- Katılım
- 25 Ocak 2018
- Mesajlar
- 1,106
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 1,528
- Konum
- İstanbul
- Ad Soyad
- Volkan Dizge
- Yaş
- 32
- Aracınız
- Civic FD6 2011
@erenuzel41 aslında frenlerdeki temel sorun ısınma kaynaklı. Disk balata ısınınca verim ciddi oranda düşüyor malzeme ısıya maruz kaldığında yapması gerekenleri yapamıyor. Üzerine bir de uzun yolculuklarda mola yerlerinde aracı yıkayan arkadaşlar disklere su tutunca diskler çarpılıyor yada balatalar ani soğumayla sertleşiyor.Bu uğultu titreme ozaman başlıyor.Çözümü de tornalamayla arıyoruz ama kısmen çözüm oluyor,disklerdeki eğrilme bir miktar düzeliyor fakat torna sırasında malzeme inceldiği için disk daha çabuk ısınır hale geliyor yani kısır döngü başlıyor. Benim diskler daha önce 2 defa torna gördü( 2. Defa tornalatma riskli görülür bu arada) 3. Defa torna olmayacağı için değişim mecburi oldu artık. Maliyetine gelince trw yada ferodo disk + balata + fren hidroliğini İle bu set arasında 2 katı fiyat farkı oluşmadı. Delikli disklerin normal disklere oranla daha az ısınacağı aşikar,günlük sürüş stillerinde kolay kolay ısınacağını sanmıyorum açıkçası.Isınmadığı taktirde sorun yaratan durumlar da oluşmayacaktır.Frenleme mesafesi konusunda sadece disklerin %7 daha avantaj sağladığı yazılmış,balata ve hidrolikle bu %10 u görse ciddi bir oran. 50 metrelik frenlemede 5 metre avantaj sağlayacaksa hayat kurtarır( deneyip görmek şart tabi ki ) Mevcut disklerimi incelediğimde disk göbeğinde,en dış kısmında ciddi bir paslanma görünüyor.Bu brembolarda paslanacak bölgeler ayrı bir maddeyle kaplanmış paslanmayı önlemek için. Seramik balatalar da mevcut fakat bu balatalardan verim alınabilmesi için 200 derecenin üzerinde çalışması gerekiyor.Ayrıca disklerin de daha sert bir maddeden yapılması şart ( carbon seramik ) Normal diske seramik balata takılması balatayı değil diski harcıyor çünkü balata diskten daha sert. Paylaşmış olduğunuz videodaki frenleme esnasında ortaya çıkan ses sanırım frenlerin gereken ısıya henüz ulaşmamış olmasıyla alakalı. Disk balata hidrolik üçlüsünün değişimiyle ş.içi sakin kullanımda 2 bin km lik rodajı gerekli, bu km yapılana kadar ses,pedalda sertlik hassasiyet oluşabiliyor. Bu 1,500 - 2 bin km lik kullanım sonrası net olarak ortaya çıkacaktır. Ne gibi artıları ve eksileri oluştu gözlemleyip paylaşırım.
06 HONDA 2234
06 HONDA 2234