Yeni Honda Civic FE Kasa

Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
320
Konum
Canada/Ottawa
Aracınız
Civic FB7 2014
Hocam sizin oralarda göçük sorununu çözdü mü Honda yoksa Honda TR gibi üzerine mi yattı geçen sene zarfında ?
Bir kac arkadasimda vardi bu sorun araclari yeni oldugu icin bayiler fazla direnmeden arac degisimi veya onarim yaptilar 2016 ve 2017 lerde sonraki yillardaki araclarda gozukmedi pek kimsede bu sorun.
 
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
320
Konum
Canada/Ottawa
Aracınız
Civic FB7 2014
Honda Civic 2022 kasanin seri uretime gecmis bulunuyor Kanadada yaz sonuna kadar butun kuzey amerika bolgesine dagitimi yapilip sanirim eylul ve ekim gibi satisi baslayacak gibi gozukuyor.
1.png
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Honda Civic 2022 kasanin seri uretime gecmis bulunuyor Kanadada yaz sonuna kadar butun kuzey amerika bolgesine dagitimi yapilip sanirim eylul ve ekim gibi satisi baslayacak gibi gozukuyor.
Ekli dosyayı görüntüle 265058

Sizin orada CVT dışında seçenecek var mı bu yeni kasada peki ? Hybrid seçeneği olur mu E-Cvt ile ?
 
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
320
Konum
Canada/Ottawa
Aracınız
Civic FB7 2014
Sizin orada CVT dışında seçenecek var mı bu yeni kasada peki ? Hybrid seçeneği olur mu E-Cvt ile ?

Şu anda Sedan kasa üretimde ve hepsinde cvt şanziman bulunmakta manuel hatchbackte olabilecigi soyleniyor ve Si modelinde de cvt şanzıman kullanabilecegi soyleniyor ilk defa.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracın dış ortam görüntüleri düşmeye devam ediyor,

Bu haberde dikkatimi çeken 3 önemli nokta var, aşağıda kendimce çevirmeye çalıştım, anlamda hata varsa kusura bakmayın,
@İsmail Beşiroğlu hocam çevirimi kontrol edip hataları düzeltebilirseniz sevinirim.

  • Civic features a laser brazed roof for the first time, employing Honda’s latest technology for this process that joins the roof to the body side panels for a seamless exterior appearance and an even stronger vehicle body.
  • Civic, kusursuz dış görünüm ve daha güçlü bir araç gövdesi için tavanla gövde yan panellerinin birleşim işlemi için Honda’nın en son teknolojisini kullanan ilk kez lazerle lehimlenmiş bir tavana sahiptir.
Anladığım kadarı ile tavan ve yan panellerin daha kusursuz ve rijit birleştirilmesi için lehimleme ve otomasyon seviyelerini arttırmışlar.
  • For the first time, HCM is applying spray foam to hollow portions of the Civic Sedan body structure to reduce noise transmission, helping create the quietest Civic in history.
  • HCM, gürültü iletimini azaltmak ve tarihteki en sessiz Civic'i yaratmaya yardımcı olmak için Civic Sedan'ın gövde yapısının iç boşluklarına ilk kez sprey köpük uygulaması yapmaktadır.
VAG grubu araçlardan aracın genel titreşimin azalması ve ses izolasyonu için şasi içi boşluklarda köpük uygulaması yapıldığını duymuştum, Honda'nın Civic'te bu uygulamaya geçmesi izolasyon açısından ciddi iyileşme göstergesi olabileceğinin bir göstergesi olabilir.
  • Extensive use of aluminum, including an aluminum hood for the first time in the Civic Sedan, helps enhance fuel efficiency.
  • Civic Sedan'da yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olma amacıyla ilk kez alüminyum kaput da dahil olmak üzere kapsamlı alüminyum kullanılmıştır.
Alüminyum kaput olmak üzere muhtemelen aracı hafifletmek için farklı alanlarda alüminyum kullanılmasını da önemli buluyorum.

