Yardım :(((

Ozzi

0
Katılım
14 Ara 2017
Mesajlar
333
Tepki puanı
183
Yaş
32
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FD6 2009
Arkadaşlar benim fd6 aracimda bu sabah evin önünden çıkarken sağa cevirdigimde elektrik kesintisi yaptı. İşe giderken yolda birşey yoktu ama iş yerinin otoparkına girdiğimde direskyionu olduğu yerde sağa ve sola cevirdigimde kısa farlar selektör atarcasina çok seri yanıp sönüyor aynı anda teyipin ekranında gidip geliyor ne oldu anlamadim

İmkansızı dene, belki değildir!
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar benim fd6 aracimda bu sabah evin önünden çıkarken sağa cevirdigimde elektrik kesintisi yaptı. İşe giderken yolda birşey yoktu ama iş yerinin otoparkına girdiğimde direskyionu olduğu yerde sağa ve sola cevirdigimde kısa farlar selektör atarcasina çok seri yanıp sönüyor aynı anda teyipin ekranında gidip geliyor ne oldu anlamadim

İmkansızı dene, belki değildir!
Frene bastığınızda ya da farları açıp kapattığınızda, motor sesinde değişme olmadığı halde devir saatinde değişiklik oluyor mu?

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ozzi

0
Katılım
14 Ara 2017
Mesajlar
333
Tepki puanı
183
Yaş
32
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FD6 2009
Hayır ne motor devrine nede motor sesinde bir değişiklik olmuyor

İmkansızı dene, belki değildir!
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Hayır ne motor devrine nede motor sesinde bir değişiklik olmuyor

İmkansızı dene, belki değildir!

Biraz geç oldu ama şu nedenle sormuştum; elektrik şase problemi olduğu zaman benzer gariplikler görülebiliyor. Elinizin altında mümkün olduğunca kalın bir bakır kablo varsa bunu test edebilirsiniz. Kablonun bir ucunu akünün negatif kutbuna diğer ucunu da motor montaj civatasına bağlayıp aracı çalıştırıp sorunun devam edip etmediğini kontrol ederseniz bir şase problemi olup olmadığını anlayabilirsiniz.

Ancak sizin probleminiz sanki daha büyük gibi görünüyor. Bildiğim kadarıyla FD6 kasada da EPS (Electric Power Steering) sistem var. Yani direksiyonu çevirirken destek olması için torku hıza göre kontrol edilen bir elektrik motoru kullanılıyor. Bu motor ya da motora güç veren sürücü devresinde bir problem olma olasılığı var gibi görünüyor. Oldukça tehlikeli sonuçlar doğurabilecek bir arıza olduğundan aracınızı yüksek hızlarda kullanmadan ya da çekici ile en kısa sürede servise göstermenizi tavsiye ederim. Bu basit bir kablo arızası da olabilir ancak her halükarda tehlikeli bir durum.
 

Ozzi

0
Katılım
14 Ara 2017
Mesajlar
333
Tepki puanı
183
Yaş
32
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FD6 2009
Biraz geç oldu ama şu nedenle sormuştum; elektrik şase problemi olduğu zaman benzer gariplikler görülebiliyor. Elinizin altında mümkün olduğunca kalın bir bakır kablo varsa bunu test edebilirsiniz. Kablonun bir ucunu akünün negatif kutbuna diğer ucunu da motor montaj civatasına bağlayıp aracı çalıştırıp sorunun devam edip etmediğini kontrol ederseniz bir şase problemi olup olmadığını anlayabilirsiniz.

Ancak sizin probleminiz sanki daha büyük gibi görünüyor. Bildiğim kadarıyla FD6 kasada da EPS (Electric Power Steering) sistem var. Yani direksiyonu çevirirken destek olması için torku hıza göre kontrol edilen bir elektrik motoru kullanılıyor. Bu motor ya da motora güç veren sürücü devresinde bir problem olma olasılığı var gibi görünüyor. Oldukça tehlikeli sonuçlar doğurabilecek bir arıza olduğundan aracınızı yüksek hızlarda kullanmadan ya da çekici ile en kısa sürede servise göstermenizi tavsiye ederim. Bu basit bir kablo arızası da olabilir ancak her halükarda tehlikeli bir durum.
Bu bilgiler için çok teşekkürler fakat o sabah dışında bir daha o durum yaşanmadı yaklaşık 100 km yol yaptım ondan sonra ama sürekli durdugum yerdelerde deneme amaçlı direksiyonu çevirdim hic olmadı saskinim şuan önümüzdeki günlerde bidaha olursa bir ustaya baktiririm artik

İmkansızı dene, belki değildir!
 
Geri
Üst