''p'' konumunda civic çalışmıyor.....

Katılım
5 Şub 2019
Mesajlar
31
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
arkadaşlar mrb….otomatik vites fd6 sahibiyim.....aracımda HER ZAMAN DEĞİL AMA BAZEN KONTAĞI CEVİRDİĞİMDE ''P''(PARK) KONUMUNDA İKEN BUTUN ISIKLAR UYARILAR YANDIĞI HALDE ARAC ÇALISMIYOR.....BOYLE Bİ PROBLEMLE KARSILASAN ARKADAS VAR MI?SORUN NE OLABİLİR ACABA?
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Şanzuman beyniyle alakalı olabilir.

Hata kodu falan çıkıyor mu ?
 
Katılım
24 Şub 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
A.s arkadaşım aynı durum bendede oldu hiç marş yapmıyo du sanki d deymis gibi oluyordu sonra el frenini çekmeden d den p ye aldığımı fark ettim ? ve önce elfrenini çekip sonra p ye almaya başladım ve sorun ortadan kalktı belki sizinki başka sebepten olmuş olabilir
 
Katılım
5 Şub 2019
Mesajlar
31
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
araç P de İKEN kontağı çeviriyorum (frenede basıyorum tabi ki) ancak sadece elektrik aksamı çalışıyor yani yarım kontak yapmış gibi oluyorum. N ye aldığım da ise tekrar kontağı çeviriyorum araç çalışıyor....yıllardır kullanıyorum hiç böle bişi karsılasmadım
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Şanzıman vites değiştirme mekanizmasındaki "Pozisyon şalteri" isimli parça muhtemelen arızalı.
Araç Pye geçmesine rağmen ECU viteste olduğunu sanıyor ve çalışmasına izin vermiyor :unsure:
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
arasına kaç tl sıkısmış olabilir :)? her zaman değil ama ara ara yapıyor....
Onu bilmiyorum inanın :) Ama hatırladığım kadarı ile vites kolunu hızlı şekilde P R N D geçişlerinin sık yapıldığı durumlarda bu pozisyon switchi sorun çıkarabiliyormuş.
Size tavsiyem vites kolu ile P R N D geçişlerini daha yavaş ve sakin yapmaya çalışın.
Ayrıca aracı stop etmeden önce ayak frende iken önce Nye alıp el frenini çekip ayağınızı frenden kaldırın ve aracın yükü el freni üzerine binsin, sonra da tekrar frene basıp vitesi Pye alıp sonra motoru kapatın. Bunu yapmadığınız zaman özellikle yokuşlu zeminlerde aracın yükünü şanzımanın üzerinde bırakmamış olur ve şanzıman kolundaki pozisyon dişlilerini zorlamamış olursunuz.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Ayrıca aracı stop etmeden önce ayak frende iken önce Nye alıp el frenini çekip ayağınızı frenden kaldırın ve aracın yükü el freni üzerine binsin, sonra da tekrar frene basıp vitesi Pye alıp sonra motoru kapatın. Bunu yapmadığınız zaman özellikle yokuşlu zeminlerde aracın yükünü şanzımanın üzerinde bırakmamış olur ve şanzıman kolundaki pozisyon dişlilerini zorlamamış olursunuz.

Hocam bu forumda edindiğim bilgiler doğrultusunda ben park edince ayağım frendeyken N'ye alıyorum, el frenini çekiyorum sonra tekrar frene basmadan P'ye alıyorum. El frenini çektikten sonra tekrar frene basmaya gerek var mıdır ki acaba?
 
Geri
Üst