Üretimle ilgili bu 3 gelişmenin araca ne gibi katkılar sunabileceği hakkında @seckins33 ve @Fsevim81 hocalarımın da yorumlarını bekliyorum :)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Aracın dış ortam görüntüleri düşmeye devam ediyor,

Bu haberde dikkatimi çeken 3 önemli nokta var, aşağıda kendimce çevirmeye çalıştım, anlamda hata varsa kusura bakmayın,
@İsmail Beşiroğlu hocam çevirimi kontrol edip hataları düzeltebilirseniz sevinirim.

  • Civic features a laser brazed roof for the first time, employing Honda’s latest technology for this process that joins the roof to the body side panels for a seamless exterior appearance and an even stronger vehicle body.
  • Civic, kusursuz dış görünüm ve daha güçlü bir araç gövdesi için tavanla gövde yan panellerinin birleşim işlemi için Honda’nın en son teknolojisini kullanan ilk kez lazerle lehimlenmiş bir tavana sahiptir.
Anladığım kadarı ile tavan ve yan panellerin daha kusursuz ve rijit birleştirilmesi için lehimleme ve otomasyon seviyelerini arttırmışlar.
  • For the first time, HCM is applying spray foam to hollow portions of the Civic Sedan body structure to reduce noise transmission, helping create the quietest Civic in history.
  • HCM, gürültü iletimini azaltmak ve tarihteki en sessiz Civic'i yaratmaya yardımcı olmak için Civic Sedan'ın gövde yapısının iç boşluklarına ilk kez sprey köpük uygulaması yapmaktadır.
VAG grubu araçlardan aracın genel titreşimin azalması ve ses izolasyonu için şasi içi boşluklarda köpük uygulaması yapıldığını duymuştum, Honda'nın Civic'te bu uygulamaya geçmesi izolasyon açısından ciddi iyileşme göstergesi olabileceğinin bir göstergesi olabilir.
  • Extensive use of aluminum, including an aluminum hood for the first time in the Civic Sedan, helps enhance fuel efficiency.
  • Civic Sedan'da yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olma amacıyla ilk kez alüminyum kaput da dahil olmak üzere kapsamlı alüminyum kullanılmıştır.
Alüminyum kaput olmak üzere muhtemelen aracı hafifletmek için farklı alanlarda alüminyum kullanılmasını da önemli buluyorum.

Üretimle ilgili bu 3 gelişmenin araca ne gibi katkılar sunabileceği hakkında @seckins33 ve @Fsevim81 hocalarımın da yorumlarını bekliyorum :)
Sıkıntı yok hocam elinize sağlık.
İzolasyon noktasında gerçekten umut verici beklenen gelişmeler olmuş. Yol sesi noktasında da değerlendirmek lazım. Amortisör takozundan, tabandaki sacın üstüne yapılacak izolasyonlara kadar gidiyor bence bu iş.

Alüminyum ile belki biraz hafifletilmek istenilmiş olabilirler ama benim genel görüşüm ise kaputtaki olası boya kalkması sonucu oluşabilecek paslanmanın önüne geçilmiş olduğudur. İyi olmuş. İnsan keşke her yeri alüminyum olsa diyor ancak kaynağa uygun olmaması nedeniyle bu zor.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Nis 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
54
Konum
Bursa
Aracınız
Alüminyum malzemenin de tamiri olmuyor diye hatırlıyorum. Citroen C4, DS4 ve yeni Opel Corsa kullanıcıları, araçlarının alüminyum kaputa sahip olmaları nedeniyle olası bir kazada değişimden başka seçeneklerinin olmadığından bahsediyorlardı. Malum ülkemizde kaporta durumu araç alışverişinde tercihi belirleyen önemli bir unsur.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
434
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracın dış ortam görüntüleri düşmeye devam ediyor,

Bu haberde dikkatimi çeken 3 önemli nokta var, aşağıda kendimce çevirmeye çalıştım, anlamda hata varsa kusura bakmayın,
@İsmail Beşiroğlu hocam çevirimi kontrol edip hataları düzeltebilirseniz sevinirim.

  • Civic features a laser brazed roof for the first time, employing Honda’s latest technology for this process that joins the roof to the body side panels for a seamless exterior appearance and an even stronger vehicle body.
  • Civic, kusursuz dış görünüm ve daha güçlü bir araç gövdesi için tavanla gövde yan panellerinin birleşim işlemi için Honda’nın en son teknolojisini kullanan ilk kez lazerle lehimlenmiş bir tavana sahiptir.
Anladığım kadarı ile tavan ve yan panellerin daha kusursuz ve rijit birleştirilmesi için lehimleme ve otomasyon seviyelerini arttırmışlar.
  • For the first time, HCM is applying spray foam to hollow portions of the Civic Sedan body structure to reduce noise transmission, helping create the quietest Civic in history.
  • HCM, gürültü iletimini azaltmak ve tarihteki en sessiz Civic'i yaratmaya yardımcı olmak için Civic Sedan'ın gövde yapısının iç boşluklarına ilk kez sprey köpük uygulaması yapmaktadır.
VAG grubu araçlardan aracın genel titreşimin azalması ve ses izolasyonu için şasi içi boşluklarda köpük uygulaması yapıldığını duymuştum, Honda'nın Civic'te bu uygulamaya geçmesi izolasyon açısından ciddi iyileşme göstergesi olabileceğinin bir göstergesi olabilir.
  • Extensive use of aluminum, including an aluminum hood for the first time in the Civic Sedan, helps enhance fuel efficiency.
  • Civic Sedan'da yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olma amacıyla ilk kez alüminyum kaput da dahil olmak üzere kapsamlı alüminyum kullanılmıştır.
Alüminyum kaput olmak üzere muhtemelen aracı hafifletmek için farklı alanlarda alüminyum kullanılmasını da önemli buluyorum.

