Civic FK7 Rolanti sorunu

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Daha önce fark etmediyseniz bu olağan bir durum değildir. Yakıt kalitesi veya başka bir problem olabilir yeni başladıysa. Devir biraz düşer yükselir ancak stop edecek kadar titreşim yapıyorsa bence de normal değildir. Ben böyle bir durumu fark etmedim.
Her araçta var yakıtla alakalı değil yani.
 
Katılım
11 Şub 2019
Mesajlar
23
Tepki puanı
7
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Daha önce fark etmediyseniz bu olağan bir durum değildir. Yakıt kalitesi veya başka bir problem olabilir yeni başladıysa. Devir biraz düşer yükselir ancak stop edecek kadar titreşim yapıyorsa bence de normal değildir. Ben böyle bir durumu fark etmedim.
Bakım öncesinde hiç fark etmedim yakıta gelince sürekli opetten alırım stop edecek kadar değil belli ama 600 ü görüyor bence rahatsız edici bir durum
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Bakım öncesinde hiç fark etmedim yakıta gelince sürekli opetten alırım stop edecek kadar değil belli ama 600 ü görüyor bence rahatsız edici bir durum
Yakıtı Shell den denesene bi cünkü bir arkadaşım opeetten mazot u alınca aracın motoru cok titreşim li calısıyor bp den shellden alınca o tıtresım olmuyor demısti .


Soguk havalarda aracın rolantısı Yuksek calısır . Bu normalde ama titreşim olayı bıraz arastırmak gerek


Yakıtı Shell den dene ve yorum bekliyorum
Bu araclar yakıt seçer
BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
37
Tepki puanı
14
Konum
ESKİŞEHİR
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Forumda yazıldığından beri daha dikkatli takip ediyorum, benim araçta devir 700-800 ün altına düşmüyor ve titremede olmuyor.
 
Katılım
11 Şub 2019
Mesajlar
23
Tepki puanı
7
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Yakıtı Shell den denesene bi cünkü bir arkadaşım opeetten mazot u alınca aracın motoru cok titreşim li calısıyor bp den shellden alınca o tıtresım olmuyor demısti .


Soguk havalarda aracın rolantısı Yuksek calısır . Bu normalde ama titreşim olayı bıraz arastırmak gerek


Yakıtı Shell den dene ve yorum bekliyorum
Bu araclar yakıt seçer
BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Teşekkür ederim son 1 aldır Shell sen alıyorum artık zamana bıraktım deneyeceğiz
 
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
aynı pronlem bendede var aslında problem falan değil artık hiç takmıyorum bazen yapıyor bazen yapmıyor. servise sorduğumda abi kullan hiç bişey yok sen takma öyle şeyleri dedi gönderdi :D
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kalorifer fanını açarsanız rölantide titreme yapmaz klimanın açık olması yada kalorifer fanının hızlı çalışması şart değildir kısık çalışabilir yeterlidir. Çünki şarj dinamosuna yük biner ve motor rölantiyi yükseltir.

Eğer motor çalışırken şarj dinamosu kasnağından ekstra elektrik gücü, klima kompresöründen ekstra tahrik gücü kullanılmıyorsa motor rahatlar ve rölantiyi minimuma indirip iyice ısınan motorda rölantide arabayı titretiyor büyük ihtimalle bunda yakıt tasarrufu amaçlanmış. Titrediği zamanlarda dikkat edin bütün elektrikli aksam düşük güç harcar vaziyette ve klima da kapalı haldedir.

Birde bunların hepsini birden açarsanız titriyor bu sefer rölanti valfi sonuna kadar açılsa da tam kaldıramayabilir, silecekler ön sis arka sis farları kalorifer klima buğu çözücü koltuk ısıtma açarsanız motor yine rölantide anormal çalışır o haliyle viteste yokuş inseniz şarj dinamosu motoru kasar frene basmadan hafif yavaşlama bile yaptırır.

Motoru biraz zorlayıp iyice gazladıktan sonra motor çok ısındığı zaman hemen durduğunuzda da rölanti titremesi artar, motor çok ısınınca yakıtı daha da kısıyor karışımın yakıt oranının daha fazlasına ihtiyacı yok çünki. Bu olay soğutma sisteminin yetersiz gelmesiyle alakalı bir hararet değildir, zorlu kullanım şartlarında enjeksiyonlu benzinli motorların doğal davranışıdır. Mesela uzun süre sakin sürüş yapsanız durduğunuzda rölanti titremesi ile daha az karşılaşırsınız çünki motor daha serin rahat çalışır. 3-4 dakika dipgaz gittikten sonra rölantide titreme olursa hararet ibresi sizi yanıltmasın sabit kalır, çünki termostat sıcaklığı sürekli olarak ayarlar ama motor yağı o esnada çok sıcaktır, blok çok sıcaktır, kaput bile sıcaktır. Bakımlı motora bu olayın hiçbir zararı yoktur yolun devamında birim km de daha az yakıt harcarsınız.

ECU nun motorun termodinamik düzeneğine yaşattığı olaylardır bunlar. Sıcak motor az yakıtla bile güzel çalışır, soğuk motor ise daha çok yakıtla düzgün çalışır, çok aşırı ısındığı zaman çok çok daha az yakıt gerekir aksi durumlarda motor boğulur öksürür gaza basıldığında düzgün devirlenmez stop eder. Şarj dinamosu, fren sistemi vakumu ve klima gibi motora mekanik olarak bağlı olup ta kullanıcı komutu ile devreye girip çıkan sistemler çalıştığında motordan illa ki tork ve beygir gücü çeker ve rölantiyi az da olsa değiştirir.

benim deneyip gözlemlediklerim bunlar.

Civic her uzakdoğulu gibi çok aşırı hassas bir elektronik düzeneğe sahip değil gerçi şu haliyle birçok otomobilden iyidir.
 
Geri
Üst