Sabahlari zor calisma

Katılım
7 Ara 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba

Sabahlari aracim zor calisiyor . Tam caliscak gibi oluyor. Gaza basili tutmazsam istop ediyor . Gaza biraz basilintutmam gerekiyor bu sirada devir zar zor yukseliyor pat pat ses cikiyor . Sonra araba kendine geliyor . Daha sonra mars yaptigimda tekte mars aliyor . Bunun problemi nedir ? Ayrica bazen cok zor calistigi zaman lpg kokusu da geliyor
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Yağ markası nedir ve kaç numara ?? Bujiyi en son ne zaman değiştirdiniz ?
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Ayrica bazen cok zor calistigi zaman lpg kokusu da geliyor


Yukarıdaki yorumunuz çözüm için anahtar kelime olabilir. İlk çalışmada benzin ile çalışıyor olması gerek, aracınızın modelinin özelliklerini bilmediğim için emin olamadım ama çok büyük ihtimal sizde de böyle olmalı.

LPG li araçlarda şöyle bir genel sorun vardır. Bir sebepten dolayı, araç stop edildikten sonra motor içerisine lpg hattında kalan gaz olmaya devam eder. Enjektörler ve/veya lpg kesiciler gazı tam kesememiş olur. Bu da aracın, gaza boğulmuş arabalar da olduğu gibi ilk çalışmasına neden olur. Motor çalıştıktan sonra boğulmaya neden olan gaz yakılıp tüketildiği içinde hemen akabinde denenen ikinci marş denemesinde sorun gözlemlenmez.

Bu durumun testi için EMİN bir şekilde motora gaz akışı engellenip ertesi sabah marş denemesi yapılabilir.

Araç rölantide çalışır bırakılıp lpg tankındaki vana kapatılır, aracın rölantide hatta kalan gazı bitirmesi sağlanır. Araç benzinde geçtiğine emin olduktan sonra araş stop edilir ve ertesi sabah aynı şartlarda marş denemesi yapılır. Buraya kadarki uygulama metodu doğru yapıldığı takdirde bir güvenlik risk bulunmamakta ve sorun tespiti için fikir üretmeden yardımcı olabilir.

Aşağıda yazılanı uygulamak ise bana göre daha net bir tespit için gereklidir, uygulayanın sorumluluğundadır :)
Ben olsam bunlara ek olarak enjektörlere gelen lpg hortumunu da çıkartırdım. Sonra aracı tekrar çalıştırırdım 3-5 sn sonra kapatıp sabahki teste bırakırdım arabayı. (hortum bağlı kalmayacak)

Bu şekilde denemeyi yapmamın nedeni, lpg bitişi basınca dayalı takip edilmekte, araç benzine geçtiğinde aslında lpg hattında hala az bir miktar gaz bulunmakta ve motor sabahı beklerken bu kalan az miktar gazın motor içerisine arızalı kesici/enjektör nedeni ile kaçma ihtimali bulunmakta.
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba

Sabahlari aracim zor calisiyor . Tam caliscak gibi oluyor. Gaza basili tutmazsam istop ediyor . Gaza biraz basilintutmam gerekiyor bu sirada devir zar zor yukseliyor pat pat ses cikiyor . Sonra araba kendine geliyor . Daha sonra mars yaptigimda tekte mars aliyor . Bunun problemi nedir ? Ayrica bazen cok zor calistigi zaman lpg kokusu da geliyor

Regülatör diyaframını da kontrol ettirin bence yırtılma olabilir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ara 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Diğer Markalar
Yukarıdaki yorumunuz çözüm için anahtar kelime olabilir. İlk çalışmada benzin ile çalışıyor olması gerek, aracınızın modelinin özelliklerini bilmediğim için emin olamadım ama çok büyük ihtimal sizde de böyle olmalı.

LPG li araçlarda şöyle bir genel sorun vardır. Bir sebepten dolayı, araç stop edildikten sonra motor içerisine lpg hattında kalan gaz olmaya devam eder. Enjektörler ve/veya lpg kesiciler gazı tam kesememiş olur. Bu da aracın, gaza boğulmuş arabalar da olduğu gibi ilk çalışmasına neden olur. Motor çalıştıktan sonra boğulmaya neden olan gaz yakılıp tüketildiği içinde hemen akabinde denenen ikinci marş denemesinde sorun gözlemlenmez.

Bu durumun testi için EMİN bir şekilde motora gaz akışı engellenip ertesi sabah marş denemesi yapılabilir.

Araç rölantide çalışır bırakılıp lpg tankındaki vana kapatılır, aracın rölantide hatta kalan gazı bitirmesi sağlanır. Araç benzinde geçtiğine emin olduktan sonra araş stop edilir ve ertesi sabah aynı şartlarda marş denemesi yapılır. Buraya kadarki uygulama metodu doğru yapıldığı takdirde bir güvenlik risk bulunmamakta ve sorun tespiti için fikir üretmeden yardımcı olabilir.

Aşağıda yazılanı uygulamak ise bana göre daha net bir tespit için gereklidir, uygulayanın sorumluluğundadır :)
Ben olsam bunlara ek olarak enjektörlere gelen lpg hortumunu da çıkartırdım. Sonra aracı tekrar çalıştırırdım 3-5 sn sonra kapatıp sabahki teste bırakırdım arabayı. (hortum bağlı kalmayacak)

Bu şekilde denemeyi yapmamın nedeni, lpg bitişi basınca dayalı takip edilmekte, araç benzine geçtiğinde aslında lpg hattında hala az bir miktar gaz bulunmakta ve motor sabahı beklerken bu kalan az miktar gazın motor içerisine arızalı kesici/enjektör nedeni ile kaçma ihtimali bulunmakta.
Arac euro civic. Atesleme sistemi benzin pompasina kadar herseyi yeni . Dediginiz gibi bir yerde daha boyle demislerdi gece vanayi nerden kapatacagimi bulamadim ama lpg tusundan benzine geçirdim 10-15 dakka bekledikten sonra istop ettim. Sabah geldigimde daha kolay calisti . Simdi sanayiye gitsem herkes farkli bisey soyluyor bozuk olmayan parcayida degistiriyolar bosa masraf cikiyor . Hangi parcadan olabilir gidip degistireyim veya baktirayim hemen
 
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
39
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
Merhabalar , benimde şöyle bir sorunum vardı ilk marşta stop edecek gibi oluyordu devir 1000 de kalıyor titriyor, sonra devir 1500 e gelip çalışıyordu . Veya da çalışmayıp stop ediyordu . Umarım anlatabilmişimdir . İkinci çalışmada hiç bir şey olmamış gibi çalışıyordu . Ben Sübap ayarı ile çözdüm .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arac euro civic. Atesleme sistemi benzin pompasina kadar herseyi yeni . Dediginiz gibi bir yerde daha boyle demislerdi gece vanayi nerden kapatacagimi bulamadim ama lpg tusundan benzine geçirdim 10-15 dakka bekledikten sonra istop ettim. Sabah geldigimde daha kolay calisti . Simdi sanayiye gitsem herkes farkli bisey soyluyor bozuk olmayan parcayida degistiriyolar bosa masraf cikiyor . Hangi parcadan olabilir gidip degistireyim veya baktirayim hemen
Geçmiş olsun. Büyük ihtimal problem lpg sisteminden kaynaklı duruyor. Lpg markanızı bilmiyoruz. Fakat olabilecek ihtimaller:
> Regülatör
> Gaz kesici
> Enjektörler

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhabalar , benimde şöyle bir sorunum vardı ilk marşta stop edecek gibi oluyordu devir 1000 de kalıyor titriyor, sonra devir 1500 e gelip çalışıyordu . Veya da çalışmayıp stop ediyordu . Umarım anlatabilmişimdir . İkinci çalışmada hiç bir şey olmamış gibi çalışıyordu . Ben Sübap ayarı ile çözdüm .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Evet subap ayarı bozukluğu ileri derece olduğunda sabah ilk çalıştırma esnasında problem oluşturur. Fakat lpg kokusu ve pat pat diye ses duyulmaz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Geçen haftaya kadar aynı problemle karşı karsiyaydim, benzinde kullanip stop ettiğimde sorunsuz calisiyirdu. regülatör diyaframı çatlak/yırtık olduğu için manifolda gaz sızıyor ve araç boğuluyor. Diyaframi değiştirdim ve -4 derecede bile sıfır problemle çalışıyor.

Açıklamalı link aşağıda bulunuyor, daha çok soru için iletişime geçebilirsiniz.

https://www.civictr.com/threads/lpg...share_fid=103912&share_type=t&link_source=app[/URL]

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Arac euro civic. Atesleme sistemi benzin pompasina kadar herseyi yeni . Dediginiz gibi bir yerde daha boyle demislerdi gece vanayi nerden kapatacagimi bulamadim ama lpg tusundan benzine geçirdim 10-15 dakka bekledikten sonra istop ettim. Sabah geldigimde daha kolay calisti . Simdi sanayiye gitsem herkes farkli bisey soyluyor bozuk olmayan parcayida degistiriyolar bosa masraf cikiyor . Hangi parcadan olabilir gidip degistireyim veya baktirayim hemen

Düğmeden kapatınca borularda kalan gaz durum tespiti için yanıltıcı olacaktır.

 
Geri
Üst