Sedan RS aldım

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Evet arkadaşlar , bayramdan önce Sedan RS almayı düşünüyorum demiştim , geçen hafta aldım . Alfa Romeo Giulietta dan sonra Civic e geçerken çekincelerim vardı ve bunları sizlerle paylaşmıştım . Çok sağ olsunlar bazı arkadaşlarım değerli düşüncelerini o zaman ifade etmişlerdi . Bende bugün RS ile yaklaşık 500 Km yapmış olarak sizlerle , özellikle
Giulietta ile farklılıklarını , ve bu konudaki düşüncelerimi paylaşmak isterim :
1-RS deki konfor algısı Giu ile kıyaslanamayacak kadar yüksek ve farklı . Giu da tam İtalyan tarzı ,içinde ve dışında farklı tasarım ve estetik duyguyla harmanlanmış bir sportif duruş var ama RS özellikle süspansiyonuyla fark yaratıyor , kesinlikle üst orta sınıf seviyesinde bir süspansiyona sahip . Bunda belki benim RS e giulietta dan sonra geçmiş olmam da etken olabilir , çünkü şu son bir hafta da RS de bulduğum süspansiyon kalitesi , Giu nun gündelik binmek için uygun bir araba olmadığını bile düşündürür hale getirdi .
2-Performansa gelince ilk 2000 Km de dip gaz yapmamaya ve 2000 - 3500 devir bandını kullanmaya dikkat ediyorum ve şu ana kadar da gaza gelmedim . Fakat araba iş istersen yapacakmış hissi veriyor .
3-CVT şanzıman ; önceki paylaşımımda da belirtmiştim en büyük endişelerimden biriydi , çünkü Giu daki TCT çift kavrama özellikle Alfa nın DNA sürüş modlarıyla bir arada iken
D modunda arabaya tam bir yarış arabası karakteri kazandırabiliyor , bunun ne kadarını RS de bulabileceğimin cevabını ancak rodaj kilometresini tamamladıktan sonra verebileceğim ve onu da ayrıca paylaşmak isterim . Fakat şimdiden şunu söyleyebilirim , arabanın konforlu hissettirmesinde CVT şanzımanda pay sahibi , D modu tam bir konfor modu , kompresyon zayıf hissedildiği için araba minimum gaz girdileri ile çok akıcı bir şekilde trafikte yürüyor , çoğunlukla da 1500 - 2500 devir bandını kullandığı için sessiz , titreşimsiz.
Ayrıca bütün çift kavramalı şanzımanların en büyük rahatsızlığı olan dur kalk trafiğinde 1 - 2 vitesler arası kararsızlık ve sarsıntılı geçişler hiç yok.
4-Almadan önce Giu dan bir tık fazla yakar ama sorun değil demiştim , fakat düzeltiyorum tam tersi olacak gibi duruyor . Tabi rodajdan sonra basmaya başlayacağım için bugünkü tablo belki değişecektir ama böyle düşünmemin sebebi RS bana sanki performanslı sürüşten ziyade konfor sürüşünü sevdirecek gibi .
5-Son olarak anlık endişelerimden bahsedeyim , bir arkadaşım beni C sütunu çökmeleri konusunda almadan önce uyarmıştı , bu konuda risk aldım , merakla bekliyorum . Diğer bir husus ise bu forumda bir kaç kişiden üç - beş bin kilometre sonra göğüsten trim sesleri başlıyor diye şikayetler okudum , bu benim için C sütunu çökmesinden daha vahim bir konudur inşallah yaşamam .
 
Katılım
8 Haz 2016
Mesajlar
227
Tepki puanı
4
Konum
Sakarya - Kocaeli
Aracınız
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. İnşallah kusursuz gönül rahatlıyla kullanırsınız.
Selamlar...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=9520]rider[/MENTION] Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.
 
Geri
Üst