Uzun yol yakıt tüketimi

Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
En düşük 4.5 litre gördüm 100 150 ok bir biraz zorlarsınız motoru sagirlasmasin diye 1 2 im kadar gittiğiniz yerde de hemen kapatmazsanız motorunuzu daha iyi olacakdır en az varis yerinde 2 dk rölantide çalışsın. Uzun yolda arabalarımız çok az yakıyor ama şehir içinde 2 3 katına çıkıyor bu maalesef. Dizelden her turlu iyidir Benzin 80 km hızda 1700 1800 devir çeviriyor. 100 de 2000 rpm. Ekonomi sizin için önemliyse lpg varsa arabanız da öyle gidin ben 400 km yolu 70 liraya gittim mesela.. ⛽ Param varsa o ay Benzinde giderim :))) İnanın şehir içinde kısa mesafelerde motorlar daha cabuk yıpranırlar. Yapilan frenin, marşın, durup kalkmanin haddihesabi yok.

K013 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Ara 2016
Mesajlar
143
Tepki puanı
77
Yaş
39
En düşük 4.5 litre gördüm 100 150 ok bir biraz zorlarsınız motoru sagirlasmasin diye 1 2 im kadar gittiğiniz yerde de hemen kapatmazsanız motorunuzu daha iyi olacakdır en az varis yerinde 2 dk rölantide çalışsın. Uzun yolda arabalarımız çok az yakıyor ama şehir içinde 2 3 katına çıkıyor bu maalesef. Dizelden her turlu iyidir Benzin 80 km hızda 1700 1800 devir çeviriyor. 100 de 2000 rpm. Ekonomi sizin için önemliyse lpg varsa arabanız da öyle gidin ben 400 km yolu 70 liraya gittim mesela.. ⛽ Param varsa o ay Benzinde giderim :))) İnanın şehir içinde kısa mesafelerde motorlar daha cabuk yıpranırlar. Yapilan frenin, marşın, durup kalkmanin haddihesabi yok.

K013 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Eyvallah kardeşim tahmini bir depo benzin ile 750 km giderim diye düşünüyorum.Sakin kullanacağım 110 km/h gecememeyi düşünüyorum çünkü Karadeniz yolu full radar bide ceza yemeyelim.Nasihatlerin için çok sağol ama motor sagirlasmasi olayını anlamadım acarsan o konuyu çok makbule geçer.Birde durdugum yerde bir iki dakika rolantide çalışmasının sebebi nedir.Arac 2014 elegance fb7 otomatik 21000 km de.Hayirli kandiller.

General Mobile 4G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Eyvallah kardeşim tahmini bir depo benzin ile 750 km giderim diye düşünüyorum.Sakin kullanacağım 110 km/h gecememeyi düşünüyorum çünkü Karadeniz yolu full radar bide ceza yemeyelim.Nasihatlerin için çok sağol ama motor sagirlasmasi olayını anlamadım acarsan o konuyu çok makbule geçer.Birde durdugum yerde bir iki dakika rolantide çalışmasının sebebi nedir.Arac 2014 elegance fb7 otomatik 21000 km de.Hayirli kandiller.

General Mobile 4G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sürekli ayni hizda gitmek motoru yorar. Varis noktanızda motoru hemen kapatmayın hararet yapması düşük bir ihtimal ama motor sağlığı için bu dediklerim... Motor bozulabilir bu da bir daha mars yaptığınız da rölantide ya da giderken düzensizliklere sebep olacaktır, basta subap ayarları cabuk gider bu tip kullanimlarda, ikinci sebebi motorun kendi içinde gerilmesi 150 200 km de bir gazlayın birakin. Benim gibi omurluk almadıysanız çok üstünde durmanıza gerek yok. :) çünkü r18b motorlar ABD de 700.000 MPH/mıle den fazla gıdıyorlar düzenle bakım ve kullanımla. :) Motor ömrü km ıle ölçülmez yaptıgı devır sayısı ıle ölçülür :)) Eskı soğuk motorlar ısıtılırdı jıkle zamanlarını hatırlıyorum biraz 23 yasım ama görerken jıklesız stop edebiliyordu motorda gördüğünüz her parca esasında ufakta olsa hareketlerì vardır, genlesıp buzusmek gıbı, Honda Turkıye de çalışıyorum ben ne bır ünüversite ne bır egıtım aldım bu konuda :) Bu sebepledir kı soğuk motorlar her zaman daha atık daha serı davranırlar çünkü sürtünme fazladır ısınana kadar. Burada bazen arabam çok yakıyor dıye konular görüyorum ya da ona benzer şeyler bunun da en büyük şebebı kısa mesafede kullanılması.. Soğuk motor her zaman fazla yakar su ana kadar gördüğüm en varımlı motorlar elektrik motorları onlar ayrı .. :) Sonra LPG lı ıse arabanız benzin deponuz lpg kullanacaksanız %25 yanı çeyrek olsun en az. Çünkü benzin pompası 12 v ufacık bır motorda olsa o kadar ucuz degıldır. Boşa çıkıp aşırı ısınır ve zamanla arıza yapar. En öneml o konu, lastikler ! Atmosferdekı soluduğumuz havanın sadece %21 ı 02 oksıjen olsa da kauvucuk malzemelerın bır numaralı dusmanıdır lastıkler! %80 azot solusakta sız lastıklerınıze nitrojen bastırın uzun yola cıkmadan once.. Çünkü bu aynı zamanda uçak lastıklerınde de kullanılır. Patlayan lastiklerin çoğu aşırı ısıdan patlar ya da parcalanır, fakat nitrojen yanı azot atomları yapıları uzak oldugundan dolayı lastıklerınızın ısınmasını engeller azda olsa oksijenden arındırırsınız, sertlesmelerı yanı omurlerı daha uzun olur. Sıze de hayırlı kandıller sagolun :)

K013 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Ara 2016
Mesajlar
143
Tepki puanı
77
Yaş
39
Sürekli ayni hizda gitmek motoru yorar. Varis noktanızda motoru hemen kapatmayın hararet yapması düşük bir ihtimal ama motor sağlığı için bu dediklerim... Motor bozulabilir bu da bir daha mars yaptığınız da rölantide ya da giderken düzensizliklere sebep olacaktır, basta subap ayarları cabuk gider bu tip kullanimlarda, ikinci sebebi motorun kendi içinde gerilmesi 150 200 km de bir gazlayın birakin. Benim gibi omurluk almadıysanız çok üstünde durmanıza gerek yok. :) çünkü r18b motorlar ABD de 700.000 MPH/mıle den fazla gıdıyorlar düzenle bakım ve kullanımla. :) Motor ömrü km ıle ölçülmez yaptıgı devır sayısı ıle ölçülür :)) Eskı soğuk motorlar ısıtılırdı jıkle zamanlarını hatırlıyorum biraz 23 yasım ama görerken jıklesız stop edebiliyordu motorda gördüğünüz her parca esasında ufakta olsa hareketlerì vardır, genlesıp buzusmek gıbı, Honda Turkıye de çalışıyorum ben ne bır ünüversite ne bır egıtım aldım bu konuda :) Bu sebepledir kı soğuk motorlar her zaman daha atık daha serı davranırlar çünkü sürtünme fazladır ısınana kadar. Burada bazen arabam çok yakıyor dıye konular görüyorum ya da ona benzer şeyler bunun da en büyük şebebı kısa mesafede kullanılması.. Soğuk motor her zaman fazla yakar su ana kadar gördüğüm en varımlı motorlar elektrik motorları onlar ayrı .. :) Sonra LPG lı ıse arabanız benzin deponuz lpg kullanacaksanız %25 yanı çeyrek olsun en az. Çünkü benzin pompası 12 v ufacık bır motorda olsa o kadar ucuz degıldır. Boşa çıkıp aşırı ısınır ve zamanla arıza yapar. En öneml o konu, lastikler ! Atmosferdekı soluduğumuz havanın sadece %21 ı 02 oksıjen olsa da kauvucuk malzemelerın bır numaralı dusmanıdır lastıkler! %80 azot solusakta sız lastıklerınıze nitrojen bastırın uzun yola cıkmadan once.. Çünkü bu aynı zamanda uçak lastıklerınde de kullanılır. Patlayan lastiklerin çoğu aşırı ısıdan patlar ya da parcalanır, fakat nitrojen yanı azot atomları yapıları uzak oldugundan dolayı lastıklerınızın ısınmasını engeller azda olsa oksijenden arındırırsınız, sertlesmelerı yanı omurlerı daha uzun olur. Sıze de hayırlı kandıller sagolun :)

K013 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Eyvallah kardeşim sağolasın baya bir aydinlattin beni dediklerine uyacagim.Masallah diyorum sana kitap gibi yazmışsın yolun açık olsun, hayatinda başarılar diliyorum.???

General Mobile 4G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst