Civic FD6 Yanal Kayma

Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
Tamm veriyor eline bi kagıda yazmışta. Bu değerlerin referans ı ne. Fazla mı eksik mi... Onu bilmiyoruz.

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Valla hocaam buralar da öyle şeyleri bi yere yazıp veren yok. Öyle anam babam usülü.iyi mi iyi Lastik iyi.

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
Genelde rotçular toe değerlerini sıfırlamaya çalışırlar, esas direksiyonun yönlenme sorunu yaşamasına toe neden olur ve her araçta toe ayarı rot kolları ile direksiyon kutusunun mili arasında ayarlanabilir. Ancak kamber ve kaster ayarları özellikle Honda'larda fabrikasyon olarak sabittir ve ayarlanamaz. Ancak zamanla kaza-darbe ve şasi esnemelerine bağlı mm.lik değişimler oluşur.
Rotçular direk işlem yapamadıkları için kamber-kasterden genelde pek bahsetmezler ancak ekranlarında durumu görürler, bozukluk kabul edilebilir sınırlar içinde kaldığı sürecede bir bilgi vermezler.

Rotçuya gittiğinizde bütün değerleri görmesi lazım, genelde ekranları böyle oluyor.

251313

Siz ben çıktı istiyorum rapor halinde dediğinizde de şöyle bir rapor vermesi lazım,
251314
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Tamm veriyor eline bi kagıda yazmışta. Bu değerlerin referans ı ne. Fazla mı eksik mi... Onu bilmiyoruz.

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
Size verilen kağıtta da görünmesi lazım, aracınızın koduna göre maximum derecede araç için kabul edilebilir değerler rot yazılımının içinde tanımlıdır ve sınırlar içindeyse yeşil görünür.
Bu konuda rotçunun güncel yazılım kullanması önemli araçtaki bozukluğun doğru görülmesi için ideal ayarları da yazılım barındırmalı (y)
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@7Boyraz8 ve @bortecine09 2 üstteki mesajımda karışıklık olmuş, düzeltme yaptım kusura bakmayın ;)
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
333
Çözümler
1
Tepki puanı
289
Konum
cankırı
Aracınız
Civic FC5 2019
Ayninaractan kardesimde vardi. Ondaki problem yoldaki kalin boyalarda yada kucuk tumseklerden 90 100 arasi gecerken arkayi hafif saga atmasiydi. Bende jantin yamuk olabilir diye gecistirmistim.

.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bu konulara göz atabilirsiniz.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Birol1

0
Katılım
7 Ara 2016
Mesajlar
52
Tepki puanı
2
Yaş
30
Arkadaşlar merhaba. Aynı sıkıntıyı yaşıyorum. Çukurdan geçerken savrulma oluyor. Kamber sağ sol ikiside - 3 ve bu 3 yıldır böyle arka taraftan herhangi bir kaza yok 3 cm kadar basık aracım. Bir rotcu burç bozuk dedi. Alt takım ustası bu araçların burç bozduğunu görmedim arka rot ayarı yapılsın dedi tavsiye üzerine gittiğim rotçu arka salıncakları falan söküp düzeltme yapacaz dedi. Burç la ilgiliyse eğer düzeltme yaptırmak hep ayarı bozar. Sizce ne yaptırmak gerekli?

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba. Aynı sıkıntıyı yaşıyorum. Çukurdan geçerken savrulma oluyor. Kamber sağ sol ikiside - 3 ve bu 3 yıldır böyle arka taraftan herhangi bir kaza yok 3 cm kadar basık aracım. Bir rotcu burç bozuk dedi. Alt takım ustası bu araçların burç bozduğunu görmedim arka rot ayarı yapılsın dedi tavsiye üzerine gittiğim rotçu arka salıncakları falan söküp düzeltme yapacaz dedi. Burç la ilgiliyse eğer düzeltme yaptırmak hep ayarı bozar. Sizce ne yaptırmak gerekli?

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aracı basan yay var ise kamber açılarını daha da artacaktır ve bu durumda bahsettiğiniz sorunlara yol açabilir.
Kamber açıları eğer -3 derece ise oldukça eğimliler, fabrikasyon olarak arka kamber açıları -1,5 dereceyi geçmemesi lazım.

1577958170017.png

Hatta Amerika'daki 2007 model Civic FD'lerde arka tekerlerin iç kısımları hızlı aşındığı için normalde 0,5 derece (max 1) açılı yeni salıncak kollarına geçiş yapılması için teknik bülten bile çıkarıldı.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu sorunla ilgili gittigim rot ayarı ustası! Tekerlerin şasicide çekileceğini ve bu açının düzeleceğini ama bunu yaparken rulmanlardaki bilyelere zarar verebileceğini söyledi.

Bu Şaşmaz'da adam gibi bi ustaya düşemedim. Rot ayarına 80₺ aldı bu arada. Direksiyonda da hafif yamukluk vardı. Onu düzeltti.

Bu ısıtıp şekil verme olayı, metalin mukavemetini değiştirebilir. Esnekliğini bozup kırılganlığı arttırabilir. Riskli bir çözüm diye düşünüyorum.

Benim rotçunun dediği tam bodoslama çözüm.

Bu arada hala sorunum devam ediyor. Direkt parça değişimi daha mantıklı geliyor bana.

ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst