Sıcak ve Soğuk Havalardaki Fark

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Herkese iyi forumlar arkadaşlar. Fb7 kullanıcısı olarak şunu merak ettim değerli yorumlarınız benim için çok önemli.
Aracım lpg li, lpg de hareket halindeyken özellikle rampa çıkarken aracın sıcak havalarda çok zorlandığını gözlemliyorum. Serin ve Soğuk havalarda gayet güzel gidiyor aynı yollarda.
Aracım 80 bin km de. Bujiler yeni, hava filtresi yeni ve subap ayarı yapılı (hepsi yetkili serviste yapılmıştır). Fb7 kasa kullanıp bu konu başına gelen ya da dikkat eden var mı merak ettim. Şimdiden teşekkürler

SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
250
Tepki puanı
246
Yaş
36
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2012
bu sadece sizin aracinizda olan birsey diil araclar genel olarak sogukta daha iyi cekis gosterirler sebebi soguk hava cektigi icin sicakta bu olay biraz daha duser genel olarak sicak hava cekis olarak bi tık dusuktur soguk havaya gore yani araclar cekis icin soguk havayi severler.

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
İntercooler sistemli araçlar aklıma geldi ve ufak bir araştırma sonrası bizi bağlayan kısmı şöyleymis.(sıcak tatil yöresinde ben de böyle birşey hissetmiştim)

  • Yüksek sıcaklık havanın yoğunluğunun düşmesine neden olur bu da birim havada bulunan oksijen miktarının daha az olması anlamına gelir. Daha az oksijen silindirler içinde gerçekleşen yanmanın daha verimsiz olmasına dolayısı ile elde edilecek gücün düşmesi anlamına gelir.
  • Silindirler içerisine giren sıcak hava motor ısısının daha da yükselmesine neden olur. Motorun aşırı ısınması ise vuruntulu bir şekilde çalışmasına ve çabuk yıpranmasına ayrıca gücün düşmesine neden olur.
Kaynak :https://www.sekizsilindir.com/2016/07/turbo-motorlarda-intercooler-ne-ise.html
 
Geri
Üst