandıktan sonra düzene giriyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220509_115315.jpg
    IMG_20220509_115315.jpg
    250.6 KB · Görüntüleme: 12

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@h.k_Ahmed hocam araç stop halindeyken oksijen sensörünün soketini çıkardım ve sonrasında çalıştırdım. Arıza lambası yaktı. Elm327 ile baktığımda p0135 O2 sensör hatasını gördüm. Demekki sensör çalışıyor. Dün araç çalışır vaziyetteyken soketi cikardigimda lamba yakmamisti. Ben yine de söküp temizledim. Şuanda aracın hızlanması öncekine göre arttı gibi. Psikolojik olduğunu dusunmuyorum. Ancak AFR halen 12-50-13.60 bu aralarda gidip geliyor. Bizi torque de yanıltmış olabilir. Yada 1.sensorun çalışma sistemi 2.ye göre farklı da olabilir.

Ayrıca sensorun temizliğini yapacak arkadaşlara küçük bir bilgilendirme yapayım. İlk çalıştırmada buji kablolarina su kaçmış araç gibi patır patır çalışıyor. Sonrasında düzeliyor. İçerisine sıkılan sprey yandıktan sonra düzene giriyor.
> Hele şükür hocan bir sonuca ulaşmış oldunuz. Sensör sağlam olması çok sevindirici bir durum. 2 sensör aynı değil. Kendi aracımda fiyat araştırması yapmıştım. Birinci sensör, ikinci sensörden 3 kat daha pahalı. Asıl Afr'yi ölçen birinci sensör bazı yerde Afr sensörü diyede adlandırılıyor.
> Tork programında bir çok sensör var. Ayarlardan araç için kullanılan sensörleri göster diye bir ifade olmalı size yardımcı olur.
> Programdan kaynaklanan bir durum ise car scanner ilede bağlanıp denenebilir. Car scanner'de tüm sensörler kısmında aracın hali hazırda çalışan tüm verilerini gösterir. Orada sensörlerin voltaj ve yüzde değerleri ayrı ayrı yazar.
> Gelelim zengin karışım olayına: Bu karışım ile araç daha atik gider onda şüphe yok. Fakat yakıt miktarı bir tık artar. Lpg'de karışımın hafif zengin olması istenir. Sebebi ise fakir karışım hem ısı miktarını arttırır hemde performans ve verim düşüklüğüne sebep olur. Lpgli araç gitmiyor lafını çok duydum.
> Zengin karışımın yüzde değeri önemlidir. Ltft bu konuda size yardımcı olur. Ltft değerleriniz 0, -5 arasında geziyor ise problem değil. Hatta Temmuz ve Ağustos'da bu değer -10'lara kadar inebilir. Kışın ise 0'a yaklaşır. -20 olunca ecu zengin karışım arızası verir. Yakın zamanda subap ayarı yaptınız belki bu durumdan biraz etkilenmiş olabilir. Bu dediklerim kapalı sistem için geçerli. Birde açık sistem olayı var ki apayrı bir durum. Kendi aracımda açık sistemi 12.8'e ayarladık gayet iyi gidiyor.
> Lpg ayarını kendiniz yapabiliyorsunuz diye biliyorum. Gerisi size bakıyor. Kolay gelsin.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
> Hele şükür hocan bir sonuca ulaşmış oldunuz. Sensör sağlam olması çok sevindirici bir durum. 2 sensör aynı değil. Kendi aracımda fiyat araştırması yapmıştım. Birinci sensör, ikinci sensörden 3 kat daha pahalı. Asıl Afr'yi ölçen birinci sensör bazı yerde Afr sensörü diyede adlandırılıyor.
> Tork programında bir çok sensör var. Ayarlardan araç için kullanılan sensörleri göster diye bir ifade olmalı size yardımcı olur.
> Programdan kaynaklanan bir durum ise car scanner ilede bağlanıp denenebilir. Car scanner'de tüm sensörler kısmında aracın hali hazırda çalışan tüm verilerini gösterir. Orada sensörlerin voltaj ve yüzde değerleri ayrı ayrı yazar.
> Gelelim zengin karışım olayına: Bu karışım ile araç daha atik gider onda şüphe yok. Fakat yakıt miktarı bir tık artar. Lpg'de karışımın hafif zengin olması istenir. Sebebi ise fakir karışım hem ısı miktarını arttırır hemde performans ve verim düşüklüğüne sebep olur. Lpgli araç gitmiyor lafını çok duydum.
> Zengin karışımın yüzde değeri önemlidir. Ltft bu konuda size yardımcı olur. Ltft değerleriniz 0, -5 arasında geziyor ise problem değil. Hatta Temmuz ve Ağustos'da bu değer -10'lara kadar inebilir. Kışın ise 0'a yaklaşır. -20 olunca ecu zengin karışım arızası verir. Yakın zamanda subap ayarı yaptınız belki bu durumdan biraz etkilenmiş olabilir. Bu dediklerim kapalı sistem için geçerli. Birde açık sistem olayı var ki apayrı bir durum. Kendi aracımda açık sistemi 12.8'e ayarladık gayet iyi gidiyor.
> Lpg ayarını kendiniz yapabiliyorsunuz diye biliyorum. Gerisi size bakıyor. Kolay gelsin.
Torque teşhis programları arasında en iyi program da olsa bazen sapıtıyor sanırım.
1.sensorden 2.sensor gibi voltaj beklemek belkide bizi yanıltan bu oldu.
1. Sensorun fiyatı gerçekten çok uçuk 2500-3000 TL arasında. Torque'de aracın desteklemediği sensörleri gizle diye bir bölüm var hocam.
Fakir karisimdansa bir miktar zenginlik dediğiniz gibi daha iyi olur.
Ltft değerlerine bir bakacağım. (Bir türlü bu ayarı yapmayı beceremedim :) )
Keşke teamviewer ile bağlanıp ta kapalı döngüdeki ayarlarımı yapabilecek bir babayiğit çıksa :)
Bir de merak ettiğim nokta oksijen sensörü temizlendiğinde yeniden LPG ayarı yapılması gerekiyor mu?
2 sensör daha fazla pisleniyor diye duydum. Temizlemenin bir faydası olur mu.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Torque teşhis programları arasında en iyi program da olsa bazen sapıtıyor sanırım.
1.sensorden 2.sensor gibi voltaj beklemek belkide bizi yanıltan bu oldu.
1. Sensorun fiyatı gerçekten çok uçuk 2500-3000 TL arasında. Torque'de aracın desteklemediği sensörleri gizle diye bir bölüm var hocam.
Fakir karisimdansa bir miktar zenginlik dediğiniz gibi daha iyi olur.
Ltft değerlerine bir bakacağım. (Bir türlü bu ayarı yapmayı beceremedim :) )
Keşke teamviewer ile bağlanıp ta kapalı döngüdeki ayarlarımı yapabilecek bir babayiğit çıksa :)
Bir de merak ettiğim nokta oksijen sensörü temizlendiğinde yeniden LPG ayarı yapılması gerekiyor mu?
2 sensör daha fazla pisleniyor diye duydum. Temizlemenin bir faydası olur mu.

> Elektronik program her an herşey olabilir. :)
> Ltft ayar için değilde aracın yakıt haritası için haber verir. Yani geniş bir değer aralığını gösterir. Siz ayar için Stft değerini kullanın. İlla ki uzaktan bağlantı olacak diye bir şart yok. Uzun bir lpg Obd bağlantı kablosu. Bir adet Laptop, lpg programı, bir adet bu işleri seven bir sürücü bulmanız yeterli. :) Ayardan önce 50 kilometre benzinde kullanıp yakıt haritası oturur ise çok güzel olur. Multimedyadan Afr ve Stft değerlerini beraber takip edeceksiniz. Stf sıfır yakalar iken Afr 14.5 civarı olacak. Biraz zengin için Stf - 3 -5 Afr 14 civarı olabilir. Rölanti için bütün elektronik cihazları açıp yapacaksınız sonra her vites için devir aralıklarını hafif hafif giderek kutucukları ayarlıyacaksınız. Evet meşakkatli bir iş ama siz bundan lezzet aldığınız için problem değil. Sen neler neler yapmış adamsın bu mu engel olacak. :)
> Oksijen sensörü temizlendiği daha çok dizel araçlarda önemli oluyor. Sebebi kurum delikleri tıkayıp ölçüm yapmasını engelliyor. Lpg'de tıkama pek olmaz. Ancak zamanla oksitlenme olur. Yüksek ısıya maruz kaldığı için üstüne gelen yabancı cisimler ise kül olur gider. Bunun için Lpg ayarına gerek yok derim.
> İkinci sensörün daha çok pislendiğini duymadım. Yakın zamanda arkadaşımın Vtec-2'sinin sensörlerini çıkarıp temizledik. (226.000 kilometre orjinal fabrikasyon) öyle kir vs. göremedim. Sadece renk değişimi vardı. 1. Sensör sarı tarzı seninki gibi 2. Sensör beyaz renkte idi. Katalizörü ise orjinaldi. Sadece egzos ustası 1. Sensörlerin motora daha yakın olduğu ve daha çok ısıya maruz kaldığı için ilk onların bozulduğunu söyledi.
 
Geri
Üst