Sohbet konusu > Yeni ve ikinci el araç fiyatları hakkında...

Tam olarak dediğiniz gibi olmuyor işte hocam. Satış sayıları ortada. Satışların segmente ve markaya göre dağılımı ortada. Evet dediğiniz gibi alım hala var. Yüksek düzeyde var. Fakat geçmişe göre azalmış hali bu. Ayrıca toplam satışın büyük kısmı ucuz araçlara yönelmiş durumda. Sizin dediğinize gelelim. Kendimden örnek vereyim. Ben aracımı 508 ile yenilemek istiyordum. Satıp üzerine 150k eklemem gerekiyordu. O dönem bu borcun altına girmek istemedim. Şimdi 500 eklemem gerekiyor. O yüzden C segmenti ile yenileyebilir miyim diye bakıyorum. Yarın öbür gün ona da bakamayacağız :) Yani kısacası alım hala var ama bir kaç sene önce premium alabilen şimdi D segmenti diğer markalara kaydı, D segmenti alabilen C suvlara kaydı, C suv alabilen C segmentine kaydı. Zaten parası A'ya B'ye yeten de alamamaya başladı. Bunlar da satış sayılarında görülüyor zaten.
Eğer öyleyse sorun yok hocam krizde olması gereken ama kriz öncesi d segment alırken şimdi E segment alabiliyorsanız bu daha çok sıkıntı yada hala d segment alabiliyorsanız

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ben kendi açımdan bakayım, yaş 54.
Bu zaman kadar tüm araçlarımı 4-5 yaşında satıp yenisini almıştım. Hiç 2. el araçta almadım.
Şu an kullandığım FB7 7 yaşına girecek. İşin kötüsü daha üst bir modelle de geçebileceğimi, satıp yeni araç alabileceğimi düşünemiyorum.
Arada çok büyük fiyat farkı görünüyor, ne yazık ki aldığımız maaşlar bu farkı kapatabilecek durumda değil. Maaşlarda aynı oranda artsaydı ne kadar fiyatlar artsada satın alabilirdik. Daha yüksek enflasyonlu dönemleride gördüm.

İyi yada kötü yönde olabilir ama kesinlikle birşeyler değişiyor. Bundan bir süre önce ayçiçek yağı konusunda reklamlar olurdu, hafifliği, açık sarı rengi gibi yada markası ile öne çıkardı. Şu an kimsenin ayçiçek yağında alırken markasına, kalitesine baktığını zannetmiyorum. Ben hiç girmediğim marketlerden alışveriş yapmaya başladım. (Mecburen)

Zamanla herşey yerine oturacaktır, umarım iyi yönde olur.
 
Herkese saglikli gunler dilerim oncelikle, bir iki kelamda bulunmak istiyorum; yil 2015 ilk aracim octavia yi fatura bedelinin yuzde 80 kredi ile vdfden 1.20 ile satin aldim vade 48 aydi. Simdi ayni model ve paket araba 670 bin tl vdf aylik faiz orani 2.19 simdi benim maasim ile bu araci almam imkansiz bakin zor demiyorum cunku rakamlar yalan soylemez varsa alirsin yoksa alamazsin. Halbuki benim hem yasim hem mesleki tecrubem ilerledi bugun ekonomimiz birakin audi mercedesi skodaya bile alacak gucu kalmamis.
 
İnsanlar elimde ki ev araba herneyse emtia değeri arttı diye için için seviniyor , olmayan da etrafta ki bu garip memnuniyeti görüp kuyruğunu kısıyor. Kısaca bu hiperenflasyon ortamında zengin daha zengin fakir daha fakir
Kesinlikle

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Dün bir araç aradım ikinci el galeri, Honda aracımı saklıyorum diyor, bunun sonu yok gibi bir yerde patlayacak diye diye bu rakamları normal kabul etmeye başladık
 
Bu fiyatlardan anca krizi fırsata çevirmek isteyen al sat amaçlı kar edicilerin alacağını düşünmek hata mı olur?
 
Bu fiyatlardan anca krizi fırsata çevirmek isteyen al sat amaçlı kar edicilerin alacağını düşünmek hata mı olur?

Bence hata olur, evet onlar da var piyasada bol miktarda fakat en nihayetinde son kullanıcı almadığı sürece bu iş devam etmezdi fakat ediyor, bu da demek oluyor ki son kullanıcı bir şekilde alıp binmeye devam ediyor.

Hatta gözlemim şu; insanlar şu anda deli gibi araba ve ev alıyorlar, İstanbul’daki noterler üst üste resmen sıra bekleyerek işlem yapıyorsunuz.
Bunun sebebi olarak da enflasyondan düşük faiz oranları ve yine yüksek enflasyona bağlı olarak bugünün rakamını yarın bulamama endişesine bağlıyorum.
Bu süreç bir yerde tıkanır mı evet tıkanabilir ve ciddi durgunluğa girebilir piyasa fakat halen o aşamaya gelmediğimizi de düşünüyorum.




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst