Yanlış yağ kullanımı sonucu motor kol çıkarma sorunu Lütfen dikkat edin.

ozy_07

0
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Konum
kayseri
Arkadaşlar merhaba
Herkesi yakından ilgilendiren bir konudan bahsetmek istiyorum.
Aracım 2015 model 70000 kmde fb7 kasa eco elegans lpg otomatik.
Yaklaşık bir ay önce aracı eşim kullanırken oturduğum site içerisinde motor kol çıkarma denen hadiseyi yaptı.
Aracı ustaya götürdüğümde fb7 kasaların motor yağının 0-20 olması gerektiğini söyledi. Harici bir yağ kullanırsanız başınıza gelebilir. Siz siz olun 0-20 dışımda yağ koydurmayın aracınıza. Aksi takdirle üzülürsünüz. Bana 10000 tl ye mal oldu. Olay olduğun araba 20 km/h ile yol alıyordu ve hiç bir şekilde zorlanmamıştı. Herkeze güvenli şükürler.
 
Katılım
19 Nis 2017
Mesajlar
612
Tepki puanı
105
Konum
İstanbul
Aracınız
0-30 sicakta daha iyi korur diye birşey yok arkadaslar.

Motor isinininca yag 100 derece sicakliga ulasir. İster kis olsun ister yaz. İster erzurumda ol istersen adanada bu degismez. 0-20 de 100 derece sicakta sorunsuz calisir, 0-30 da 100 derece sicakta sorunsuz calisir. Aradaki tek fark 0-30 yag 100 derece sicaklikta biraz daha kalin olur.

Honda muhendisleri bu arabada yakit tasarrufu icin 0-20 kullanin diyor. Kitapcikta 0-30 da kullanılabilir diyor ama 0-20 ozellikle yakit tasarrufu icin tavsiye edilmiş.

İkiside kullanilabilir secim sizin. Sizlere tavsiyem kitapcikta yazanlar disinda farkli numara yag asla kullanmayin.

Bu arada ben 0-20 kullaniyorum boyle devam edecegim.

Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
0-30 sicakta daha iyi korur diye birşey yok arkadaslar.

Motor isinininca yag 100 derece sicakliga ulasir. İster kis olsun ister yaz. İster erzurumda ol istersen adanada bu degismez. 0-20 de 100 derece sicakta sorunsuz calisir, 0-30 da 100 derece sicakta sorunsuz calisir. Aradaki tek fark 0-30 yag 100 derece sicaklikta biraz daha kalin olur.

Honda muhendisleri bu arabada yakit tasarrufu icin 0-20 kullanin diyor. Kitapcikta 0-30 da kullanılabilir diyor ama 0-20 ozellikle yakit tasarrufu icin tavsiye edilmiş.

İkiside kullanilabilir secim sizin. Sizlere tavsiyem kitapcikta yazanlar disinda farkli numara yag asla kullanmayin.

Bu arada ben 0-20 kullaniyorum boyle devam edecegim.

Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sicaktaki viskozite den bahsettim bende zaten :) yağ parlaması dediğimiz olay. Hem motor sıcaklığı hem yağın çabuk ısınması vs vs bir sürü ince ayrıntı var fakat kullanım aliskanliklariniza ve hava koşullarına göre farklılık göstermektedir. Daha iyi bilen arkadaşlar vardır belki ama kullanin kitapçığında bile ortam derecesine göre yağ secimi mevcut.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
0-30 sicakta daha iyi korur diye birşey yok arkadaslar.

Motor isinininca yag 100 derece sicakliga ulasir. İster kis olsun ister yaz. İster erzurumda ol istersen adanada bu degismez. 0-20 de 100 derece sicakta sorunsuz calisir, 0-30 da 100 derece sicakta sorunsuz calisir. Aradaki tek fark 0-30 yag 100 derece sicaklikta biraz daha kalin olur.

Honda muhendisleri bu arabada yakit tasarrufu icin 0-20 kullanin diyor. Kitapcikta 0-30 da kullanılabilir diyor ama 0-20 ozellikle yakit tasarrufu icin tavsiye edilmiş.

İkiside kullanilabilir secim sizin. Sizlere tavsiyem kitapcikta yazanlar disinda farkli numara yag asla kullanmayin.

Bu arada ben 0-20 kullaniyorum boyle devam edecegim.

Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Selamlar öncelikle...motor aşınmalarının maksimum olduğu 2 zaman dilimi vardır bunlardan 1.cisi motor soğukken ilk çalıştırma ve ısınıncaya kadar geçen zaman dilimi...
İşte bu aşamada iklim şartları devreye girer..van ile izmir aynı şartlarda değil..İşte tam bu noktada yağ seçimi çok önemli...
2.ci aşama da motor sıcakken ve yüksek devirlerde yağın silindirlerde oluşturduğu yağ tabaka ki bu çok önemli...motorun aşınmasını minimumda tutması için...yine aşırı sıcakta koruma şeklinde diye tabir edebilirim...saygılar...bu sebeplerden yağ seçimi mevsimsel önem arz eder....saygılar

Hondaşk ' tır
 
Katılım
19 Nis 2017
Mesajlar
612
Tepki puanı
105
Konum
İstanbul
Aracınız
Selamlar öncelikle...motor aşınmalarının maksimum olduğu 2 zaman dilimi vardır bunlardan 1.cisi motor soğukken ilk çalıştırma ve ısınıncaya kadar geçen zaman dilimi...
İşte bu aşamada iklim şartları devreye girer..van ile izmir aynı şartlarda değil..İşte tam bu noktada yağ seçimi çok önemli...
2.ci aşama da motor sıcakken ve yüksek devirlerde yağın silindirlerde oluşturduğu yağ tabaka ki bu çok önemli...motorun aşınmasını minimumda tutması için...yine aşırı sıcakta koruma şeklinde diye tabir edebilirim...saygılar...bu sebeplerden yağ seçimi mevsimsel önem arz eder....saygılar

Hondaşk ' tır
Selamlar yag secimi mevsimsel acidan tabiki onemlidir. Ancak secim acisindan önemli olan nokta yaz sicaklari degil, kış soguklaridir.

Ornegin kisin soguk olan van, erzurum gibi sehirlerde yasiyorsaniz 10w ile baslayan yag yerine 0w ile baslayan yag kullamaniz daha isabetli olacaktir. Bu durumda 0w yag soguk havalarda daha akiskan olacagindan motorunuz soguk havalarda daha kolay calisir ve daha kisa surede yaglanir.

Benim karsi ciktigim nokta şu. Bazi arkadaslar ben sicak yerde yasiyorum o yuzden 0w-20 yerine 0w-30 kullaniyorum diyor. Bunun bir mantigi yok, 0w-20 yag sicaga karsi en az 0w-30 kadar dayanikli bir yagdir. Zaten motor isindiginda ideal calisma sicakligina ulastiginda nerede yasarsaniz yasayin yag sicakligi 100 derece olur.

0w-30 yag kullanarak sadece motor isindiginda yagi biraz daha kalinlastirmis olursunuz.





Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben 2013 model FB7 aracta castrol edge 0-30 kullaniyrm sorun olurmu ?
0W20 ile 0w30 hemen hemen yakın yağlardır.... 0 sağuk hava koşullarında yağın akışkanlığını sembolize eder soğuk iklim şartları için idealdir...30 rakamı yağın (motor ısısının 90 C de) vizkozitesini ifâde eder (yanı ..benimde aracım FB7 2013 OTOMATİK...Bende 0W30 geçmeyi planlıyorum.çok detaylı yazmak istemedim...konuyu özetledim...tercih sizin...saygılar

Hondaşk ' tır
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
2013 model bir Honda Cıvıc ve 500.000 Milden fazla.. Yani hemen hemen 815.000 km. de
Damarlarımızdaki kan ne ise motorun içindeki yağ da odur. tek tavsıyem servis dısında bakım yapan arkadaşlarım
yağı kendılerı alıp götürmeleri..

 
Geri
Üst