S modunda yokuş inmek

Katılım
8 Eyl 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
35
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FC5 2017
S modunda yokuş inerken devirin her firene basıldığında yükselmesi motor fireni işlevi gördüğünü mü gösterir. Arabanın hızlanması yavaş oluyor bu şekilde yapınca. Firen balatalarının ömrünün uzamasını sağlıyor mu? Aceba yanlış mı uyguluyorum. Fikirleriniz?

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
hem eski arabamda hemde civic hb de kompresyon frenini düz yolda yada yokuş aşağı yavaşlarken sıklıkla kullanıyorum,

eğer bu sağlamlığı ile ünlü honda motoru bu CVT kayışlı tip vitesleri zıplatmadan değiştiren otomatik şanzıman ve yumuşak geçişler sağlayan tork konvertörlü yağlı kavrama ile kompresyon freni yaparken maksimum 4000-4500 deviri geçmeyecek biçimde kompresyona bindirince aşınacak ve bozulacak ise vay derim başka birşey demem:)

kompresyon freninin de usülü var:) zaten otomatik vites varsa kompresyon freni ile motoru 6000-7000 devirlere çıkartamazsınız elektronikler buna izin vermiyor, tam otomatik şanzıman ile vites değiştirirken arabayı ani biçimde zıplatamazsınız da.

eski arabam manuel vitesli idi 66000km de sattım fren balatası ve debriyaj balatası asla hiç değiştirmedim ikinci vitesle patinaj yapacak gücü vardı satarken 66000km boyunca yavaşlamadan önce hep ara gazı verip tek tek vites küçültürdüm en son 30km ye inince azcık fren.

açıkçası kompresyon freni yapmak var birde başka türlü yapmak var.

Kompresyon freni yaparken illa az miktarda fren yapılır.

her şanzıman yağı değişimine zaten iki yılda bir zorunlu olarak 1000 lira vereceksem o şanzımanı ben 3000-4000 devirde kompresyona zorlarım kimse kusura bakmasın. Ön balata takım 1100 lira arka takım 650 lira idi sanırım yetkili serviste FC5 ve FK7 için. Disk fiyatlarını sormaya gerek varmı bilmiyorum:)

frenleri fazla yıpratmayıp acil bir durumda kullanmak üzere uzun süre korumak ta var işin içinde.

eğer arabanın üzerinde halihazırda takılı olan fren balataları ile 6-7 yıl 50-60000km leri devirirseniz zaten balatalar sürekli ısına soğuya iyice sertleşip aşınma hızları azalmaya ve kolay bitmemeye başlıyor işin kötüsü bu sefer feci halde diskten yemeye başlıyor. Böyle bir durumda aynı balata ve disk setini 100000km kullanabilirsiniz ancak 100000km sonunda hem disk hem balata tamamen bozulacaktır pedalda titremeler vs. Tabi balataları 30-40000km de bitiremezseniz böyle olabilir.

yani balatayı zamanında bitirmek te iyidir abartılmayan kompresyon da iyidir.:) yeter ki hepsi usülünde olsun:)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bu konuda söylemek istediğim bir başka husus daha var o da fren sıcaklığı, gündelik binek otomobil fren hidrolik yağları en fazla 200-250ºC sıcaklıkta kaynamaya başlarlar eğer uzun süre değiştirilmediler ise daha da erken sıcaklıkta kaynarlar

eğer çok çok uzun bir rampayı sadece fren kullanarak inerseniz balata ve disk sürtünmesi ile disk ve balatadaki sıcaklık 300-400ºC lere kadar çıkar eğer bu sıcaklıkları da aşarsanız fren kaliperinde çok sıcak olan balatanın hemen arkasındaki kaliper pistonuna ulaşan ısı buradan içerideki hidrolik yağını ısıtır ve sistem boyunca dolaşan ısı hidrolik yağında 200-250ºC leri geçerse kaynamaya başlar ve hidrolik kaynadığı zaman fren pedalına bastığınızda pedal dibine kadar iner yani çok yumuşayıp boşa çıkar ancak otomobilde herhangi bir frenleme olmaz,

bu durumda frenleri soğutmanız gerekir kenara çekip beklemeniz gerekebilir hidrolik sıvısı soğuduğu zaman eğer üstteki kaptan taşıp boşalmadıysa yada yüksek sıcaklık sebebiyle başka bir hasar olmazsa hidrolik soğuduğu zaman frenler normal çalışma haline dönerler pedal eski sertliğine gelir

yayladan sadece frenle boş viteste 10-15km boyunca inen bir arkadaşım arabanın jant kapaklarını bile yüksek sıcaklık sebebiyle yamulduğunu söylemişti aynı şekilde hidroliği de kaynatmıştı hatta 30-40km gibi yavaş hızlarda inmiş

motorsporlarında kullanılan fren sistemleri yüksek sıcaklığa oldukça dayanıklı fren hidrolikleri daha yüksek ısıda kaynıyor ve soğutma sistemleri binek araçlara nazaran çok daha iyi ancak formula 1 yada wrc de kullanılan bir fren sistemi binek araçta kullanılamaz çünki o frenler yapısı gereği yüksek sıcaklıkta çalışmaya optimize oldukları için en az 300-400 derecelere kadar ısıtılmadan asla tutmazlar yada frenlemelerde ciddi dozajlama problemi yaratırlar.

gündelik binek araç öyle değil:) -5 derece de de düzgün çalışır 200ºC de de düzgün çalışır eğer çok ısınırsa hidrolik kaynayıp tutmazlar.
 
Geri
Üst