Civic FK7 YAĞ SEVİYESİNİ KONTROL EDİN UYARISI

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
servise sordum bu motor 3,2 litre yağ alıyormuş neden 4 litre dolduruluyor dedim, 1.5 turbo motor 4,2 litre yağ alıyor dediler. Hiç tatmin edici bir cevap değil bu.

Belki bu motorun sadece yağ karteri, yağ filtresi ve yağ soğutucusu hariç olmak üzere 3.5 litre yağ alıyor olabilir, ancak yağ filtreside söküldüğü zaman onun içerisindeki yağ miktarı kullanma kılavuzuna detaylı biçimde dahil edilmemiştir ve bu filtre değiştirilmez ise bu motora 3.5 litre yağ yetebilir bu sebeple yağ filtresini de haliyle normal olarak her bakımda değiştirdikleri için tahminen yaklaşık 3,8 litre yağ gerekiyor olabilir

bu durumda yağ soğutucusunun da bir bir buçuk litre yağı içinde tuttuğunu varsayarsak 4.2 litre tamamlanmış olur.

Yağ filtresinin kullandığı yağ miktarı sadece filtreden ibaret değildir pompadan filtreye kadar olan yağ kanallarında 700-800 cm3 yada belki 1 litre bile yağ olabilir.

Bu sebeple 4 litre yağı tamamen doldurdukları zaman F çizgisi üzerine çıkıyor, 4 litre değilde yaklaşık yarım litre yada 300-400ml kadar daha az yağ doldurulsa böyle olmaz ama 3.2 litre yağ yetmeyebilir.

motor yağını kendileri değiştirenler yada dışarda değiştirilirken takip edenler bilirler karter tapasını ve yağ filtresini çıkarttıktan sonra yağın hepsi boşaltılınca yağ filtre kanalı ve pompadan gelen yağ tamamen aşağı akar, daha sonra yeni takılacak filtrenin contasına yağ sürülüp yerine sıkılır sonra karter tapası kapatılır ve üstten yağ doldurulur ve yağ doldurduktan sonra çubuğu çektiğinizde tam F çizgisinde olsa bile marşa basıp motoru 3-5 saniye çalıştırınca filtre ve filtre haznesi yağ ile dolar ve yağ seviyesi F çizgisinin altına F ile E arasına iner yağın gerisi üstten tamamlanır F ye kadar getirilir.

Eğer filtreyi sökmezseniz daha az yağ gerekir.
 

Ali Er

0
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
186
Tepki puanı
70
Konum
Burdur
Bu aracın dizelini yeni sattım dpf uyarısı yüzünden.Sehirici 6 km git gel yapacam..Atmosferdik araç almak istemiyorum.Honda bu kasa çok hoşuma gidiyor. Bu nedenle bu aracin sedan cvt sini almak istiyorum.Ancak bu motorda yağ yakıt karışımı olduğu söyleniyordu.Bu anlattığınız şeyler iyice kafamı karıştırdı.Honda bu sorunu nasıl çözmüyor anlamıyorum.Araci alıp motor dpf gpf uyarısı almadan kafam rahat keyifle kullanmak istiyorum.Iki de bir yağ uyarisiyla mi uğraşacaz şimdi?Değilse manuel (vag grubunda da dsg sorunu malum gerci bu modeller yagli tipmis)Tiguan
1.5 tsı almayı dusunucem.Arkadaslar ne dersiniz.Insaallah su yağ sorunu çözülmüştür.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Bu aracın dizelini yeni sattım dpf uyarısı yüzünden.Sehirici 6 km git gel yapacam..Atmosferdik araç almak istemiyorum.Honda bu kasa çok hoşuma gidiyor. Bu nedenle bu aracin sedan cvt sini almak istiyorum.Ancak bu motorda yağ yakıt karışımı olduğu söyleniyordu.Bu anlattığınız şeyler iyice kafamı karıştırdı.Honda bu sorunu nasıl çözmüyor anlamıyorum.Araci alıp motor dpf gpf uyarısı almadan kafam rahat keyifle kullanmak istiyorum.Iki de bir yağ uyarisiyla mi uğraşacaz şimdi?Değilse manuel (vag grubunda da dsg sorunu malum gerci bu modeller yagli tipmis)Tiguan
1.5 tsı almayı dusunucem.Arkadaslar ne dersiniz.Insaallah su yağ sorunu çözülmüştür.
Ali Veli 49 50 takılma böle şeylere hondanın bakımı yapılmış motoruna bir sey olmaz zzzzzzzz !! Çok acık ve net sen benzınlı model alıcaksan dpf hatası olmaz, dpf hatası genellikle kullanım hatası yuzunden olur ve dızellerde olur benzınlıde aynı kullanım da bir sıkıntı yaşamazsin

Gelelım cvt şanzımana yag değişim i sadece malıyetlıdır o kadar kronık bir sıkıntısı yok az yakar çok kaçar..

1.6 atmosferik motoru ise tamamen efsane bir motor ve hondayı bugünlere tasıyan motordur..

1.5 rs al bak keyfine, servısine, bakımına yagını suyunu koy .

Hiç bir sey olmaz

HONDA nın motoru na ve şanzımanına bir sey olmaz...

Ww gıbı kronik sorunlu araclarla karıstırma hondayı .. Honda da bir sıkıntı varsa her aracında aynı sıkıntı vardır yoksa da yoktur.

Sıkıntı dedıgım şeyde ufak tefek trım sesleri vs gibi kapı acıklıgı vs ...

Kısaca sen Honda al Boşver ww fılan..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu aracın dizelini yeni sattım dpf uyarısı yüzünden.Sehirici 6 km git gel yapacam..Atmosferdik araç almak istemiyorum.Honda bu kasa çok hoşuma gidiyor. Bu nedenle bu aracin sedan cvt sini almak istiyorum.Ancak bu motorda yağ yakıt karışımı olduğu söyleniyordu.Bu anlattığınız şeyler iyice kafamı karıştırdı.Honda bu sorunu nasıl çözmüyor anlamıyorum.Araci alıp motor dpf gpf uyarısı almadan kafam rahat keyifle kullanmak istiyorum.Iki de bir yağ uyarisiyla mi uğraşacaz şimdi?Değilse manuel (vag grubunda da dsg sorunu malum gerci bu modeller yagli tipmis)Tiguan
1.5 tsı almayı dusunucem.Arkadaslar ne dersiniz.Insaallah su yağ sorunu çözülmüştür.
volkswagen de sadece DSG sorunu mu varmış aaaaa?? hiç araştırmıyorsunuz, 1.4 TDI larda 160km hızı bi geçin bakalım yağ lambası nasıl yanıyor sarı sarı :) 1.2 TSI turbo benzinlilerde her 15-20000km bakımda eksoz gaz sıcaklık sensörü değişiyor ömrü o kadar çünki garantiye de girmez 400 lira fiyatı var mis gibi:) ooooh:) daha niceleri. Motor veya şanzıman tık dediği zaman sıkıntıya girecek adam volkswagen den km lerce uzak durmalı.

dizel araba alıp benzinli atmosferik motor gibi tak diye çalıştır azcık yürü çat hemen stop et şeklinde kullanmak yada deli gibi gazlayıp motora birşey olmasın demek hatalı birşey:) hyundai de turbo kırma ve ıslık çalma problemleri oluyordu çok nadiren dizel motor yiyor, 1.3 multijet ler oldukça sağlam ancak motor gücü olarak çok kötüler, 120hp 300 newton Opel CDTI lar var arıza lambası hiç sönmez:) Honda nın motoru en sessiz ve en titreşimsiz dizel motor ama DPF tıkıyor. renault dCi ların bakımlısı epey gider ama bakımsızı hayatta adam olmaz belli yaştan sonra boyuna sensör elektronik vs. değiştiriyorlar.

İlla dizel istiyorsanız illaki bunlardan birisini seçeceksiniz

Motor gücü ve yakıt verimliliği rakiplerine göre düşük olan atmosferik uzakdoğu motorları genelde çok çok sağlamdır:) güç ve yakıttan şikayet edilmediği sürece 5000-6000 devirler çevirerek 10000-15000km ler beklenmeden her 6-7000km de bir yağını ve filtrelerini orjinali ile değiştirerek istediğiniz uzakdoğu üretimi atmosferik motor ile 500000km mesafeyi rahat rahat devirebilirsiniz rampayı ikinci vitesle 5500 devirle çıkmak kötü birşey değil.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
volkswagen de sadece DSG sorunu mu varmış aaaaa?? hiç araştırmıyorsunuz, 1.4 TDI larda 160km hızı bi geçin bakalım yağ lambası nasıl yanıyor sarı sarı :) 1.2 TSI turbo benzinlilerde her 15-20000km bakımda eksoz gaz sıcaklık sensörü değişiyor ömrü o kadar çünki garantiye de girmez 400 lira fiyatı var mis gibi:) ooooh:) daha niceleri. Motor veya şanzıman tık dediği zaman sıkıntıya girecek adam volkswagen den km lerce uzak durmalı.

dizel araba alıp benzinli atmosferik motor gibi tak diye çalıştır azcık yürü çat hemen stop et şeklinde kullanmak yada deli gibi gazlayıp motora birşey olmasın demek hatalı birşey:) hyundai de turbo kırma ve ıslık çalma problemleri oluyordu çok nadiren dizel motor yiyor, 1.3 multijet ler oldukça sağlam ancak motor gücü olarak çok kötüler, 120hp 300 newton Opel CDTI lar var arıza lambası hiç sönmez:) Honda nın motoru en sessiz ve en titreşimsiz dizel motor ama DPF tıkıyor. renault dCi ların bakımlısı epey gider ama bakımsızı hayatta adam olmaz belli yaştan sonra boyuna sensör elektronik vs. değiştiriyorlar.

İlla dizel istiyorsanız illaki bunlardan birisini seçeceksiniz

Motor gücü ve yakıt verimliliği rakiplerine göre düşük olan atmosferik uzakdoğu motorları genelde çok çok sağlamdır:) güç ve yakıttan şikayet edilmediği sürece 5000-6000 devirler çevirerek 10000-15000km ler beklenmeden her 6-7000km de bir yağını ve filtrelerini orjinali ile değiştirerek istediğiniz uzakdoğu üretimi atmosferik motor ile 500000km mesafeyi rahat rahat devirebilirsiniz rampayı ikinci vitesle 5500 devirle çıkmak kötü birşey değil.


Polo 1.2 TSI 70000 km kullandım egzos gaz sıcaklık sensörü hiç değişmedi.
 
Katılım
11 Tem 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
10
Konum
türkiye
Filtre dahil değişim kapasitesine en az 5-6 ülkenin aynı motorlu versiyon kullanıcı kulavuzlarından baktım( ABD, Kanada, İngiltere, Almanya, İtalya vs. )

Hepsinde yazan miktar 3.5-3.6 litre filtre dahil, bu forumdaki bazı servis bakım formlarında 4,2 veya 4,3 litre bile koyduklarını görüyoruz. Bakım sonrası yağ seviyeleri de zaten bu durumu doğruluyor.

100-200 ml fazla olması sorun olmaz ancak kompakt denilebilecek yapıdaki bu motora neredeyse 1 litreye yakın fazla yağ koyduğunuzda çok ciddi mekanik bir risk ihtimali doğuyor.

Yağ karterinin hemen üzerinde krank mili bulunur ve krank milinin asimetrik şekilli çıkık kısımları motor çalışır vaziyetteyken yağ seviyesinin belli bir miktar üzerinden dönerek geçer.

Yağ seviyesi normalden çok fazla olduğunda krank milinin çıkık kısımları dönerken yağa temas edip yağı savurur, bu olay düşük devirlerden çok sorun yartmayabilir.

Ancak yüksek devirlerde dönüş ve yağa çarpma hızı artınca yağda köpürme ve yağa çarpmadan dolayı aşırı dalgalandırarak yağ pompasının bazı durumlarda yağ çekememesi riskini doğurur.

Yağ sensörünün uyarı vermesi bu motorlarda bence yüksek yağ seviyesi algılamasından değil düşük yağ basıncındandır, öyle olsa yüksek yağ seviyesini araç durup yağ iyice kartere süzüldükten sonra da algılayıp uyarı veriridi.

Bu uyarı karterdeki yağın deyim yerindeyse krank miliyle çırpılmasından dolayı ya köpürerek viskozitenin aşırı düşmesi yada pompanın yeterli yağ alamayarak gerekli basıncı oluşturamamasındandır.

Bu durum ise yüksek devirle çalışan motorda çok ciddi yetersiz yağlama ve aşınma hasarlarına sebep olabilir, yüksek yağ seviyesi konusuna baya kafa yordum ve birçok yabancı ciddi kaynaktan da araştırdığımda en büyük risk bu görünüyor . Ama aynen arkadaşamızın dediği gibi arabayı dizel zanneden servislere bunları anlatsan ne yazar.

Bu arada bir not, sol lastiğin önündeki CVT şanzıman yağı soğutucusudur, 1.5 T motorlarımızda yağ soğutucusu yoktur.
 
Katılım
21 Tem 2022
Mesajlar
7
Tepki puanı
6
Konum
Adıyaman
Ad Soyad
Mazhar Şahin
Yaş
35
Aracınız
Civic FC5 2021
Araca bakım yaptım b uyarısı çıkıyor usta tabletten sildiremedi nasıl yapılır bilmiyorum yardımcı olur musunuz
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220914_190705.jpg
    IMG_20220914_190705.jpg
    101.3 KB · Görüntüleme: 54
Katılım
9 May 2022
Mesajlar
19
Tepki puanı
14
Konum
Ankara
Ad Soyad
Z. Tufan
Yaş
41
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Konuyu hortlatan ben degilim :) ama ben de 1,5 ay once bu konuda problem yasadim ve paylaşmak istedim.

Keske problemi yasamadan önce bu konudaki faydalı yorumları okumuş olsaydım. Asagida yazdigim hatayi yapmazdim.

Aracim 59.500 km civarindaydi, 60 bin bakima cok az kalmisti. Uzun yolda aniden yağ eksik uyarisi aldım, canım sıkıldı. Bursa’yı yeni geçmiştim, ilk Shell istasyonunda durdum, yağla ilgilenen arkadaşla baktik, aslinda yağ eksik gibi durmuyordu. Arkadaş “yag eksik degil gibi ama eskimiş duruyor, ilk firsatta değiştirin” dedi. Ben yine de Honda sensörüne ondan daha fazla güvendiğim için Shell’in Top Up universal ekleme yagindan alip 200 ml kadar ekledim. Sonra bir daha uyari vermedi. Yağ eklemekle doğru iş yaptığımı düşündüm.

Döner dönmez yetkili servise bakım için gittim, notlara da arac yag eksiltti, kontrol edin diye yazdım. Servisteki yetkili birisi geldi, hemen açtı motoru, çubuğu cekti ve “yağ eksik degil, aksine fazla koymuşsunuz, en az 1 litre fazla yağ var burda” dedi. “O zaman siz serviste fazla yag koyuyorsunuz, kimse kontrol etmiyor mu?” dedim. Çünkü elimdeki 1 litrelik ekleme yag bidonunda seviye göstergesi vardi ve içinde 800 ml yag oldugu gayet net görünüyordu. Bidonu uzatinca kem küm bisey diyemedi.

Buradaki 3 yıllık yorumları okuyup ayni şeyi yasadigimi farkedince üzüldüm. Demek servislerde gelişen, düzelen bir şey yok….
 
Geri
Üst