Su birikintisine dikkat

Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
432
Tepki puanı
624
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Vag gurubu araçlar su birikintisinden geçerken durunca sıkıntı oluyormuş.
Bizim araçlarda durum nedir? Bu şekilde volan v.s etkilenen hassas kısımlar bizim araç gurubunda da varmıdır?
Teknik bilgiye sahip arkadaşlarımız bakabilirmi?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Civic'lerdeki tam otomatik şanzımanlarda bu videodaki gibi bir açıklık mevcut görmedim, istemeden çok sulu ortamlardan geçtim ancak geçtikten sonra şanzımanın çalışmasında bir anormallikle karşılaşmadım. Zaten videodaki araç kuru kavrama olan DSGli bir araç, tam otomatik şanzımanlı bir araç değil.

Şanzıman harici genel olarak yarım teker boyunu geçen sudan geçilmemesi önemle tavsiye edilir çünkü özellikle teker bilyalarının bu tip sulu ortamda içeriğindeki yağı salıp ses yapmaya başlama ihtimali yüksektir.
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
443
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Japonlarda bu tehlike yok sanırım. Hiç kulağımıza gelmedi. Ama tabi genede birikmiş suya girmeyin. Çok mecburiyetten girersenizde durmayın, yavaşlamayın.
 
Katılım
27 Kas 2020
Mesajlar
53
Tepki puanı
45
Yaş
34
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2020
Ben geçen gün Balıkesir üzerinden Ankara'ya doğru gelirken şiddetli yağmurda 90 km hızla bir birikintiye girdim araba kendini sol şeride attı direksiyonu sıkarak freni köklemek durumunda kaldım çünkü takla atacakmış gibi savruldum. Korktum arabanın bir yerine zarar verdim mi diye ama sonrasında yoluma devam ettim yaklaşık 500 km hiçbir problem ile karşılaşmadım.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Açık hava filtresi kullanıp motora su çektiren duymuştum ; lakin böyle bir olay hiç duymamıştım.
Gerçekten büyük talihsizlik.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Almanların çoğu ve Ford modelleri yağmurlu havayı sevmez, İstanbul da tanıdığım bir elektrikli direksiyon tamircisi arkadaş var, her yağmurlu havadan sonra gelen Audi ler Focus lar anlata anlata bitiremiyor, direksiyon kutusu su alıyor ve bozuluyor, benzer altyapıyı taşıyan Vw modelleri vs. vs., Honda da bu konuda bilinen en büyük sıkıntı direksiyon kutusunun darbelere karşı çok hassas olması eğer direksiyondan ön tekerlekten kaza yaparsanız tamiri zor ve çok masraflı onun dışında Honda da su girmesi problemi pek yok sadece farlar problem yapıyor. Uzakdoğu markalarının çoğunda dışarıdan motor ve şanzımana da su kaçırmanız pek mümkün değildir.

Jetta ların ön porya rulmanları aynı şekilde su temasını sevmez, içine su alır. Ön porya rulmanı bozması meşhurdur Jetta ve Passat modellerinde.

Vw modellerinin nerdeyse tamamında cam krikosu bozulduğunda yada hoparlör değiştireceğiniz zaman kapı pandizotunu içeriden sökerek erişemezsiniz :) kapının iç tarafında kapalı sac plaka vardır :) kapı sacı dışardan sökülür ve dışardan sökülerek kapı içindeki parçalara müdahale edilir.

Avrupa üretimi pek çok markada Peugeot olsun, Citroen olsun, Renault olsun yazılım yaptırmak arıza kodu okutmak gibi işlemler amacı ile ECU ya beyine bağlanmak amatör cihazlar ile çok zordur çoğu zaman hatalı sinyaller verir mesela MAF değerleri avans zamanı vs. hatalı okursunuz, Honda Toyota Subaru Kia Hyundai vs. gibi markalarda beyin bağlantısında sokete giden hat üzerinde parazit filtresi bulunur yolda giderken PC den yazılım atarsınız torque programından veri alırsınız yadırgamaz bile.

Her markanın iyi kötü tarafları var. Avrupalıların hiçbiri bana hitap etmiyor ama az yakıyor derler mesela:)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ben geçen gün Balıkesir üzerinden Ankara'ya doğru gelirken şiddetli yağmurda 90 km hızla bir birikintiye girdim araba kendini sol şeride attı direksiyonu sıkarak freni köklemek durumunda kaldım çünkü takla atacakmış gibi savruldum. Korktum arabanın bir yerine zarar verdim mi diye ama sonrasında yoluma devam ettim yaklaşık 500 km hiçbir problem ile karşılaşmadım.
aquaplaning olayı kullanılan lastiklerle doğrudan ilişkilidir, bu konuda geniş oluklu suyu seven lastikleri kullanmanız yağmurda sihir gibi bir sürüş hissiyatı yaratır.
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
443
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Ben geçen gün Balıkesir üzerinden Ankara'ya doğru gelirken şiddetli yağmurda 90 km hızla bir birikintiye girdim araba kendini sol şeride attı direksiyonu sıkarak freni köklemek durumunda kaldım çünkü takla atacakmış gibi savruldum. Korktum arabanın bir yerine zarar verdim mi diye ama sonrasında yoluma devam ettim yaklaşık 500 km hiçbir problem ile karşılaşmadım.
Aquaplaning olmuş. Kalitesiz lastiklerden çok kaçının. Bir kaç yüz lira için canı yada koca arabayı tehlikeye atmaya değmez. Frenlere ve lastiklere yapacağınız masraflardan sakın kaçmayın.
 
Geri
Üst