P0420 arızası

Katılım
19 Nis 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Konum
Muş
Ad Soyad
Eray Başol
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2014
İyi günler aracım 2014 model Honda Civic 170350 km de
Aracımda P0420 arızası var LPG'de çekiş düşüklüğü tekleme ve dip gaz yapınca LPG kesiyordu LPG ustasına götürdüm 2 enjektör map sensörü ve filtre değişti tekleme ve LPG kesme gitti çekiş düzeldi ancak p0420 arızası gitmedi yaklaşık 150 kmdir benzinde biniyorum motor arıza lampasi yanmadi LPG ye geçince 30 km sonra yanıyor ne yapmalıyım ne yapabilirim katalitik konvertör tıkalı erimiş olsa benzindede aynı sorun olmaz mı
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Hocam hiç başıma gelmedi bu kod ama bi kaç video buldum youtube dan belki işine yarar paylaşıyorum karar sizindir.. iyi günler saygılar


 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,702
Çözümler
7
Tepki puanı
8,762
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
İyi günler aracım 2014 model Honda Civic 170350 km de
Aracımda P0420 arızası var LPG'de çekiş düşüklüğü tekleme ve dip gaz yapınca LPG kesiyordu LPG ustasına götürdüm 2 enjektör map sensörü ve filtre değişti tekleme ve LPG kesme gitti çekiş düzeldi ancak p0420 arızası gitmedi yaklaşık 150 kmdir benzinde biniyorum motor arıza lampasi yanmadi LPG ye geçince 30 km sonra yanıyor ne yapmalıyım ne yapabilirim katalitik konvertör tıkalı erimiş olsa benzindede aynı sorun olmaz mı
Merhaba hocam; probleminiz LPG sisteminden kaynaklı gibi duruyor. Her ne kadar arıza kodu katalitik konvertör gibi gözükse de ondan önce buna sebep olabilecek sebepler var. Evet katalizör problemli olsa iki yakıt sisteminde de aynı arızayı vermeliydi. 40.000 kilometrede bir subap ayarı yapılmalı. Düzgün ayardan sonra LPG için Afr ayarı yapılmalı ki hava yakıt oranı güzel olur ise katalizör daha verimli çalışır. Daha başka olabilecek sebepleri altta paylaşıyorum.

KATALİTİK KONVERTÖR P0420 KODUNUN TEŞHİSİ

Sahada görülen yaygın bir emisyon kodu olan P0420 sorun kodu, katalitik konvertörün verimli şekilde çalışmadığını gösterir. En yüksek verimlilikte çalışmak için, katalitik konvertöre giren emisyonların veya besleme gazlarının mükemmel şekilde dengelenmesi ve aşırı derecede yükseltilmemesi gerekir.

Kodu çözmek için şu adımları izleyin:

ADIM 1 – MOTOR ARIZA KODLARINI ÇÖZÜN
İlk adım, P0420'ye ek olarak ortaya çıkabilecek diğer kodları çözmektir; özellikle sorunlu olan P0300 serisi silindir tekleme kodlarıdır. P0300 kodu ateşlemedeki (buji veya bobin), yakıt enjektöründeki, kompresyondaki veya yakıt kirliliğindeki bir şeyle ilgili olabilir.

ADIM 2 – EGZOZ SİSTEMİ SIZINTILARINI KONTROL ETME VE ÇÖZME
Egzoz Sistemi Sızıntılarının Kontrolü ve Çözümü

ADIM 3 – SİLİNDİR DENGESİZLİĞİNİ KONTROL EDİN
Bir silindir fakir çalışıyorsa ve diğer silindirler zengin çalışıyorsa, bu, motorun güç çıkışında dengesizlik olduğunun bir göstergesidir. Bu dengesizlik, hidrokarbon ve nitröz oksit üretimini aynı anda artırarak aşırı emisyonlara neden olabilir. Gelişmiş teşhis tarama araçlarının çoğu silindir dengesizlik testini çalıştırabilir ancak silindir dengesizliğini kontrol etmenin başka bir yolu da ateşleme düzeninin kapsamını belirlemektir. Genel olarak kısa yanma hatlarına sahip silindirler zayıf silindirleri, uzun yanma hatları ise zengin silindirleri gösterir.


ADIM 4 – BUJİLERİ KONTROL EDİN
Yüksek emisyonların bir başka nedeni de aşınmış veya kirlenmiş bujilerdir. 80.000 veya daha fazla kilometrelik katı emisyon dayanıklılığı gerekliliklerini karşılamak için birçok modern araç, uzun ömürlü iridyum bujilerle donatılmıştır. Bu uzun ömürlü iridyum bujileri bazen başka malzemelerden yapılmış bujilerle değiştirilir ve aynı uzunlukta hizmet ömrü sağlamayabilir. Buji arızalanmaya başladığında, değiştirmeden sonra bazen 20.000 veya 30.000 mil kadar erken bir zamanda emisyonlar artmaya başlayabilir.
 

MeToL

0
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
En ucuz yontem once yakit deposuna konulan katkilar .
Sonra oksijen sensorunu degistirmek . En son da katalik konvertoru degistirmek veya sokturup temizletmek. Sonra yukarida yazmislar zaten yakit hava karismini ayarlatmak
 
Geri
Üst