Hocam, araç maliyet olarak %80'lik dilimde yer alması gereken bir araç. Bunu ufak bir hesapla aracın satılmaya başladığı Ocak 2019'dan aracın ötv ve kdv sini düştükten sonra kalan fiyatı o günün kuruna bölerek bulabilirsiniz. Ben ufak bir hesap yaptım ve o günün kuruna bölmek dahi hata çünkü aracın parçaları vs gümrükten o günün kuru ile değil hangi gün beyannamesi açıldı ise o günün kuru ile yurda giriş yapar. Yani şöyle düşünelim, 4 küsür lira olan kurlardan bu adamlar parçalarını getirtmiş olsa, ben 4.8 olarak baz aldım, aracın ötv kdv siz fiyatı 85 bin tl o da yaklaşık 17.700 dolar çıkıyor. Haydi diyelim 17000 dolar 16500 dolar civarı olsun. Aracın asıl maliyeti o. Şu an dünyada üretim ve hammadde krizi, demir çelik sanayiinde hammadde endişesi, ticaretin akışının yavaşlaması, ülkemizdeki fiyat artışları ile beraber bu aracın bugün maliyet artı satış karı 18000 dolar seviyesine çıkmıştır. Daha önce de bu konu altında yazdım, bu fiyat bugün kur ile yaklaşık 140 bin lira civarına gelmektedir ki; araç 130 bin lirayı geçtiği için otomatik olarak %80'lik dilime girmektedir. Bugün bayilerin %50 den satmaları tamamen bir oyundur ve bu oyun bittiğinde de bu oyun sürse de, bugün aracın fiyatı 280 liranın altına inmesi pek mümkün gözükmemektedir.29 eylülde yazmışım ,
o günlerde bir üst dilime sokmuşlardı civici, bende bunları yazmıştım,
ne oldu bir alt dilime tekrar döndüler herkes psikolojik olarak ucuzladı diye almaya başladı, şu anda bir üst dilimde araç.
belli bir zaman sonra ya matrah güncellenecek bir alt dilime inecek yada tekrar disbiritör bir alt dilime sokacaktır civici..
diğer araçlara bakıldığında 300 bine eco civic satılması zor .