Yağ Eksiltme

Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2003 model honca civic otomatik ES. Şuan 186binde. LPG takılalı yaklaşık 4000km oldu. Yakın zamanda Enios yağ değişimi gerçekleştirdik. Yağını tamamlayıp yoldan geldiğimde en üstte ikinci delikte olan yağ kontrolümden sonra onun yarısına iniyor. Yakın zamandada sübap ayarı yapıldı.? Sorun neden acaba?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,716
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Kaç km. Yaptığınızı yazmanız güzel olurdu. İki delik arası 1 lt. Tecrübe ettim. Yani sizinki yarım lt. azaltma yapmış. Azaltmanın evveliyatı önemli. Lpg öncesi veya sonrası. Devirli kullanma.
Subap ayarından sonra lpg ayarını baktırmak gerekir.
Yağın numarası önemli. İnce yağda azaltır. Başka marka yağa geçiş. Vs.
Bir tecrübemde şu oldu. Krank soketini değiştirdim. Bende yağ azaltma bitmişti.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Kaç km. Yaptığınızı yazmanız güzel olurdu. İki delik arası 1 lt. Tecrübe ettim. Yani sizinki yarım lt. azaltma yapmış. Azaltmanın evveliyatı önemli. Lpg öncesi veya sonrası. Devirli kullanma.
Subap ayarından sonra lpg ayarını baktırmak gerekir.
Yağın numarası önemli. İnce yağda azaltır. Başka marka yağa geçiş. Vs.
Bir tecrübemde şu oldu. Krank soketini değiştirdim. Bende yağ azaltma bitmişti.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Yağ değiştirdikten sonra 3000km yaptım. Satın aldığım kişide söylemişti belli ölcüde azattığnı fakat daha fazla arttı gibi geliyor. Yağ olarak enios 10w40 kullandık, önceleri hep serviste mobil 10w40 kullanılmış kartları hala duruyor. Fazla agrasif kullanmak, uzun yolda otobanda ise 120-140 km/s aralığında kullanırım. Krank soketi dediğiniz 8$' satılan ürün mü ?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,716
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hmmm. Demekki lpgden öncede bu problem varmış. Devirli kullanmaman buda iyi. Servis kayıtları olmasıda güzel.
Yağ olarak bundan sonra motul 10w40 6100 denemenizi öneririm. Teknolojik yağdır. Yağ azalmasını önlemek için tasarlanmıştır.
Krank sensörü orjinal takmak lazım önemli parça lakin ucuz değil. İşlevi ise pistonların nasıl hareket ettiğini ecuya bildiriyor. Üst kapakla beraber sistemli çalışmalı. Zamanlama hatası yağ yaktırabilir. Üstündeki orjinal değil ise arıza lambası bile yakmayabilir. Birde sensörde sıkıntı varsa araç vuruntulu çalışır. Bu tercih en sonda dursun.
Segmanlarda problem varsa yağ çubuğundan veya kapağından araç çalışır iken üfürme yapar. Fakat kesin çözümü 4 pistona kompresyon testi yapmaktır.
Ankarada olmanız avantaj. Forumda özel servis referansları var. Onları araştırıp takip etmeniz gereken bir durum.
Hesaplara göre 10.000 Km. De 1,5 lt. Den fazla yağ tüketimi var. Dikkat etmek gerek.
İnşâallah problemi hemen bulursunuz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Hmmm. Demekki lpgden öncede bu problem varmış. Devirli kullanmaman buda iyi. Servis kayıtları olmasıda güzel.
Yağ olarak bundan sonra motul 10w40 6100 denemenizi öneririm. Teknolojik yağdır. Yağ azalmasını önlemek için tasarlanmıştır.
Krank sensörü orjinal takmak lazım önemli parça lakin ucuz değil. İşlevi ise pistonların nasıl hareket ettiğini ecuya bildiriyor. Üst kapakla beraber sistemli çalışmalı. Zamanlama hatası yağ yaktırabilir. Üstündeki orjinal değil ise arıza lambası bile yakmayabilir. Birde sensörde sıkıntı varsa araç vuruntulu çalışır. Bu tercih en sonda dursun.
Segmanlarda problem varsa yağ çubuğundan veya kapağından araç çalışır iken üfürme yapar. Fakat kesin çözümü 4 pistona kompresyon testi yapmaktır.
Ankarada olmanız avantaj. Forumda özel servis referansları var. Onları araştırıp takip etmeniz gereken bir durum.
Hesaplara göre 10.000 Km. De 1,5 lt. Den fazla yağ tüketimi var. Dikkat etmek gerek.
İnşâallah problemi hemen bulursunuz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Maalesef uzun yolculuktan sonra araç dinlendikten hemen sonra bakıyorum. 2. çizginin orda olan yağ hizası çeyreği kadar altında kalıyor. Motor soğuduktan sonra mı kontrol etmek gerek yoksa sıcakken stop ettikten hemen sonra mı?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,716
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Maalesef uzun yolculuktan sonra araç dinlendikten hemen sonra bakıyorum. 2. çizginin orda olan yağ hizası çeyreği kadar altında kalıyor. Motor soğuduktan sonra mı kontrol etmek gerek yoksa sıcakken stop ettikten hemen sonra mı?
Hemen bakılmaz aldatır. Düz zeminde park edin. Sabah hareket etmeden bir bakın çubuğa. Hatta bir silin tekrar takın sonra bakın. Eğer yanlış bakım yapıyorsanız. Dediklerimizin hepsi sürücü hatası olur.
4500-5000 dd lerde gidiyorsanız azaltma artar.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
22
Konum
Ankara
Aracınız
Hemen bakılmaz aldatır. Düz zeminde park edin. Sabah hareket etmeden bir bakın çubuğa. Hatta bir silin tekrar takın sonra bakın. Eğer yanlış bakım yapıyorsanız. Dediklerimizin hepsi sürücü hatası olur.
4500-5000 dd lerde gidiyorsanız azaltma artar.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Tamam problem yok aslında doğru bakıyorum. 4-5bin devirlerde nadir kullanırım, uzun yolda dediğim aralıklarda giderim. Önceleri araçta hep 10/40 mobil yağ kullanılıyormuş, zaten bagajda yağ vardı belli periyotlarda tamamlıyormuştu eski sahibi. Fakat bunu bir şekilde kontrol ettirmem lazım, basınç testi ile. Çünkü liftede kalktı araç gram yağ akıtan yeri yok.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,716
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Tamam problem yok aslında doğru bakıyorum. 4-5bin devirlerde nadir kullanırım, uzun yolda dediğim aralıklarda giderim. Önceleri araçta hep 10/40 mobil yağ kullanılıyormuş, zaten bagajda yağ vardı belli periyotlarda tamamlıyormuştu eski sahibi. Fakat bunu bir şekilde kontrol ettirmem lazım, basınç testi ile. Çünkü liftede kalktı araç gram yağ akıtan yeri yok.
O zaman Kompresyon testi yapıldığında olay daha iyi açığa çıkacak gibi duruyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,716
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Teşekkür ederim cevaplarınız için 5w30 yağ nasıl olur eksiltme artar değil mi?
5w30 yağ 10w40'a göre daha ince. Yağ azaltma olmasa idi denemenizi isterdim. Lakin şuan o pozisyonda değilsiniz. Yağ azaltmayı önleyici birebir ödüllü teknolojik yağ var. Motul 6100 10w40. Fiyatıda uygun. Eğer burdada azaltma devam ederse yağdan başka bir problem var demektir.
Ayrı bir tecrübemde şu oldu: Bir yağ ilk kullanımda tam verim alınamıyor. Önceki marka yağın kalıntıları Vs. Aynı yağı iki ve üçüncü kullanımda tam faydası görülüyor.

E6633 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst