Civic ES7 Oksijen sensörü?

Katılım
4 Ocak 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Berat gürbüz
Yaş
20
Aracınız
Civic ES7 2004
Selamun aleyküm arkadaşlar çok arayıpta bulamadığım bir arızayla karşı karşıyayım vtec 2 aracımda p0141 arıza kodu alıyorum oksijen sensörü ısıtıcı devresi arızası yazıyor oksijen sensörüne baktığımda ısıtıcı devresinin sağlam olduğunu gördüm araç üzerinden gelen kablodan 12 volt gelmediğini gördüm bu sorunu nasıl çözerim yardımcı olursanız çok sevinirim
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,225
Çözümler
11
Tepki puanı
9,107
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ve aleykümselam
Buradan zor çözülür. Elektrik ustası ile soket sonrası tesisat sistemi çıkarılıp yenilemek gerekiyor gibi duruyor.
 
Katılım
4 Ocak 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Berat gürbüz
Yaş
20
Aracınız
Civic ES7 2004
Ve aleykümselam
Buradan zor çözülür. Elektrik ustası ile soket sonrası tesisat sistemi çıkarılıp yenilemek gerekiyor gibi duruyor.
Kablolar nereden geçiyor bilginiz varmı ben bulamadım kablolarda bir sıkıntı varmı çözmeye çalışırım tesisatın nereden geçtiğini bilsem
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,517
Çözümler
4
Tepki puanı
3,558
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Selamun aleyküm arkadaşlar çok arayıpta bulamadığım bir arızayla karşı karşıyayım vtec 2 aracımda p0141 arıza kodu alıyorum oksijen sensörü ısıtıcı devresi arızası yazıyor oksijen sensörüne baktığımda ısıtıcı devresinin sağlam olduğunu gördüm araç üzerinden gelen kablodan 12 volt gelmediğini gördüm bu sorunu nasıl çözerim yardımcı olursanız çok sevinirim
Bunun birden fazla nedeni olabilir.
Motor beyninden sensörlere gelen kabloda kopukluk, kısa devre olabilir. Sensör soketine giden kabloyu takip edin. Yada multimetre ile ölçün. ECU nun sensör çıkışlarında soğuk lehim olabilir. Detaylıca bakılması gerekir.
 
Katılım
4 Ocak 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Berat gürbüz
Yaş
20
Aracınız
Civic ES7 2004
Bunun birden fazla nedeni olabilir.
Motor beyninden sensörlere gelen kabloda kopukluk, kısa devre olabilir. Sensör soketine giden kabloyu takip edin. Yada multimetre ile ölçün. ECU nun sensör çıkışlarında soğuk lehim olabilir. Detaylıca bakılması gerekir.
Sensöre güç veren kablonun sigortası vs varmı öncelik onlarda da olabilir direk beyinden mi güç alıyor
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,517
Çözümler
4
Tepki puanı
3,558
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Sensöre güç veren kablonun sigortası vs varmı öncelik onlarda da olabilir direk beyinden mi güç alıyor
Bazı araçlarda oksijen sensörünün ayrıca bir sigortası olabiliyor. Sigorta şemasını bulup bir kontrolünü sağlayın. Yada bulamazsanız patlamış sigortaları tespit edip aynı değerde değiştirin.
 
Katılım
6 Mar 2025
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Mehme
Yaş
35
Aracınız
Diğer Markalar
Aleyküm selam kardeşim, bu arıza kodu bayağı can sıkıcı olabiliyor, özellikle VTEC motorlarda hassas noktalardan biri. Senin de dediğin gibi, eğer sensör sağlam ama gelen hatta 12 volt yoksa, iş biraz daha derin gibi duruyor. Genelde bu tarz durumlarda sigorta kutusunu kontrol etmek iyi olur, oksijen sensörü ısıtıcısı için ayrı bir sigorta olabiliyor bazen.

Eğer sigortalar sağlam çıkarsa, kablo hattında kopukluk ya da oksitlenme gibi bir durum da olabilir. Multimetreyle kabloyu girişten çıkışa kadar test etmekte fayda var. Bir de ECU’dan gelen sinyali kontrol etmek lazım, nadiren de olsa ECU çıkışında da sorun olabiliyor.
 
Katılım
4 Ocak 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Berat gürbüz
Yaş
20
Aracınız
Civic ES7 2004
Aleyküm selam kardeşim, bu arıza kodu bayağı can sıkıcı olabiliyor, özellikle VTEC motorlarda hassas noktalardan biri. Senin de dediğin gibi, eğer sensör sağlam ama gelen hatta 12 volt yoksa, iş biraz daha derin gibi duruyor. Genelde bu tarz durumlarda sigorta kutusunu kontrol etmek iyi olur, oksijen sensörü ısıtıcısı için ayrı bir sigorta olabiliyor bazen.

Eğer sigortalar sağlam çıkarsa, kablo hattında kopukluk ya da oksitlenme gibi bir durum da olabilir. Multimetreyle kabloyu girişten çıkışa kadar test etmekte fayda var. Bir de ECU’dan gelen sinyali kontrol etmek lazım, nadiren de olsa ECU çıkışında da sorun olabiliyor.
Kablonun nereden geçtiğini bulamadım aracın altına yatarak girdim pek birşey göremeden kablo göremediğim yere giriyo tesisatı veya sigorta kutusunda bakmam gereken şeyleri de bilmiyorum
 
Geri
Üst