Civic FB7 Prins Lpg izlenimlerim...

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan onurgcl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracımı 3 yıldan bu yana lpg'li kullanıyorum. benzinden bir fark yok. Şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım. Atiker grand bu zamana kadar kullandığım en sorunsuz kit oldu diyebilirim :)
Tamamen doğru montajın artıları.
 
Evet arkadaşlar Lpg maceramızda aracımız bu gün itibariyle kafayı yedi. Aracım sürekli arıza lambaları yakmaya başladı.Lastikçiye gittim lastiklerde sorun olmadığını söyledi. Resetledim ve 3 km sonra bu sefer direksiyon arızasıyla tekrar geri dönen ikaz ışıkları. Yarın sanayi yolu gözüktü. Hayırlısı bakalım.
P_20191009_184238_vHDR_Auto.jpg
 
Evet arkadaşlar Lpg maceramızda aracımız bu gün itibariyle kafayı yedi. Aracım sürekli arıza lambaları yakmaya başladı.Lastikçiye gittim lastiklerde sorun olmadığını söyledi. Resetledim ve 3 km sonra bu sefer direksiyon arızasıyla tekrar geri dönen ikaz ışıkları. Yarın sanayi yolu gözüktü. Hayırlısı bakalım.
Ekli dosyayı görüntüle 254701
Akünüz zayıf olabilir mi? Şarj dinamosunada bir baktırın derim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Akünüz zayıf olabilir mi? Şarj dinamosunada bir baktırın derim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Akü? arıza işaretleri lastik, direksiyon birde kaydırma. Bu sabah çalıştırdım sorun yoktu. Akşam iş dönüşü evin önüne gelince tekrar yanmaya başladı. Yalnız tek deiğişik durum lastik basınç işaretinin üstünde çizgi işareti vardı. Cumartesini bekleyeceğiz yapacak bir şey yok.
 
Geçmiş olsun. Benim araçta da prins var ama çok şükür sıkıntı yok. Yalniz geçen kış akü ölçümü yatırmıştım ve 10V altı görünmüştü. Bu kişi çıkarır belki demişlerdi ama ben değişmiştim. Elektriksel birşey olsa ilk başta verir. Bence sorun aküde.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Akü arıza işaretleri lastik, direksiyon birde kaydırma. Bu sabah çalıştırdım sorun yoktu. Akşam iş dönüşü evin önüne gelince tekrar yanmaya başladı. Yalnız tek deiğişik durum lastik basınç işaretinin üstünde çizgi işareti vardı. Cumartesini bekleyeceğiz yapacak bir şey yok.
Göstergeler rasgele yanıp sönmeye başlar. Sanırsam yeterince elektrik alamadığı için yapıyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Göstergeler rasgele yanıp sönmeye başlar. Sanırsam yeterince elektrik alamadığı için yapıyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Akü de sıkıntı olsa akü işareti yanmaz mı?
Ama şöyle birşey var amerikan parkları açınca ekranın soluklaştığı belli oluyor. Bakalım ne gelecek başımıza?
 
Akü de sıkıntı olsa akü işareti yanmaz mı?
Ama şöyle birşey var amerikan parkları açınca ekranın soluklaştığı belli oluyor. Bakalım ne gelecek başımıza?
Far park modunda ekranın kararması ayarlanabilir bir özellik, onun ile karıştırmış olabilir misiniz?
Benzin ile giderken aynı sorunu yapmıyor ise lpg elektrik sistemi bu sorunu tetikliyor olabilir. Lpg yüksek akım çeker mi emin değilim. Aku konusunda başka bir başlıkta yazdığım yorum ve onerim aşağıdadır
Eğerki akü zayıflamış olsa bile yazın bunu hissettirmez. Havaların soğumaya başladığı bu aylarda ve daha da soğudukça kendini belli eder. Akü performansı soğdukça düşer, daha doğrusu zayıf akü daha fazla dayanamaz. Sonuç olarak bir anda bitti olur :))

Süpriz yaşamamak için ;
-Akü ne zaman takılmıştı (2 seneden sonra aşağıdaki maddelere daha da dikkatli bakmak lazım)
-Ne kadar km. yol yapıldı (bu aslında çok büyük etken değil, daha çok ne kadar sıklıkla marşa bastığınız önemli)
-Akü üzerinde şarj durumunu kabaca gösteren gözdeki rengin takibi
-Araç far parlaklığının rölantide biraz zayıf, devir yükselinde biraz daha parlak yanması
-Heleki elektrik destekli direksiyonlarda direksiyonu bir yöne sonuna kadar dayayıp farların parlaklığıciddi azalıyor hatta teyp kapanıyorsa doğru akü bakımına.

gibi belirtilere dikkat etmek tebiriçin yerinde olacaktır.

Her ne kadar akünün bittiğine emin olunsa da, ilk iş şarj dinamosunun görevini tam olarak yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir. Tam şarj edemediği için de akü bitmiş olabilir.
 
Far park modunda ekranın kararması ayarlanabilir bir özellik, onun ile karıştırmış olabilir misiniz?
Benzin ile giderken aynı sorunu yapmıyor ise lpg elektrik sistemi bu sorunu tetikliyor olabilir. Lpg yüksek akım çeker mi emin değilim. Aku konusunda başka bir başlıkta yazdığım yorum ve onerim aşağıdadır
?
 
Bu arada 150'yi gecince benzine gecmesi ayardan dolayidir. X devirden sonra benzine gec diye bir ayar var lpg yaziliminda, sicaklik cok artip motora zarar vermesin diye.

Ama bunu lpg servisleri hep kapali tutar, ne ise yaradigini da anlamazlar zaten. Sadece 1 tane menuyu acip otomatik ayar yapmaktan baska bisey bilmezler.
 
Geri
Üst