P0420 Katalizör Karışım Oranı Eşik Değerin Altında Hatası

Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Arkadaşlar merhaba,
Arabamda uzun süredir bir arıza lambası durumu oluştu. Aracım 200.000binde, Daha önceden Ön sensörde yüksek voltaj arızası alıyordum. Akabinde orjinal parçasının çok pahalı olmasından dolayı Bosch marka ön oksijen sensörü taktım. Arıza lambası söndü. Lakin dün uzun bi yola çıktım yaklaşık 80 km yol gittikten sonra tekrar arıza lambası yandı. Dedim yine aldığıız arıza lambası yandı galiba diye. Sonra honda'nın kendi cihazı ile arıza tespite sokuldu. Orda başlıkta yazdığım gibi arıza kodunu verdi. LPG' taktırdığım yere ince ayara götürdüm. Usta her şeyin normal olduğunu söyleyip tekrar ince ayar yaptı. Bu arada araç hem benzinde hemde lpg'de arıza lambası yakıyor. Tabiki bu zaman kadar Katalizör arızasına hiç rastlamamıştım. Çekişi ve gidişi sorunsuzdu. Neyse devam edeyim LPG ayarına götürmeden önce ki usta tam gazda belli testler yaptı ve oksijen sensörünün voltaj değerlerini okudu bilgisayardan. Açıkçası tam gaz kesici devreye girmesi teditgin etti beni. Tabi bilmiyorum bu şekilde 10 sn yakın basması bozar mı katalitik konvertörü. Daha sonra tekrar yola çıktım ve arıza lambası tekrar yandı baktırmadım ama tahmini olarak yine katalitik karışım oranı ile ilgili hata.

Şimdi sormak istediğim problem tam nerede. Yani uzun süredir uğraşıyorum fakat birini çözdükten sonra diğeri nüksediyor. Birinci oksikjen sensörü orjinal değil ama Bosch marka orjinal bir sensör. Sensörle ilgili arıza almıyorum. Ama tek aklıma gelen sensör yanlış mı ölçüyor? ya da öyle olsa ayrı bir arıza kodu vermez mi?

Temizlik olarak ne önerirsiniz. Sıvı solüsyonlar var tanka atılan. Nasıl bir yol izlemeliyim ya da başına daha önce böyle bir şey gelen varsa lütfen deneyimlerini paylaşsın.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Oksijen sensörleri değişince katalizör verilerini ölçmeye başlamış.
İki şey aklıma geliyor.
> Katalizör kirli tam ölçüm yapamıyor. (en basitinden temizleme için benzinde yüksek devir sabit hız gidin diyorlar. Veya solüsyonla temizleyen duydum ne kadar faydalı bilmiyorum.)
> Veya ömrünü doldurmuş.
Emisyon ölçümü yakın zamanda yaptırdınız mı?
2 gündür tanıdıklarımın araçlarına egzos muayenesine refakat ediyorum. İlki 2001 model için 2 yere gittik geçmedi. Katalizör değiştirdik öyle geçti. Diğeri 2000 model 2. yerde geçti.
Egzoscular katalizör için lpgli araçlarda garanti vermiyorlar. Çünkü fazla ısıdan dolayı katalizör erime yapıyor. Erken ömrünü dolduruyor! Al sana Lpg handikapı.
Bunun önüne Afr ayarı ile engel olabiliriz diye düşünüyorum.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Oksijen sensörleri değişince katalizör verilerini ölçmeye başlamış.
İki şey aklıma geliyor.
> Katalizör kirli tam ölçüm yapamıyor. (en basitinden temizleme için benzinde yüksek devir sabit hız gidin diyorlar. Veya solüsyonla temizleyen duydum ne kadar faydalı bilmiyorum.)
> Veya ömrünü doldurmuş.
Emisyon ölçümü yakın zamanda yaptırdınız mı?
2 gündür tanıdıklarımın araçlarına egzos muayenesine refakat ediyorum. İlki 2001 model için 2 yere gittik geçmedi. Katalizör değiştirdik öyle geçti. Diğeri 2000 model 2. yerde geçti.
Egzoscular katalizör için lpgli araçlarda garanti vermiyorlar. Çünkü fazla ısıdan dolayı katalizör erime yapıyor. Erken ömrünü dolduruyor! Al sana Lpg handikapı.
Bunun önüne Afr ayarı ile engel olabiliriz diye düşünüyorum.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Cevabınız için teşekkürler. Oksijen sensörü katalizör üzerindeki değil önde ki değişti bu arada. Pazartesi tanıdık bir arkadaşa egzos emisyon ölçümü yaptıracağım. Ardından sırayla eski oksijen sensörünü deneyeceğim. Honda'nın kendi cihazına bağladığında ilk başta katalizör değil 4.silindirde ateşleme ile ilgili bir hata gözüküyordu onlar temizlendikten sonra bu arıza çıktı. Kafama takılan ise usta orada birkaç test uyguladı. Tam devir, 2000 devir kademeli şekilde. Acaba o yaptığı testler ki herhangi bir değer değişimi görmedim ECU'nun ayarlarını bozmuş olabilir mi? Sırayla bakmam lazım çünkü zincirleme gerçekleşti. LPG ustası değerlerin iyi olduğunu söyledi. Merak ettiğim diğer bir şey ise katalizör arızası sadece bu arıza ile mi biliniyor?

Düzenleme: AFR dediğiniz LPG beyninde % olarak girilen değer mi? Bende o 150ydi daha sonra 159'a çevrildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Cevabınız için teşekkürler. Oksijen sensörü katalizör üzerindeki değil önde ki değişti bu arada. Pazartesi tanıdık bir arkadaşa egzos emisyon ölçümü yaptıracağım. Ardından sırayla eski oksijen sensörünü deneyeceğim. Honda'nın kendi cihazına bağladığında ilk başta katalizör değil 4.silindirde ateşleme ile ilgili bir hata gözüküyordu onlar temizlendikten sonra bu arıza çıktı. Kafama takılan ise usta orada birkaç test uyguladı. Tam devir, 2000 devir kademeli şekilde. Acaba o yaptığı testler ki herhangi bir değer değişimi görmedim ECU'nun ayarlarını bozmuş olabilir mi? Sırayla bakmam lazım çünkü zincirleme gerçekleşti. LPG ustası değerlerin iyi olduğunu söyledi. Merak ettiğim diğer bir şey ise katalizör arızası sadece bu arıza ile mi biliniyor?

Düzenleme: AFR dediğiniz LPG beyninde % olarak girilen değer mi? Bende o 150ydi daha sonra 159'a çevrildi.
Ben yazdıklarınıza göre yorum yapmıştım. Evveliyatı elbette önemli.

Şimdi katalizör karbonmonositi tutar. İşi havayı temiz tutmak. Bunu oksijen sensörü ile takibe almışlar. Katalizör öncesi ve sonrası olarak 2 sensör var. Bunlar ölçüm değerlerini kıyaslayarak katalizörün çalışıp çalışmadığını kontrol eder. Eğer oksijen iki sensörde aynı ise katalizör iş yapmıyor demektir. Buda katalizör arızası verir.

Gelelim başka ihtimallere.
> Zengin karışım.
> Yakıtın tam yanmaması
> Teklemeler ve buji (ateşleme sistemi)
Bunlarda sıkıntı olursa katalizöre yük biner zararlı gazları temizleyemez. Hatta kurum oluşur tıkar!

Afr ayarı profesyonel bir iştir. Bunun ile lpg ideal yakıt karışımı sağlanarak. Yüksek devir dahil. Egzos ısısının (Egt) düşmesi sağlanır. Katalizör minimum zarar görür. Bu benim fikrim.

Öncelikle motorunuzun düzgün çalışması lazım. Yoksa bazen katalizör değiştirsen bile diğer problemlerden dolayı emisyondan geçmeyebilir!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Ben yazdıklarınıza göre yorum yapmıştım. Evveliyatı elbette önemli.

Şimdi katalizör karbonmonositi tutar. İşi havayı temiz tutmak. Bunu oksijen sensörü ile takibe almışlar. Katalizör öncesi ve sonrası olarak 2 sensör var. Bunlar ölçüm değerlerini kıyaslayarak katalizörün çalışıp çalışmadığını kontrol eder. Eğer oksijen iki sensörde aynı ise katalizör iş yapmıyor demektir. Buda katalizör arızası verir.

Gelelim başka ihtimallere.
> Zengin karışım.
> Yakıtın tam yanmaması
> Teklemeler ve buji (ateşleme sistemi)
Bunlarda sıkıntı olursa katalizöre yük biner zararlı gazları temizleyemez. Hatta kurum oluşur tıkar!

Afr ayarı profesyonel bir iştir. Bunun ile lpg ideal yakıt karışımı sağlanarak. Yüksek devir dahil. Egzos ısısının (Egt) düşmesi sağlanır. Katalizör minimum zarar görür. Bu benim fikrim.

Öncelikle motorunuzun düzgün çalışması lazım. Yoksa bazen katalizör değiştirsen bile diğer problemlerden dolayı emisyondan geçmeyebilir!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Evet hocam şuan internette yabancı sitelerede bakıyorum. İlk aldığımız hata silindir 4 teklemeydi. İlk olarak bu nedenden dolayı gitmiştim. https://www.fixdapp.com/blog/p0420 bu sitede P0304 universal obd için ya da p1304 hata kodu olarak tanı hatalarında çıkıyor. Yani bu tekleme belki sorunun nedeni olabilir. İşte dediğim gibi çok değişken var elimizde. :) Mesela şimdi makineye bağlasak sadece katalizör çıkar. İşte neden silindir tekleme 4 demiyor.? Fakir karışımı gazı ilk taktrdığımda verdi. Yolda bir ayar çekildi bir daha yanmadı.
1. Oksijen Sensörü (yeni değişti bosch marka - sensör değiştiten sonra onunla ilgili hata kodu yok - arızalı ya da yanlış okuyor ihtimal olarak)
2. Silindir 4 ( Bobin ya da buji - bujiler değişti )
3. En alttaki sensör ( değişmedi, tamirci arkadaşın dediğine göre okuyor ideal seviyede)
4. Ciddi bir katalizör problemi var.

şimdiki çıkarımlar bu kadar.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Evet hocam şuan internette yabancı sitelerede bakıyorum. İlk aldığımız hata silindir 4 teklemeydi. İlk olarak bu nedenden dolayı gitmiştim. https://www.fixdapp.com/blog/p0420 bu sitede P0304 universal obd için ya da p1304 hata kodu olarak tanı hatalarında çıkıyor. Yani bu tekleme belki sorunun nedeni olabilir. İşte dediğim gibi çok değişken var elimizde. :) Mesela şimdi makineye bağlasak sadece katalizör çıkar. İşte neden silindir tekleme 4 demiyor.? Fakir karışımı gazı ilk taktrdığımda verdi. Yolda bir ayar çekildi bir daha yanmadı.
1. Oksijen Sensörü (yeni değişti bosch marka - sensör değiştiten sonra onunla ilgili hata kodu yok - arızalı ya da yanlış okuyor ihtimal olarak)
2. Silindir 4 ( Bobin ya da buji - bujiler değişti )
3. En alttaki sensör ( değişmedi, tamirci arkadaşın dediğine göre okuyor ideal seviyede)
4. Ciddi bir katalizör problemi var.

şimdiki çıkarımlar bu kadar.
Yaptıklarınızdan olumlu yanıtlar almışsınız. Doğru yolda ilerlediğinizi gösteriyor. Benim 2. Sensör arızalı idi. Katalizör arızası vermiyordu. Sonra değiştirdim. Bir gün sonra katalizör iyi ölçüm yapmıyor dedi. Sensör çalışınca katalizörün daha öncedende problemli olduğu ortaya çıktı. Tünelin sonuna az kalmış. Halledersiniz İnşâallah.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Yaptıklarınızdan olumlu yanıtlar almışsınız. Doğru yolda ilerlediğinizi gösteriyor. Benim 2. Sensör arızalı idi. Katalizör arızası vermiyordu. Sonra değiştirdim. Bir gün sonra katalizör iyi ölçüm yapmıyor dedi. Sensör çalışınca katalizörün daha öncedende problemli olduğu ortaya çıktı. Tünelin sonuna az kalmış. Halledersiniz İnşâallah.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
İnşallah hocam, İşte şuan tek sorun hangisi test ederek başlayacağım. Elimde sağlam bir bobin olsa 4. silindire takar izlerim. Fakat öyle bir durum yok. İşin ilginç tarafı daha önceki yüksek voltaj arızası veren ön oksijen sensöründe böyle bir arızayla karşılaşmadık. Ustanın dediğine göre o silindirde ki subap ayarıda etkiler dedi. OBD siparişinide verdim. Geldiğinde anlık değerleri izleyeceğim. Bu arada bir sorum olacak. Oksijen sensörü aracı tekletebilir mi öyle bir potansiyeli varmıdır? Ya da tekletse hepsine mi etki eder?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Tekleme genelde subap, buji ve bobin ile alakalı olur. Oksijen sensörü zengin fakir karışımı ecuya haber verir. Performans düşüklüğü, fazla yakma Vs. Bilhassa 1. Sensör çok etkiler. Oksijen sensörü genel olarak motorun çalışmasını etkiler. Enjektörlere giden bilgi beraberdir.
Bende tekleme arızasını subap ayarı ile halletmiştim. Siz bobini diğer sağlam bobin ile yer değiştirerek deneye bilirsiniz. İlla bobin aramanıza gerek yok!
İnşallah hocam, İşte şuan tek sorun hangisi test ederek başlayacağım. Elimde sağlam bir bobin olsa 4. silindire takar izlerim. Fakat öyle bir durum yok. İşin ilginç tarafı daha önceki yüksek voltaj arızası veren ön oksijen sensöründe böyle bir arızayla karşılaşmadık. Ustanın dediğine göre o silindirde ki subap ayarıda etkiler dedi. OBD siparişinide verdim. Geldiğinde anlık değerleri izleyeceğim. Bu arada bir sorum olacak. Oksijen sensörü aracı tekletebilir mi öyle bir potansiyeli varmıdır? Ya da tekletse hepsine mi etki eder?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Tekleme genelde subap, buji ve bobin ile alakalı olur. Oksijen sensörü zengin fakir karışımı ecuya haber verir. Performans düşüklüğü, fazla yakma Vs. Bilhassa 1. Sensör çok etkiler. Oksijen sensörü genel olarak motorun çalışmasını etkiler. Enjektörlere giden bilgi beraberdir.
Bende tekleme arızasını subap ayarı ile halletmiştim. Siz bobini diğer sağlam bobin ile yer değiştirerek deneye bilirsiniz. İlla bobin aramanıza gerek yok!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Evet hocam oda aklıma geldi, 4 silindir araba içinde oturduğumuzu düşünürsek en sağdaki oluyor değil mi? İşte şuan sırayla kontrol etmem lazım ama oksijen sensörü arızalı olsa oda bir uyarı verirdi. Şuan ki güncel durum motorun en son kısmında.
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bir ile dördü yer değiştir. Ortadakiler dursun.
Veya araç çalışırken. Bobin fişlerini çekip takarak arıza lambasından belirleye bilirsin.
Evet hocam oda aklıma geldi, 4 silindir araba içinde oturduğumuzu düşünürsek en sağdaki oluyor değil mi? İşte şuan sırayla kontrol etmem lazım ama oksijen sensörü arızalı olsa oda bir uyarı verirdi. Şuan ki güncel durum motorun en son kısmında.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst