Civic FC5 Son zamanlarda ki CVT Kötüleme konuları?

2017 fk7 Civic kullaniyorum.2019 mayıstan beri. 11 binde aldım alır almaz motor yağı ve şanzıman yağı değişti.ilk alırken dinometrede 162 beygir çıktı. Daha sonra Total 9000 nfc 5 w 30 yağ la orjinal hava ve yağ filtresi ile ve yakıt olarak Shell v power la 173 HP aldık.şanziman yağı da değişmişti. 42 bin km bindikten sonra şanzıman yağını km dolduğu için değişti.(tazeleme servis ikmali ile 3.5 litre hcf-2)
Bu 42 bin km nin rahat 15 binini gazladim.şanzimanla ilgili sorun yaşadım mı hayır yaşamadım.ki bu 15 bin baya sert sürüşlerdi.polo lar siroccalar Leon lar golfler 106 lar 306 lar... Cvt yarı yolda bıraktı mı hayır.ancak primacy 3 ler berbat. Sadece son süreçte polo TDI ile yarım saat kapıştık Smodda yarım saat 5- 6bin devir aralığında 3 4 5 6. Vitesler. Sonlara doğru hafif saçmaladı tabi cvt. Ki öyle bir sürüsten sonra hangi şanzıman olsa saçmalar. Zaten o sürüsten sonra yağın ömrü de dolduğu için yağ değişti.hasılı Vel kelam cvt şanzıman keyifli ve sorunsuz. Ama nasıl sorunsuz::
1-sanzımanı direk p modunda kapatmiyoruz
2- s modda gazlarken aracı devirli kullanıyoruz 5500 lerde vites atıyoruz zaten 6000 binde kendi otomatik atıyor.
3- ara hizlanmalarda dip gazdan önce vitessi sol kulakçıktan 2 tık düşürüyoruz eco açıksa kapatıyoruz.
4-şanzimanin yağını zamanında değiştiriyoruz
5-yazilimdan veya 260 in üzeri torklardan uzak duruyoruz


GM 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
2017 fk7 Civic kullaniyorum.2019 mayıstan beri. 11 binde aldım alır almaz motor yağı ve şanzıman yağı değişti.ilk alırken dinometrede 162 beygir çıktı. Daha sonra Total 9000 nfc 5 w 30 yağ la orjinal hava ve yağ filtresi ile ve yakıt olarak Shell v power la 173 HP aldık.şanziman yağı da değişmişti. 42 bin km bindikten sonra şanzıman yağını km dolduğu için değişti.(tazeleme servis ikmali ile 3.5 litre hcf-2)
Bu 42 bin km nin rahat 15 binini gazladim.şanzimanla ilgili sorun yaşadım mı hayır yaşamadım.ki bu 15 bin baya sert sürüşlerdi.polo lar siroccalar Leon lar golfler 106 lar 306 lar... Cvt yarı yolda bıraktı mı hayır.ancak primacy 3 ler berbat. Sadece son süreçte polo TDI ile yarım saat kapıştık Smodda yarım saat 5- 6bin devir aralığında 3 4 5 6. Vitesler. Sonlara doğru hafif saçmaladı tabi cvt. Ki öyle bir sürüsten sonra hangi şanzıman olsa saçmalar. Zaten o sürüsten sonra yağın ömrü de dolduğu için yağ değişti.hasılı Vel kelam cvt şanzıman keyifli ve sorunsuz. Ama nasıl sorunsuz::
1-sanzımanı direk p modunda kapatmiyoruz
2- s modda gazlarken aracı devirli kullanıyoruz 5500 lerde vites atıyoruz zaten 6000 binde kendi otomatik atıyor.
3- ara hizlanmalarda dip gazdan önce vitessi sol kulakçıktan 2 tık düşürüyoruz eco açıksa kapatıyoruz.
4-şanzimanin yağını zamanında değiştiriyoruz
5-yazilimdan veya 260 in üzeri torklardan uzak duruyoruz


GM 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dyno konusunun çok doğru olduğunu düşünmüyorum , tutarlı ölçümler yapılamıyor.
5-30 yağ’ın 1.5 turbolarda kullanılmasını tavsiye etmiyorum.
Sanal vites oranlarında kullanmak ise sizi yavaşlatır , S modunda araç her koşulda daha hızlı .
5500 devirde vites atmanın şanzımanı koruma gibi bir durumu olmaz.
Diğer konularda katılıyorum size ?
 
Son düzenleme:
13 bin kilometrede zaten bişey olmamalı. Hele bi 100 binleri bulsun. Demek istediğim şu bu cvt olayını açan bir kullanıcı var. Diğer tarafta da bizim gibi fc5 alma arefesinde olan kullanıcılar var. Şimdi ben bu konuları okuyunca ister istemez düşünüyorum. Saffet üçüncü de videoda sadece nasıl çalıştığını anlattı. Onu zaten biliyoruz. Ama isterdik ki yanına bir şanzıman ustası alıp evet bu şanzımanın böyle bir sıkıntısı var yada yok demesini. İçimize su serpmesi için sonuna kadar izledim.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
2016 model honda civic fc5 kullanıcısı taksici ye cvt yi sordum. 240 bin km de olduğunu ve yağ bakımlarını düzenli yapıldığında 350 bine kadar gidebileceğini söyledi. düşünsenize aracı 240 binlerde ve cvt den hiçbir sıkıntı yaşamamış

MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhabalar , Honda civic 1.5 turbo 182 lik araç aldım 2 el. 137 bin de aracı sabah çalıştırdığım da deviri yüksek çalışıyor 1 saniye falan 2 devir de calısıyor ufak bi cızz sesi geliyor , 1,5 devir de calısıyor ısındığın da ise düzeliyor bu normal midir ?

2. problem :
motorun önünden 4 silindir olan yer den kaputun altından böyle gaza basarken ufak bi cızzzz sesi geliyor o normal midir siz de de oluyor mu ?
ARACA DAHA ÖNCE YAZILIM YAPMIŞLAR BENDEN ÖNCE Kİ SAHİBİ DRECU DA BUNLARDAN DOLAYI YAPIYOR OLABİLİR Mİ ?

3 PROBLEM İSE 50 ' HIZ İLE İLERLİYORUM MESELA SONRA FRENE BASTIĞIM DA 10 UN ALTINA DÜŞERKEN GAZ TEPKİMESİ İLERİ ATIYOR GİBİ OLUYOR

normal midir hocam bunlar bana bi destek olabilir misiniz.
 
Bende aracımı alırken sorunsuz dayanıklı bir araç olarak almıştım. Bakımlarını hiç aksatmadan istanbul ve daha sonra izmirdeki yetkili servislerde yaptırdım. Bu arada aracım 2017 honda civic eco elegance. sıfır olarak istanbuldan aldım. 2023 yılında yetkili serviste aracımı 10000 bakımına soktum. Servisten aracımı teslim alınca kalkış sırasında bir tuhaflık olduğunu anladım. Yetkili servisi aradım. Çok yoğunum şu an gelemiyorum deyince akaşama biz size yol yardımı gönderelim dediler. Akşam yol yardımı geldi motor temizlendiği için bir parça pervaneye değiyor. bunu düzelttik dediler. Araya bayram girdi ve memlekete gidip geri gelirken 110 km hızla orta şeritte araç bütün arıza ışıklarını yaktı. Arkamda sağımda solumda araç olsa kaza yapmamak içten bile değil. Araç çekici ile aynı yetkili servise çekildi ve zincir kırırdığı tespit edildi. 250000 lira gibi yeni şanzıman için para istendi. Özel serviste 55000 gibi bir rakama revizyon yapıldı. Bu arada yetkili servis bakımlarını orada 10-15 defa yaptırmama rağmen hiçbir konuda yardımcı olmadı. Aracımı tek ben kullanıyorum. yüksek hızlar yapmıyorum. Açıkçası burada yetkili servisin sorumlu olduğunu düşünüyorum. Ama bunu kanıtlamam imkansız. Yetkili servislerde 1-2 tane işi bilen usta var, diğerleri çırak-stajyer olduğunu gözlemledim. Evet araç iyi olabilir ama sorumluluk alamayan Honda Türkiye, iş bilmez İzmir yetkili servis.
 
Bende aracımı alırken sorunsuz dayanıklı bir araç olarak almıştım. Bakımlarını hiç aksatmadan istanbul ve daha sonra izmirdeki yetkili servislerde yaptırdım. Bu arada aracım 2017 honda civic eco elegance. sıfır olarak istanbuldan aldım. 2023 yılında yetkili serviste aracımı 10000 bakımına soktum. Servisten aracımı teslim alınca kalkış sırasında bir tuhaflık olduğunu anladım. Yetkili servisi aradım. Çok yoğunum şu an gelemiyorum deyince akaşama biz size yol yardımı gönderelim dediler. Akşam yol yardımı geldi motor temizlendiği için bir parça pervaneye değiyor. bunu düzelttik dediler. Araya bayram girdi ve memlekete gidip geri gelirken 110 km hızla orta şeritte araç bütün arıza ışıklarını yaktı. Arkamda sağımda solumda araç olsa kaza yapmamak içten bile değil. Araç çekici ile aynı yetkili servise çekildi ve zincir kırırdığı tespit edildi. 250000 lira gibi yeni şanzıman için para istendi. Özel serviste 55000 gibi bir rakama revizyon yapıldı. Bu arada yetkili servis bakımlarını orada 10-15 defa yaptırmama rağmen hiçbir konuda yardımcı olmadı. Aracımı tek ben kullanıyorum. yüksek hızlar yapmıyorum. Açıkçası burada yetkili servisin sorumlu olduğunu düşünüyorum. Ama bunu kanıtlamam imkansız. Yetkili servislerde 1-2 tane işi bilen usta var, diğerleri çırak-stajyer olduğunu gözlemledim. Evet araç iyi olabilir ama sorumluluk alamayan Honda Türkiye, iş bilmez İzmir yetkili servis.
Cidden yazık, Eco atmosferik modellerdeki CVTli FC5leri önceki kasaların sağlamlığına güvenerek alan herkesi yavaş yavaş mağdur ediyorlar.

Şu anda Honda geçmişi olan ben dahil birçok kişi, FC5 civiclere potansiyel sorunlu gözüyle bakıyor. Halbuki uzerinde çalışılmış bir araç ancak CVTsi dayanıklı degil. FB7 otomatiklerin piyasası da galiba bu nedenle FC5e çok yaklasmaya başladı.
 
Geri
Üst