Civic FC5 Servislerde şanzıman yağı değişimi bu şekilde mi yapılıyor

Katılım
1 May 2018
Mesajlar
188
Tepki puanı
55
Konum
Civic
Aracınız
Civic FC5 2018

burdaki arkadaş yağın tamamını boşaltıyor 7 litre yağ ekliyor servistede bu şekilde mi yapılıyor işlem.
 

Civci

0
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
87
Tepki puanı
37
Konum
Mardin
Burdaki arkadaş bilgili birisi diğer videolarınu da izliyorum ancak bu videoda toplam 7 kitrenin 4 ünü bışalttı .şanzıman yağsız çalışıyor böylesi sağlıklı değil diye düşünüyorum ayrıca serviste sadece 3 litre değiştiriyor
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Sürekli ve düzenli olarak kısa zaman aralıklarında yağ değişimi yapıldığı için tamamını boşaltmak çok mantıklı değil zaten.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Tork konvertörlü kavraması olan planet dişlili yada CVT kayışlı tam otomatik şanzımanlarda oto sanayide iki çeşit şanzıman yağı değişim metodu var, bunlardan birisi tazeleme denilen yarım değişim diğeri ise tam değişim.

Tam otomatik şanzımanın içerisindeki yağ alttaki tapadan boşaltılırsa şanzımanın tork konvertöründeki yağ boşalmaz içinde kalır sadece karterdeki ve kasnak yada dişlileri yağlayan bölümdeki yağ alttan boşalır bu şekilde şanzıman yağı değiştirmek zahmetsiz ve risksizdir ve olumlu olan metod budur buna yarım değişim yada tazeleme metodu denilir.

Birde tam yağ değişimi vardır bunun için şanzıman yağı yağ soğutma hortumu radyatörden yada eşanjörden sökülür yada şanzımanın yağ pompası çıkışına harici pompası olan yağ değiştirme makinası bağlanır bu şekilde yapılan yağ değişimiye bütün yağ değiştirilebilir ancak bu işlem çok çok risklidir tork konvertör içerisindeki yağ tamamen boşaldığı zaman üstündeki doldurma bölümünden ne kadar yağ doldurursanız doldurun ne şekilde doldurursanız doldurun tork konvertörde veya şanzıman içerisinde hava boşluğu kalabilir ve bu hava boşluğu ya konvertörü patlatır yada şanzımanın yağsız kalan bu bölümlerinin bozulmasına sebep olur bir sürü masraf ve sıkıntı açar vites değiştirmelerini gerçekleştiren solenoid valflerde hava yaparsa onları da bozar vitesleriniz geçmez.

Ben bunu servis müdürüne sormuştum ve eğer yetkili serviste tam değişim yapsalar idi buna karşı çıkıp tazeleme yapmalarını isteyecektim ancak aklın yolu bir yetkili serviste tazeleme metodu ile yarım değişim yapılıyor.

Tork konvertör bir çeşit otomatik kavrama çeşitidir onun dışında planet dişli yada CVT kayış sistemi ise şanzımanın çalışma ilkesini ifade eder. Eğer tork konvertörlü bir otomatik şanzımanınız varsa sıkıntı yaşamamak adına tam değişim yaptırmamanız gerekir eğer uzun süre değişmemiş bir şanzıman yağınız varsa haftada bir tazeleme yaptırarak iki üç seferde komple tazeleme yaptırıp değiştirebilirsiniz ancak yağı tamamen boşaltmak arıza riski açısından çok tehlikeli.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
şunu yazmadım ama tahmin edersiniz ki tam otomatik şanzıman içerisindeki yağ tork konvertör kavramasındaki yağ ile sürekli devirdaim halinde, vitesi D ye taktığınız zaman konvertörün yağ basıncı yükselir konvertördeki yağ sıkışarak impeller pompa gibi hidrolik kavrama sağlar ve tekerleklere güç iletir aynı zamanda şanzıman yağlaması yapar,

otomatik şanzıman yağı ayrıca vites değiştirmek için gerekli hidrolik gücünü şanzımana sağlar, CVT şanzımanda kasnakların açılıp kapanmasını şanzıman yağı hidrolik basıncı ile elektronik komutlar ile solenoid valfleri açıp kapatarak sağlar, planet dişlili şanzımanda ise hidrolik düzenekler içteki ve dıştaki planet dişli gruplarını kilitleyip açarak yapar, bu işlerde hep otomatik şanzıman yağı kullanılır.

otomatik şanzıman yağı o sebeple manuel şanzıman yağına göre kullanım esnasında daha fazla ısınır daha fazla yıpranır, vites geçişleri, kavrama sistemi ve şanzımanın yağlanması şeklinde üç temel görevi var

manuel şanzıman öyle değil:) sadece yük altında dönen 10-12 tane dişliyi ve senkromeçleri hafiften yağlar:) otobanda 140-160km hızda gitmediğiniz sürece kolay kolay ısınmaz 20000km de kapkara olmaz, sakin ve yavaş bir sürüşünüz varsa Honda nın önerdiği şekilde 40-50000km de de manuel şanzıman yağını değiştirmek gerekmez aslında:)

şanzıman yağı üreticileri planet dişlili şanzıman için önerilen yağları genelde kırmızı renkte üretiyorlar, CVT şanzımanlar için üretilen yağlar ise genelde motor yağı gibi sarı renkte oluyorlar bu durum yağların seçim yapılırken kazayla karıştırılmaması için tanımlama amaçlıdır yağın kimyasal durumlarıyla pek alakalı değil. Dışarıdan yağ temin edeceğiniz zaman ekstra bir aşinalığınız olsun önerilen standartları karşılaması ile beraber bu renk durumuna da dikkat ederseniz hatalı yağ kullanma ihtimaliniz azalır:)
 
Geri
Üst