Üretimle ilgili bu 3 gelişmenin araca ne gibi katkılar sunabileceği hakkında @seckins33 ve @Fsevim81 hocalarımın da yorumlarını bekliyorum :)
Çeviri için teşekkürler hocam.?
Yoruma gelecek olursak lazer kaynağı mevcut fc5 kasada kullanılan bir teknoloji değil malesef. Mevcut araçlarda klasik spot yöntemiyle kaynaklama var. Punta kaynak ile birleşim +meges-mastik-sealer (herkez farklı isimle tanıyor malzemeyi) türevi malzemelerle su ve toz yalitkanligi oluyor. Lazer kaynakla tavan birleştirme daha çok şase rijitliğiyle alakalı bir durum. Bu teknolojiyi başka markalar bir kaç kasadır kullaniyorlar. Artık hondaninda geçmesi iyi olmuş.
Şu yalıtım köpüğüne değinmek istiyorum. Zira mevcut FC kasada da bu zaten mevcut. Ammaa 10 farklı yerde kullanılıyordur FE kasada daha sık ve farklı yalıtım özelliklerinde köpük kullanılır faydası olur orasına birşey diyemem. ?
Bence yalıtımda önemli olan araç altı ve tavan taban kapı gibi yerlerde kullanılan yalıtım malzemeleri ve doğru yerlere yapılan yalıtım yani muhendislikle birleştirmek.
Yeni kasanın mevcuttaki FC kasadan daha sessiz olacağı kesin. Ama ne kadar sessiz ne kadar farklı onu test edip görmek daha mantıklı olur nedense çok bir beklentim yok bir iki tık iyi olursa ne kadar mutlu eder yada ne kadar beklentiyi karşılar bilemem?
Alüminyum kaputun avantajı kadar dezavantajları da var. Bilinen en iyi avantaj hafif olması. Dezavantaj ise tamir zorluğu. Boyasız göçük düzeltme işinde bile problemli bir malzeme. FC kasanın sacı hamur gibi ve esnek(benzetme amaçlı ?) düzeltmesi kolay. Alu.kaputta ben kullanıcı için pek fayda yada övünülecek bir şey görmüyorum.
Yeni kasanın fotolarinda gördüğüm kadarıyla motor havuzunda ki çamurluk üstü plastik koruma kapaklarını göremedim. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. Yani ABD pazarı için bile onu koymayan zihniyet bizim pazarimiz için neleri eksik koyar bilinmez ?
Yeni her zaman yenidir mantığı tabiki iyileştirilmiş şeyler olacaktır. Ama öyle bir iki tık iyi bir araçsa vag grubunun pazarını almak hala daha zor olur diye düşünüyorum.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Çeviri için teşekkürler hocam.?
Yoruma gelecek olursak lazer kaynağı mevcut fc5 kasada kullanılan bir teknoloji değil malesef. Mevcut araçlarda klasik spot yöntemiyle kaynaklama var. Punta kaynak ile birleşim +meges-mastik-sealer (herkez farklı isimle tanıyor malzemeyi) türevi malzemelerle su ve toz yalitkanligi oluyor. Lazer kaynakla tavan birleştirme daha çok şase rijitliğiyle alakalı bir durum. Bu teknolojiyi başka markalar bir kaç kasadır kullaniyorlar. Artık hondaninda geçmesi iyi olmuş.
Şu yalıtım köpüğüne değinmek istiyorum. Zira mevcut FC kasada da bu zaten mevcut. Ammaa 10 farklı yerde kullanılıyordur FE kasada daha sık ve farklı yalıtım özelliklerinde köpük kullanılır faydası olur orasına birşey diyemem. ?
Bence yalıtımda önemli olan araç altı ve tavan taban kapı gibi yerlerde kullanılan yalıtım malzemeleri ve doğru yerlere yapılan yalıtım yani muhendislikle birleştirmek.
Yeni kasanın mevcuttaki FC kasadan daha sessiz olacağı kesin. Ama ne kadar sessiz ne kadar farklı onu test edip görmek daha mantıklı olur nedense çok bir beklentim yok bir iki tık iyi olursa ne kadar mutlu eder yada ne kadar beklentiyi karşılar bilemem?
Alüminyum kaputun avantajı kadar dezavantajları da var. Bilinen en iyi avantaj hafif olması. Dezavantaj ise tamir zorluğu. Boyasız göçük düzeltme işinde bile problemli bir malzeme. FC kasanın sacı hamur gibi ve esnek(benzetme amaçlı ?) düzeltmesi kolay. Alu.kaputta ben kullanıcı için pek fayda yada övünülecek bir şey görmüyorum.
Yeni kasanın fotolarinda gördüğüm kadarıyla motor havuzunda ki çamurluk üstü plastik koruma kapaklarını göremedim. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. Yani ABD pazarı için bile onu koymayan zihniyet bizim pazarimiz için neleri eksik koyar bilinmez ?
Yeni her zaman yenidir mantığı tabiki iyileştirilmiş şeyler olacaktır. Ama öyle bir iki tık iyi bir araçsa vag grubunun pazarını almak hala daha zor olur diye düşünüyorum.
Teknik açıklamalı kıymetli yorumlarınız için teşekkürler hocam :)

Malzeme konusunda eski kasalardaki arka tampon demirinin çıkarıldığını gördükten sonra pes demiştim, o nedenle çamurluk kaplaması çıksa çok şaşırmam ?
Yanlız motor havuzundaki çamurluk üstü kapak FC kasa tanıtıldığında da Amerika modellerinde mevcut değildi, bence bu tip izolasyon parçaları hatchback kasa gibi daha çok Avrupa pazarına gönderilecek araçlarda kullanılıyor.

Örneğin 2016 yılındaki AutoGuide Civic FC5 inceleme fotolarında çamurluk üstü kaplama yok, boş :)
2016-Honda-Civic-LX-12.jpg


Yeni FE kasada çamurluk üstü bölgedeki açıklık daha az gibi duruyor, sanki ön amortisör kuleleri arası mesafe artmış gibi bir görüntü var, ya da çamurluk daha düz bir yapıda olduğu için göz yanılması var, tam anlayamadım :)
2022-civic-sport-touring-28-1619201131.jpg
 
Geri
Üst