Vites Kulakçığı Kullanımı

Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
58
Tepki puanı
23
Konum
Adana
Aracınız
Merhaba arkadaşlar, bilmemek değil öğrenmemek ayıpmış, ben de öğrenmek istiyorum. forumda arattım ama öğretici bilgiler bulamadım. aracım 2015 oto lpg fb7 ,merak ettiklerim şöyle;

1) araba gaza bastığımda ani hızlanmadığı için sollama yapmam gereken bir çok yerde beklemek zorunda kalıyorum. bu durumu deviri 3000 üstüne çıkartıp kulakçık vasıtasıyla vites yükselterek kurtarabilirmiyim?

2) kulakçığı D konumunda kullanabiliriz diye okumuştum bi yerde, bunun harici dikkat etmemiz gereken neler var, mesela ayağımızı gazdan çekmemiz gerekir mi kulakçık kullanırken ?

3) yokuş çıkarken yığılıp kaldığında gaza bassak ta gitmediğinde ne yapmamız gerekir ?

şimdilik aklıma gelenler bunlar ,bunlşar harici dikkat edilmesi gereken noktalar varsa yazarsanız sevinirim.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Merhaba arkadaşlar, bilmemek değil öğrenmemek ayıpmış, ben de öğrenmek istiyorum. forumda arattım ama öğretici bilgiler bulamadım. aracım 2015 oto lpg fb7 ,merak ettiklerim şöyle;

1) araba gaza bastığımda ani hızlanmadığı için sollama yapmam gereken bir çok yerde beklemek zorunda kalıyorum. bu durumu deviri 3000 üstüne çıkartıp kulakçık vasıtasıyla vites yükselterek kurtarabilirmiyim?

2) kulakçığı D konumunda kullanabiliriz diye okumuştum bi yerde, bunun harici dikkat etmemiz gereken neler var, mesela ayağımızı gazdan çekmemiz gerekir mi kulakçık kullanırken ?

3) yokuş çıkarken yığılıp kaldığında gaza bassak ta gitmediğinde ne yapmamız gerekir ?

şimdilik aklıma gelenler bunlar ,bunlşar harici dikkat edilmesi gereken noktalar varsa yazarsanız sevinirim.

1- honda yüksek deviri sever 3 bin devir üstünde kendini bulur sollama için gaza sonuna kadar bastığınızda zaten kendi vites küçültür yada s moduna alıp kontrolü ele alabilirsiniz

2- dikkat etmen gereken giderken p r ve n yani boş konumuna almaman

3- yokuşta yığılıp kaldırsa s moduna al kulakçıklardan vites küçült


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,524
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
[MENTION=2335]Serpico[/MENTION]
* kulakçıkları kullanmak için vitesi s konumuna almana gerek yok, vites d konumundayken de kulakçıkları kullanabilirsin.
* araç hareket halindeyken sadece d-s / s-d arasında geçiş yap diğerleri için tamamen durman gerekir. Hareket halinde D-n geçmen o an için sorun yaratmıyor gibi görünse de uzun vadede zararlıdır diye duyuyorum çok.
* vites d konumda yokuş inerken araç kendini salıyorsa ve hızlanmasını istemiyorsan - kulakçıkla vites küçüktebilir motor freni yapabilirsin yada + kulakçıkla vites arttırıp motor freni yapmaması sağlayabilirsin.
* araç anlık değerleri takip ediyorken siz 3-5 saniye sonrasını tahmin edebilirsiniz o yüzden araç sollamaya karar verdiğinizde - kulakçıkla vites küçüktüp devir arttırarak aracı daha canlı hale getirebilirsiniz. Vites d konumdayken gazı diplediğğnizde de araç vites küçüktecektir fakat bunu siz önceden kulakçıklarla yaparak zaman kazanabilirsiniz.
* vites d konumdayken gazı diplediğinizde araç 6500 -7000 rpm lerde bir üst vitese geçerken vites s konumdayken siz + kulakçığa basıp vites yükseltmeden yükselmez kesiciye girer fakat devir düştüğünde sizin vites küçültmenizi beklemez kendi otomatik düşürür.
* vites d konumda diyelim ki 2300 rpm yokuş iniyorsunuz motor freni yapmamak için + kulakçıkla vites arttırdınız araç kendi hızlansın diye. + kulakçığa bastığınızda göstergedeki küçük vites ekranında aracı kaçıncı vitese yükselttiğinizi yazar, 2 defa arka arkaya vites yükseltmek istediğinizde 2. defa Vites yükseltme isteğinizi devir çok düşeceği için yerine getirmez ve ekranda o an kaçıncı vitesteyseniz hızlı hızlı yakıp söndürür.
* vites d konumdayken kulakçık kullandığınızda göstergedeki vites ekranında o an kaçıncı vitese geçtiğiniz yazar, bir süre o şekilde yanık kalır ve sonra söner. Söndüğü anda araç yine kendi bildiği şekilde vites geçişlerini yapacak demektir.


iPhone cihazından gönderildi.
 
Katılım
18 May 2017
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Yaş
29
Konum
Malatya
[MENTION=2335]Serpico[/MENTION]
* kulakçıkları kullanmak için vitesi s konumuna almana gerek yok, vites d konumundayken de kulakçıkları kullanabilirsin.
* araç hareket halindeyken sadece d-s / s-d arasında geçiş yap diğerleri için tamamen durman gerekir. Hareket halinde D-n geçmen o an için sorun yaratmıyor gibi görünse de uzun vadede zararlıdır diye duyuyorum çok.
* vites d konumda yokuş inerken araç kendini salıyorsa ve hızlanmasını istemiyorsan - kulakçıkla vites küçüktebilir motor freni yapabilirsin yada + kulakçıkla vites arttırıp motor freni yapmaması sağlayabilirsin.
* araç anlık değerleri takip ediyorken siz 3-5 saniye sonrasını tahmin edebilirsiniz o yüzden araç sollamaya karar verdiğinizde - kulakçıkla vites küçüktüp devir arttırarak aracı daha canlı hale getirebilirsiniz. Vites d konumdayken gazı diplediğğnizde de araç vites küçüktecektir fakat bunu siz önceden kulakçıklarla yaparak zaman kazanabilirsiniz.
* vites d konumdayken gazı diplediğinizde araç 6500 -7000 rpm lerde bir üst vitese geçerken vites s konumdayken siz + kulakçığa basıp vites yükseltmeden yükselmez kesiciye girer fakat devir düştüğünde sizin vites küçültmenizi beklemez kendi otomatik düşürür.
* vites d konumda diyelim ki 2300 rpm yokuş iniyorsunuz motor freni yapmamak için + kulakçıkla vites arttırdınız araç kendi hızlansın diye. + kulakçığa bastığınızda göstergedeki küçük vites ekranında aracı kaçıncı vitese yükselttiğinizi yazar, 2 defa arka arkaya vites yükseltmek istediğinizde 2. defa Vites yükseltme isteğinizi devir çok düşeceği için yerine getirmez ve ekranda o an kaçıncı vitesteyseniz hızlı hızlı yakıp söndürür.
* vites d konumdayken kulakçık kullandığınızda göstergedeki vites ekranında o an kaçıncı vitese geçtiğiniz yazar, bir süre o şekilde yanık kalır ve sonra söner. Söndüğü anda araç yine kendi bildiği şekilde vites geçişlerini yapacak demektir.


iPhone cihazından gönderildi.

Çok başarılı yazmışsınız hocam.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
[MENTION=2335]Serpico[/MENTION]
* kulakçıkları kullanmak için vitesi s konumuna almana gerek yok, vites d konumundayken de kulakçıkları kullanabilirsin.
* araç hareket halindeyken sadece d-s / s-d arasında geçiş yap diğerleri için tamamen durman gerekir. Hareket halinde D-n geçmen o an için sorun yaratmıyor gibi görünse de uzun vadede zararlıdır diye duyuyorum çok.
* vites d konumda yokuş inerken araç kendini salıyorsa ve hızlanmasını istemiyorsan - kulakçıkla vites küçüktebilir motor freni yapabilirsin yada + kulakçıkla vites arttırıp motor freni yapmaması sağlayabilirsin.
* araç anlık değerleri takip ediyorken siz 3-5 saniye sonrasını tahmin edebilirsiniz o yüzden araç sollamaya karar verdiğinizde - kulakçıkla vites küçüktüp devir arttırarak aracı daha canlı hale getirebilirsiniz. Vites d konumdayken gazı diplediğğnizde de araç vites küçüktecektir fakat bunu siz önceden kulakçıklarla yaparak zaman kazanabilirsiniz.
* vites d konumdayken gazı diplediğinizde araç 6500 -7000 rpm lerde bir üst vitese geçerken vites s konumdayken siz + kulakçığa basıp vites yükseltmeden yükselmez kesiciye girer fakat devir düştüğünde sizin vites küçültmenizi beklemez kendi otomatik düşürür.
* vites d konumda diyelim ki 2300 rpm yokuş iniyorsunuz motor freni yapmamak için + kulakçıkla vites arttırdınız araç kendi hızlansın diye. + kulakçığa bastığınızda göstergedeki küçük vites ekranında aracı kaçıncı vitese yükselttiğinizi yazar, 2 defa arka arkaya vites yükseltmek istediğinizde 2. defa Vites yükseltme isteğinizi devir çok düşeceği için yerine getirmez ve ekranda o an kaçıncı vitesteyseniz hızlı hızlı yakıp söndürür.
* vites d konumdayken kulakçık kullandığınızda göstergedeki vites ekranında o an kaçıncı vitese geçtiğiniz yazar, bir süre o şekilde yanık kalır ve sonra söner. Söndüğü anda araç yine kendi bildiği şekilde vites geçişlerini yapacak demektir.


iPhone cihazından gönderildi.

Ekleyecek bir şey kalmamış. Zaten aracın gaz pedalına alıştıkça her şey kendiliğinden ilerleyecek. [MENTION=11758]w0lkan[/MENTION] eline sağlık.
 
Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
58
Tepki puanı
23
Konum
Adana
Aracınız
[MENTION=2335]Serpico[/MENTION]

1) araç anlık değerleri takip ediyorken siz 3-5 saniye sonrasını tahmin edebilirsiniz o yüzden araç sollamaya karar verdiğinizde - kulakçıkla vites küçüktüp devir arttırarak aracı daha canlı hale getirebilirsiniz. Vites d konumdayken gazı diplediğğnizde de araç vites küçüktecektir fakat bunu siz önceden kulakçıklarla yaparak zaman kazanabilirsiniz.
2) vites d konumdayken gazı diplediğinizde araç 6500 -7000 rpm lerde bir üst vitese geçerken vites s konumdayken siz + kulakçığa basıp vites yükseltmeden yükselmez kesiciye girer fakat devir düştüğünde sizin vites küçültmenizi beklemez kendi otomatik düşürür.

Hocam öncelikle elinize sağlık çok güzel bilgiler paylaşmışsınız, aklıma takılan 2 nokta oldu müsadenizle onları sormak istiyorum;
alıntıda 1 nolu yazınızda belirttiğinizle ilgili şu aklıma takıldı,
sollamaya karar verdiğimde gaza bastığım halde bir türlü hızlanmadığında - kulakçıkla vites küçültüp devir yükseltince misal 4 yada 5 binlere çıktı ,o halde mi devam edicem, yüksek devir kullanmak zarar vermez mi ?
' Vites d konumdayken gazı diplediğğnizde de araç vites küçüktecektir' yazmışsınız, belki komik gelecek ama manuel araç kullanımım çok kısa oldu lakin hatırladığım kadarıyla ,manuelde gazı diplediğimizde motor bağırmaya başlar ve vites yükseltiriz, otomatiklerde neden vites küçültülüyor ?

yine alıntıda 2 nolu yazınızda belirttiğiniz hususla ilgili, ben genelde 3000 i geçtiğinde ayağımı kısa süreli gazdan çekiyorum ve araç vites artırıp devir 2500 lere filan düşüyor, yani hiç öle yazdığınız gibi 6500, 7000 leri bir kenara bırakın 4000 ini bile görmedim, motor için zararlı değil mi o devirlere çıkmak?
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,524
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
[MENTION=2335]Serpico[/MENTION]
Kulakçıkla vites küçülttüğünüzde araç 10-15 saniye kadar yüksek devir gidecektir devamında motor yükü,gaz pedal konumuna göre tekrar bir üst vitese geçebilir.
- otomatik araçlarda manuller araçlar çok farklı kategoridir , manuelde siz değiştirirsiniz otomatiklerde araç kendisi yapar,bunu yaparken de gaz pedal konumu,gaza basma şekliniz , yokuş iniş , aracın yükü gibi değişkenlere göre vites düşürür yada yükseltir. Gazı diplediğinizde araç sizin hızlanmak istediğinizi düşünür ve vites küçülterek bu hızlanmayı biran önce yerine getirmek yapmak ister.
4000 i görmemenizin sebebi 3000 devirlere geldiğinde ayağınızı gazdan çekmeniz. Yolun müsaitlik durumuna göre aracınızı öğrenmeniz/verdiği tepkileri görmeniz için deneme yapmanızı öneririm. Müsait bir yolda durun ve kalkışta gazı dipleyin ve ayağınızı hiç çekmeyin. Tüm vites değişimlerini 6000 binli devirlerde yapacaktır.
Bu devirlere çıkmanın zararlı olacağını düşünmüyorum,200-300 km boyunca bu devirlerde kullanırsanız zararlı olabilir belki ama kosa süreli , araç sollama ani hızlanmalarda 1-2 dakikalık devir yükseltmelerin zararlı olacağını düşünmüyorum. Honda ve toyota gibi atmosferik motor kullanan araçların maximum gücü ve torku yüksek devirlerde alınabilmektedir. Düşük devirlerde araç cansız kalıyor, o yüzden ara sıra devir yükseltmek gerekebiliyor. Hondaların motorları öyle 5-6 bin devirlere çıkınca bitecek motorlar değildir gönül rahatlığıyla aracınızın keyfini çıkarın.


iPhone cihazından gönderildi.
 
Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
58
Tepki puanı
23
Konum
Adana
Aracınız
[MENTION=2335]Serpico[/MENTION]
Kulakçıkla vites küçülttüğünüzde araç 10-15 saniye kadar yüksek devir gidecektir devamında motor yükü,gaz pedal konumuna göre tekrar bir üst vitese geçebilir.
- otomatik araçlarda manuller araçlar çok farklı kategoridir , manuelde siz değiştirirsiniz otomatiklerde araç kendisi yapar,bunu yaparken de gaz pedal konumu,gaza basma şekliniz , yokuş iniş , aracın yükü gibi değişkenlere göre vites düşürür yada yükseltir. Gazı diplediğinizde araç sizin hızlanmak istediğinizi düşünür ve vites küçülterek bu hızlanmayı biran önce yerine getirmek yapmak ister.
4000 i görmemenizin sebebi 3000 devirlere geldiğinde ayağınızı gazdan çekmeniz. Yolun müsaitlik durumuna göre aracınızı öğrenmeniz/verdiği tepkileri görmeniz için deneme yapmanızı öneririm. Müsait bir yolda durun ve kalkışta gazı dipleyin ve ayağınızı hiç çekmeyin. Tüm vites değişimlerini 6000 binli devirlerde yapacaktır.
Bu devirlere çıkmanın zararlı olacağını düşünmüyorum,200-300 km boyunca bu devirlerde kullanırsanız zararlı olabilir belki ama kosa süreli , araç sollama ani hızlanmalarda 1-2 dakikalık devir yükseltmelerin zararlı olacağını düşünmüyorum. Honda ve toyota gibi atmosferik motor kullanan araçların maximum gücü ve torku yüksek devirlerde alınabilmektedir. Düşük devirlerde araç cansız kalıyor, o yüzden ara sıra devir yükseltmek gerekebiliyor. Hondaların motorları öyle 5-6 bin devirlere çıkınca bitecek motorlar değildir gönül rahatlığıyla aracınızın keyfini çıkarın.


iPhone cihazından gönderildi.

çok teşekkür ediyorum hocam, şimdi taşlar oturdu yerine,elinize sağlık.
 
Geri
Üst