şunu yazmadım ama tahmin edersiniz ki tam otomatik şanzıman içerisindeki yağ tork konvertör kavramasındaki yağ ile sürekli devirdaim halinde, vitesi D ye taktığınız zaman konvertörün yağ basıncı yükselir konvertördeki yağ sıkışarak impeller pompa gibi hidrolik kavrama sağlar ve tekerleklere güç iletir aynı zamanda şanzıman yağlaması yapar,
otomatik şanzıman yağı ayrıca vites değiştirmek için gerekli hidrolik gücünü şanzımana sağlar, CVT şanzımanda kasnakların açılıp kapanmasını şanzıman yağı hidrolik basıncı ile elektronik komutlar ile solenoid valfleri açıp kapatarak sağlar, planet dişlili şanzımanda ise hidrolik düzenekler içteki ve dıştaki planet dişli gruplarını kilitleyip açarak yapar, bu işlerde hep otomatik şanzıman yağı kullanılır.
otomatik şanzıman yağı o sebeple manuel şanzıman yağına göre kullanım esnasında daha fazla ısınır daha fazla yıpranır, vites geçişleri, kavrama sistemi ve şanzımanın yağlanması şeklinde üç temel görevi var
manuel şanzıman öyle değil

sadece yük altında dönen 10-12 tane dişliyi ve senkromeçleri hafiften yağlar

otobanda 140-160km hızda gitmediğiniz sürece kolay kolay ısınmaz 20000km de kapkara olmaz, sakin ve yavaş bir sürüşünüz varsa Honda nın önerdiği şekilde 40-50000km de de manuel şanzıman yağını değiştirmek gerekmez aslında
şanzıman yağı üreticileri planet dişlili şanzıman için önerilen yağları genelde kırmızı renkte üretiyorlar, CVT şanzımanlar için üretilen yağlar ise genelde motor yağı gibi sarı renkte oluyorlar bu durum yağların seçim yapılırken kazayla karıştırılmaması için tanımlama amaçlıdır yağın kimyasal durumlarıyla pek alakalı değil. Dışarıdan yağ temin edeceğiniz zaman ekstra bir aşinalığınız olsun önerilen standartları karşılaması ile beraber bu renk durumuna da dikkat ederseniz hatalı yağ kullanma ihtimaliniz azalır
