Otomatıkle ışıklarda D demi N demi duruyorsunuz?

Katılım
5 Tem 2017
Mesajlar
20
Tepki puanı
2
Konum
erzincan
Aracınız
bende uzun süreli beklemelerde vitesi n ye alırım kısa süre ise d de beklerim.ama n de beklemenin faydalı olacağını düşünüyorum
 
Katılım
4 Mar 2018
Mesajlar
61
Tepki puanı
20
Yaş
31
Konum
Adana
Arkadaşlar bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim elektronik park frenlerinde el frenini çekmeden önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almak gerekiyormuş ben bunu hep aracı P ye alıp sonra el frenine alarak kullandım aracım şu an 10 bin kmde fc5 sizce şanzımanda bir sorun olmuşmudur bu yaptığım şey çok büyük bir hatamıdır bilgilendirirseniz çok sevinirim çünkü çok takıldım bu konuya [MENTION=10861]spider35[/MENTION] [MENTION=326]m2hamid[/MENTION] [MENTION=539]seckins33[/MENTION] [MENTION=13976]Retrefo[/MENTION] [MENTION=3234]UK61[/MENTION]


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Eki 2017
Mesajlar
164
Tepki puanı
13
Yaş
42
Konum
İstanbul
Arkadaşlar bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim elektronik park frenlerinde el frenini çekmeden önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almak gerekiyormuş ben bunu hep aracı P ye alıp sonra el frenine alarak kullandım aracım şu an 10 bin kmde fc5 sizce şanzımanda bir sorun olmuşmudur bu yaptığım şey çok büyük bir hatamıdır bilgilendirirseniz çok sevinirim çünkü çok takıldım bu konuya [MENTION=10861]spider35[/MENTION] [MENTION=326]m2hamid[/MENTION] [MENTION=539]seckins33[/MENTION] [MENTION=13976]Retrefo[/MENTION] [MENTION=3234]UK61[/MENTION]


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Arkadaşım burdaki amaç araç park halindeyken yükü şanzımana bindirmek yerine elfrenine bindirmektir. Aracın genellikle yokuş rampa gibi yüzeylerde değilde düz yolda park edildiyse bir sorun oluşturmamıştır. Bu durum özellikle eğimli yolda park edildiğinde aracın ağırlığının yükünü şanzımandan almak içindir. Kısa sürede alışkanlık haline getirebilirsin bu durumu..

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,347
Çözümler
9
Tepki puanı
13,220
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Otomatıkle ışıklarda D demi N demi duruyorsunuz?

Nye alıp el frenine yük bindirme mantığı esasen FD6 ve FB7deki klasik 5 ileri otomatik şanzımanda uzun ömürlülük için önemli, ancak FC5teki CVT şanzımanda elektronik park frenide bulunduğu için farklı bir mekanizma olabilir, autohold aktifse araç gaza basılmadığında zaten sürekli frende kalıyor, vitesi Pye attığınızdada zaten yük frende otomatikman kalıyor diye biliyorum. Öbür türlü de 10bin km çok düşük bir kilometre bence, bir sorun yaratabileceğini pek sanmıyorum, bu husus kafanıza takılmasın.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
886
Konum
Samsun
Eski araclarda viteste birakirdik elfrenini ceksek bile, onlara bise olmuyordu da bu sanzumana nasil oluyor freni ceksek bile. Merak ettigim d de iken zaten auto hold acik frende oluyor durunca el frenini ceksek p ye alsak sanzumana nasil yuk biniyor. N ye alip frene aldigimizda biraz daha iyi olabilir ama zarari nasil olabilirki frendeyken bir bilen varsa aydilatirsa sevinirim?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Mar 2018
Mesajlar
61
Tepki puanı
20
Yaş
31
Konum
Adana
Bu saatten sonra zaten önce N ye alıp el freni çekip sonra Pye alıp motoru kapatacam ama bugüne kadar direk P ye alıp el freni çekip motoru kapattım bunu bazen yokuşlu yollardada park ederken yapmış olabilirim bu durum aracımda bir hasar meydana getirmiştir diye merak ettim o yüzden fikirleriniz benim için önemli teşekkür ederim [MENTION=326]m2hamid[/MENTION] [MENTION=10247]Valentino[/MENTION]


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,366
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Arkadaşlar bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim elektronik park frenlerinde el frenini çekmeden önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almak gerekiyormuş ben bunu hep aracı P ye alıp sonra el frenine alarak kullandım aracım şu an 10 bin kmde fc5 sizce şanzımanda bir sorun olmuşmudur bu yaptığım şey çok büyük bir hatamıdır bilgilendirirseniz çok sevinirim çünkü çok takıldım bu konuya [MENTION=10861]spider35[/MENTION] [MENTION=326]m2hamid[/MENTION] [MENTION=539]seckins33[/MENTION] [MENTION=13976]Retrefo[/MENTION] [MENTION=3234]UK61[/MENTION]


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam o kadar sıkıntı olmaz. Yani söylediğimiz şey doğru olanı onu yapmak ömrünü korur aracın. Zaten dik olmadığı sürece şanzımana yük binmiyor fazla içiniz rahat olsun bir şey olmamıştır:ok:

HTC One cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Mar 2018
Mesajlar
61
Tepki puanı
20
Yaş
31
Konum
Adana
Çok teşekkür ederim ilginiz için ben bunu dik durduğum zamanlarda da yapmışımdır mutlaka araç 10 bin kmde bunu sürekli dik durduğumda da yapsam bir sorun olurmu sizce [MENTION=3234]UK61[/MENTION]


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,347
Çözümler
9
Tepki puanı
13,220
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Otomatıkle ışıklarda D demi N demi duruyorsunuz?

Zarar verme boyutu daha çok şanzıman mod seçme dişlileriyle ve otomatik şanzımanın çalışma mantığıyla alakalı bir durum. Bende aracımı ilk aldığım zamanlarda yokuşta park edip Pye alma sonrası aracı tekrar çalıştırdığımda Rye çok zorlanarak ve dişli sıyırması tarzı sesler çıkararak geçiş yapmaktaydı, o zaman araştırınca bu durum hakkında bilgi sahibi oldum.
Bi de otomatik şanzımanlar manueller gibi direk mekanik kilitlenme sistemiyle değilde belli bir hız kadar sıvı basıncı prensibine göre çalıştıkları için şanzımanı zorlayıcı gereksiz hamlelerden kaçınmak, şanzıman ömrü açısından bence gerekli.
 
Geri
Üst