Civic FC5 Vites N'de iken gaz verip D'ye atma?

Katılım
9 Kas 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Hatay
Ad Soyad
Emre Bozkurt
Yaş
22
Aracınız
Civic FC5 2020
Bugün dalgınlığıma gelip kırmızıda araba n’de iken gaz verdim. Daha sonra acele ile D ye aldım. Araba kendini ileri attı. Tek seferlik bu yanlışın şanzımana çok zararı olur mu acaba içim yandı aslında asla yapmam ama kafam dolu olduğu için unuttum. Bilen arkadaşların cevaplarını bekliyorum.
 
Kırmızı da N ye alınmalı mı ki ?

Kırmızıda Nye almanın faydası sıfır olduğu gibi aksine minimal seviyedede olsa zarar bile veriyor, dsg yıllarından kalma hürafe ve yabancı yayınevlerince güzelce anlatımı yapılmış bir konu.

bunun yanısıra yurdumuzda sürüş karekteristiğide biraz problem.

1) atıyorum ileri geri park anlarında D deyken durun Rye alın ve hızlıca gaza dokunun göreceksiniz araç silkeleyecek,vuracak= tavsiye edilmez
2) yapmanız gereken atıyorum ileri giderken Rye alıp geri gideceksiniz o durumda Ddeyken aracı tamamen durdurmak,Rye almak ama henüz gaz vermemek ve araya 1-2sn koymak, bu 1-2 sn içinde aracın kayışı geri vitese kendini alacak ozaman göreceksiniz o silkeleme,vurma tamamen bitecek

3) aracı park ederken ayağınız D'de yada R'de olacak,frene bacaksınız sonra vitesi Nye alacaksınız sonra el frenini çekecek ondan sonra P ye alacaksınız= tüm aracın yükü frende olacak şanzımanda değil.

çok ciddi farklara sebeb olacağını düşünmesemde CVT ve DSG nin doğru kullanım şekli yukarıdaki gibidir.
 
1-2 kere yapılan hatalarla araç bozulmaz. Süreklilik arz etmemesi önemli.

Otomatik vites araçlarda özetle belirtmek gerekirse;

* Rampa aşağı N konumunda gidilmemeli.

*Eğimli yollarda örneğin D konumunda aracın geriye doğru, yada R konumunda aracın ileri doğru çok fazla hareketine izin verilmemeli.

*Otomatik vitesli araçla araç çekme işlemini yapmamak gerekir.

* Sabahlari motor soğukken devrin düşmesi beklenmeli. Aksi takdirde araç vuruntulu veya sarsıntılı bir vites geçişi yapacaktır.

* R ve D arasında geçiş yapılacaksa araç tam durdurulmalı ve frene makul şiddette basılıp 1-2 saniye beklenmeli.

* Park esnasında ayak frendeyken "N" konumuna alınıp el freni çekilmeli,
Ardından frenden ayak çekilip tekrar basılmalı. Böylelikle aracın yükü artık el freninde. Sonrasında tekrar frene basarak vites P konumuna alınmalı.
 
Son düzenleme:
Mesela Rampada kırmızı ışıkta duruyoruz bence N ye almak daha faydalı değil mi. Bazıları frene yeteri kadar basmıyor mesela D de kalsa o sırada şanzumana da gereksiz yük binecek. Ben hep N ye alıyorum 15 saniye üzeri beklemelerde.
 
Mesela Rampada kırmızı ışıkta duruyoruz bence N ye almak daha faydalı değil mi. Bazıları frene yeteri kadar basmıyor mesela D de kalsa o sırada şanzumana da gereksiz yük binecek. Ben hep N ye alıyorum 15 saniye üzeri beklemelerde.
Frene yeteri kadar kuvvetle basılıyorsa N ye almaya gerek yok. Bunu yapan mühendis aracın trafikte bekleyeceğini de hesaba katmış olmalı.
 
Geri
Üst