Yağ Değişimi Ankara

Civci

0
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
87
Tepki puanı
37
Konum
Mardin
2013 fb7 ye 60binde eneos 0w20 koydum 15bin km kullandım yağ halen berraktı ustam da daha gidermiş dedi şimdi yerli malı diyerek petrol ofisi 0w20 aldım tam sentetik yağları 10binde değiştirmek israf bence
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Yağın berrak olması yanıltıcı aslında. Dizel araç kullanmıyoruz sonuçta, benim araç da 100bin km'ye geliyor hiç kararmış bir yağ çıkmadı henüz.
10binde bir değişim bence de belli yağlar için kısmen israf ancak bunları yağ analizi yapmadan kesin şöyledir böyledir demek yanlış.
Tam sentetik yağ adı altında aslında size max %70 sentetik yağ satmaktalar. Gerisi madeni yağ ve katkılardan oluşmakta.
Eneos 0w20 TBN değeri 5.2 civarında olan, kolay asitide olan bir yağ baz sayısının azlığından dolayı. Asitide olmuş yağ korozyona sebep olur. O nedenle Eneos kullanıcıları 10bin değil 8-9binde bir değişse bile yeridir. Benden tavsiye...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
2013 fb7 ye 60binde eneos 0w20 koydum 15bin km kullandım yağ halen berraktı ustam da daha gidermiş dedi şimdi yerli malı diyerek petrol ofisi 0w20 aldım tam sentetik yağları 10binde değiştirmek israf bence
Yağın berraklığı yağlama özelliğini aynen koruduğu anlamına gelmez, @İsmail Beşiroğlu bu konuda haklı (y)
Bende bu durumla otomatik şanzıman yağını değiştirirken karşılaştım, eski şanzıman yağını akıtırken kıvamı/rengi çok güzel görünüyordu, açıkçası usta ile birlikte içim acımıştı ancak yeni yağı koyduktan ve biraz uzun km. yaptıktan sonra şehiriçi düşük hızdaki vites geçişlerinde belli belirsiz titremeler gitti diyebilirim. Bu deneyimim sonrası zamanı veya km.si geldiğinde yağı değiştirmenin önemini tekrardan anladım (y)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Devamlı Lpg kullanımda yağ açık renk görünür. Ardından benzin ve dizel gelir. Bu yakıt bileşiminden kaynaklı. Duyusal olarak iki parmak arası kayganlık ve ayırımında sünmemesi lazım. Buda yeterli olmaz. Onun için analiz etmek şart.

Gelelim yağ seçimine. Fb7 için kitapçık 0w20 uygun diyor. Eğer usta 10w40 koyuyor ise ardından birşey ararım. İlk akla gelen bakım ücretini düşürmek. Müşteri kaçırmamak. Bu yüzden yağınızı kendinizi almanızı öneririm.

Yaşadığım tecrübe: 10w40 kullanırken azalma falanda yoktu. 5w40'a geçmek istediğimi söylediğimde: senin araç eski model, yağ yakar, sıkıntı olur gibi yorumlar geldi. Önce insanı korkutuyorlar. Halbuki kitapçığından böyle bir ibarede yok! 2 kez kullandık. Yağda eklemedik. Usta ne derse beğenirsin senin araç bu yağa iyi alıştı.

Araçta herhangi bir problem yoksa (yağ azalması vs. gibi) 0w20 bu aracın yağı.
Birde sürüş tarzı araya giriyor. Ekonomi sürüş için tasarlanmış 0w20. Devir çevirmeyi sevenler için 5w40 öneririm. Ekonomik sürüyorsun fakat araç yağ azaltıyor ise 5w30'a geçilir. Marka olarak motul öneririm.
Acizane düşüncelerim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Geri
Üst