Otomatıkle ışıklarda D demi N demi duruyorsunuz?

Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
386
Tepki puanı
236
Konum
edirne
Aracınız
Selam;otomatik araçlarla ışıklarda yada 40-50 saniyelik beklemelerde vitesi ben hep N ye alıyorum;ama geçenlerde forum donanım da rastladım elemanın bir ısrarla D konumunda durmanın doğru olduğunu D- N N-D yaparak disklerin kolay aşındığını falan yazmıştı..

Ama arabayı D de bırakınca araç sürekli gitmek istiyor;frenlere-motora hatta şanzımana boşuna yük biniyormuş gibi geliyor...bilemiyorum benim cahilliğim mi?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,347
Çözümler
9
Tepki puanı
13,220
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Eğer bekleme süresi dediğiniz gibi uzunsa N'ye almada bir sorun yok, ama kısa süreli durmalarda üst üste N-D geçişi yapılırsa N konumunda şanzıman yağlanması azaldığı için sorun oluşturabilir.
Siz doğru yapıyorsunuz, çünkü D konumunda uzun beklendiğinde şanzıman-motor ve frenler gereksiz yükte kalıyor.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,765
Çözümler
3
Tepki puanı
3,050
Konum
Adana
Ad Soyad
*
Yaş
99
Aracınız
Civic FC5 2019
Işıklarda N konumuna almanıza gerek yok. D modunda bekleyebilirsiniz. Aracınıza herhangi bir zarar vermez. Ayrıca N modunda yağlama yapmaz diye birşey de olamaz. Şanzımanı kapalı bir kutu gibi düşünün ve içide yağ ile dolu. Yani siz ister D'ye alın, ister N'ye alın, dişliler sürekli yağ içerisindedir.

"Vtec" Bir milin yaptığı fırlamalıklar bütünüdür...
 

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
Bu konuyu şanzıman ustası denk geldi bir gün onunla görüştüm. 40sn gibi beklemelerde N konumuna alınmasının faydalı olduğunu söylemişti
 
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
91
Tepki puanı
40
Konum
Amasya
Bekleme süresi fazla ise N ye alabilirsin çünkü D de araç hep kensini itecektir ve bu yakıta deger uygulayacaktır saten D den N ye mandala basmadan geçiş yapabilirsin buda otomatik şanzıman mühendislik bir olaydır yani bu olay çok yıllar önce düşünülüp uygulanmıştır No problem iyi çözüm


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,366
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Fd6 aracım ışıkta D konumunda beklerken aynı sabit devirde duruyordu ama civic hb aracım ışıklarda devri biraz düşürüyor sanki fren yapıp durunca gaz vermeyi azaltıyor gibi bu da sürekli itiş yapmayı azaltıyor bence.

HTC One cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

zero

0
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
223
Tepki puanı
127
Konum
Sivas
şahsen, 15-20 sn.yi geçiyorsa D beklemem, N'ye alırım. Hem dalgınlıkla freni gevşetme riski de ortadan kalkıyor. Genelde hold-break açık oluyor, zaten frenleme yapıyor o anda. Bence sürekli yarım debriyaj (D de bekleme) sistemin yaklaşık aynı yerlerinin daha çok aşınmasına sebep verebilir diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
Selam;otomatik araçlarla ışıklarda yada 40-50 saniyelik beklemelerde vitesi ben hep N ye alıyorum;ama geçenlerde forum donanım da rastladım elemanın bir ısrarla D konumunda durmanın doğru olduğunu D- N N-D yaparak disklerin kolay aşındığını falan yazmıştı..

Ama arabayı D de bırakınca araç sürekli gitmek istiyor;frenlere-motora hatta şanzımana boşuna yük biniyormuş gibi geliyor...bilemiyorum benim cahilliğim mi?

Honda şanzımanlarında ısınma problemi olmadığı için d konumunda beklemenin zararı yoktur ancak d konumunda araç sürekli ileri gitmek isteyecektir ve bizde bu durumu fren ile engelliyoruz N konumuna alındığında böyle bir durum söz konusu olmaz almanın zararı yok faydası var bence


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 
Katılım
28 Ağu 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
1
Konum
İzmir
Arkadaşım eğer kırmızı Işık’ta D konumunda beklersen araç gitmek ister araba kendisini boğar şanzıman kendine zorlar vites kutusu kendisini zorlar ben kırmızı Işık’larda beklerken direk N konumu getiririm ama hayat yokuşta araba bırıkmam


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst