Rolanti normal mi?

Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
9
Konum
istanbul
Merhaba arkadaşlar 92 model civic 1.6 si aracım var otomatik vites sabah aracı ilk çalıştırdığımda p konumunda iken rolenti 2500 devirde çalışmaya başlıyor ve motor ısınana kadar bu devam ediyor motor ısındıkça rolenti yavaş yavaş normale dönüyor sizce bu normal mi yoksa yüksek mi 2500 devir ile çalışması yardımlarınızı bekliyorum.

Mi A2 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhaba arkadaşlar 92 model civic 1.6 si aracım var otomatik vites sabah aracı ilk çalıştırdığımda p konumunda iken rolenti 2500 devirde çalışmaya başlıyor ve motor ısınana kadar bu devam ediyor motor ısındıkça rolenti yavaş yavaş normale dönüyor sizce bu normal mi yoksa yüksek mi 2500 devir ile çalışması yardımlarınızı bekliyorum.

Mi A2 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yüksek olması hava soğukluğu ile doğru orantılıdır. Şu havalarda normalde 1.500-1600 arası olmalı. Sonra düşmesi gerek. Motor ısınınca rolantiniz kaçta duruyor?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Motor ısınında 600 ile 800 arasında kalıyor fakat ilk çalıştığında 2500 devir ile çalışıyor yaklaşık 10 dkk boyunca 2500 2000 arası seyredip sonra ısınıyor ve düşüyor
Yüksek olması hava soğukluğu ile doğru orantılıdır. Şu havalarda normalde 1.500-1600 arası olmalı. Sonra düşmesi gerek. Motor ısınınca rolantiniz kaçta duruyor?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Mi A2 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Motor ısınında 600 ile 800 arasında kalıyor fakat ilk çalıştığında 2500 devir ile çalışıyor yaklaşık 10 dkk boyunca 2500 2000 arası seyredip sonra ısınıyor ve düşüyor

Mi A2 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Arabanın çalışma prensibine göre: Su giriş çıkışı olan bir Rolanti valfi var. Su sıcaklığına göre hareket eder. Boğaz kelebeğinin orada bulunur manifolta ekstra hava verir su olması gereken ısıya ulaşınca havayı kısar rölanti devrinde bırakır. Eski deyimle otomatik jiklede diyebiliriz.Motor ısındıkça deviri düşürür.
Rolantide su ısısını ölçen ne ise ona bir bakmak lazım.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Peki bunu motot ustası anlarmı yoksa servise mi gitmeliyim.
Arabanın çalışma prensibine göre: Su giriş çıkışı olan bir Rolanti valfi var. Su sıcaklığına göre hareket eder. Boğaz kelebeğinin orada bulunur manifolta ekstra hava verir su olması gereken ısıya ulaşınca havayı kısar rölanti devrinde bırakır. Eski deyimle otomatik jiklede diyebiliriz.Motor ısındıkça deviri düşürür.
Rolantide su ısısını ölçen ne ise ona bir bakmak lazım.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Mi A2 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Peki bunu motot ustası anlarmı yoksa servise mi gitmeliyim.

Mi A2 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu tamircinin işi. Özelde Honda ustasına gösterseniz daha güzel olur. Çünkü tecrübe lazım. Serviste usta zor. Tamir değilde parça değiştirmeyi daha çok seviyorlar. Birde aracınız eski, kaç adet "Si" bu güne kadar servise gidip muhatap olmuştur ki?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
O zaman hondadan anlayan bir ustaya göstermek lazım.
Bu tamircinin işi. Özelde Honda ustasına gösterseniz daha güzel olur. Çünkü tecrübe lazım. Serviste usta zor. Tamir değilde parça değiştirmeyi daha çok seviyorlar. Birde aracınız eski, kaç adet "Si" bu güne kadar servise gidip muhatap olmuştur ki?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Mi A2 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst