Otomatik vites boşa atma

Konuyla biraz alakalı diye buraya yazmak istedim. Son 2-3 gündür aracı vites “d” konumunda kullanırken ışıklara yaklaşırken ya da yokuş aşağı inerken motor frenini devreye sokmak adına kulakçıklardan vites düşmeye başladım. Sormak istediğim “s” modunda değilken yani “d” modunda kulakçığı kullanmanın zararı var mıdır sizce?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
[MENTION=2641]gsliserkan91[/MENTION] Motor freni yapmanız da sıkıntı yok, ancak yüksek devir çevirirken bir alt vitese geçmeniz motoru yorar buna dikkat edin.
 
[MENTION=3]NoFeaR[/MENTION] Zaten aşırı yormam ben aracı. Dediğinize katılıyorum aşırı yüksek devirlere çıkmamak lazım. Genelde yokuş aşağı inerken 2000-3000 arası oynatırım devri. Bilgilendirdiğiniz için sağolun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Eğer çok yüksek devirdeyken vites düşürmek isterseniz sistem vites düşürmeyi engelliyor. Hızlanırken de manuel vitesdeyseniz sistem bir üst vitese kendisi atıyor.
tabi ne kadar çok zorlarsak o an için bozulma arıza vs olmasa bile araba o kadar çabuk yıpranır.

SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Eğer çok yüksek devirdeyken vites düşürmek isterseniz sistem vites düşürmeyi engelliyor. Hızlanırken de manuel vitesdeyseniz sistem bir üst vitese kendisi atıyor.
tabi ne kadar çok zorlarsak o an için bozulma arıza vs olmasa bile araba o kadar çabuk yıpranır.

SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Çok yüksek devirde vites düşmeyi hiç denemedim. Düşmem çünkü kıyamam arabaya Ama sistemin engellediğini sayenizde öğrendim. Teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Hicbirsey olmuyor rahat olun :)
3 vites birden düşürün istediginiz kadar zorlayın limiti asacak bir olaya izin vermiyor zaten araç.. Oyle iki vites dusurmeyle ya da redline kullanmayla yipranacak arac degil bizimkiler

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hondanın hararet yükselttiğini, yorunca saçmaladığını, düşük devirde istop ettiğini bile görmedim. Rahat olun bişey olsada parçası çok pahalı değil ?

manuel fd6 2008 lpg modifiye
mechanical engineer
 
D ya alıp aracınızı kullanın , N yi karıştırmayın. :)

Dur kalk trafiğinde (yogun dur kalkta istanbul trafiği gibi :D) S , düz yol önünüz açık D , yukarıda da yazdım ancak durmanız beklemeniz gerekirse N (kısa süreli) , diğer türlü zaten sizin aklınıza vites gelmez bir süre sonra. :)
Neden yoğun tarfikte S de kullanın dediniz anlamış değilim bir bildiğiniz varsa paylaşablilir misiniz?
 
Neden yoğun tarfikte S de kullanın dediniz anlamış değilim bir bildiğiniz varsa paylaşablilir misiniz?
Kitapçıkta bundan bahseder. Yoğun trafikte sık vites değişimi olmasın diye manuel kullanım ya da d1, d2, d3 gibi seçeneklrden uygun olan kullanılmalıdır.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst