Civic FE1 Yeni Problemimiz Hayırlı olsun "Akü Sorunu"

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
119
Tepki puanı
63
Konum
Antalya
Ad Soyad
Onur Kaynar
Yaş
37
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhabalar

Geçen hafta Tatil için bodruma gittim araç 6 gün yattı.Sabah otelden çıktım araç çalışmadı akü bitmiş.Otelden yardımcı oldular takviye yaptık çalıştırdık.200km yol gittim mola verdim.1 saat sonra araç yine çalışmadı yine birilerini bulduk takviye yaptık çalıştırdık.100km sonra aracın içinde lağın kokusu gibi bir koku gelmeye başladı.Durunca artıyor haraket halinde azalıyor.Yolda bir petrolde durup kontrol edeyim arabayı durdursam çalışamayacak korkuyorum.Neyse durdum kaputu açtım aküden dumanlar çıkıyor.Hemen güvenli bir yere çektim stop ettim.Petrolle bitişik Kia ve Hyundai satış ve servis noktası var.Gittim servis müdürüne sordum akü kaynıyor dedi ya kısa devre var ya da araç fazla güç üretiyor akü oyüzden kaynıyor dedi.Neyse yol yardımı aradım en yakın servise 200km uzaklıktayım durumu anlattım akü bozuktur abi dedi.Aracı çekici ile servise çektirin dedi.Yolda kaldım ailemle ben bir yerden akü taktırsam devam etsem olur mu dedim.Olur abi eski aküyü verme garantiye teslim et baksınlar dedi. Neyse bulduk gene birilerini Varta akü taktırdık.Geldim Antalya'ya ertesi gün servise gittim.Teknisyene anlatıcam durumu akü aracın bagajında duruyor. Yolda takviye yaptık sonra koku geldi klimadan dedim. Direk klimadan değil akü den gelmiştir dedi.Bunların akülerinde sorun var dedi.O sırada bagajı açtım aküyü gördü kaynamış bu dedi.Garantiden değiştireceğiz dedi ama akü yok sormam lazım dedi.Ben biraz daha sorunca bu modellerde sorun var dedi.Aracın garantisi var mı yok mu falan hiç konuşulmadı bile.Neyse garantiye gittik akü için yok akü dedi.Siz arada sorun gelmiş olursa hemen takarız dedi.Ne zaman gelir sorusuna net cevap alamadım.Anlaşılan gene uzun süre parça bekleyeceğiz.

Videoyu bırakıyorum buraya benzer durumu yaşayan olursa servise başvurabilir.

 
Akünün sorunlu olduğu genel kanısı olduğu için veya servislerin kronik bir sorun hakkında bizden önce haberleri olduğu için değişmişlerdir.
Ben de kendi yaşadıklarımı anlatayım;

4 ay kadar önce bi kaza yaşadık, far tampon vs değiştirildi. (Honda tarafından)
Bu olaydan sonra 3 kere aküm bitti, hatta son seferi tek olay olarak sayıyorum fakat 3 gündür aküm asla dolu kalmıyor, 1 saat stop etsem takviyesiz çalıştıramıyorum.

  • İlkinde araç içi kameradan şüphelendik (8 aydır sorunsuz çalışıyordu) ve kendi taktığım sigorta kutusu montaj sistemini söktüm.
  • Bir ay kadar sorun yoktu, tekrar taktım ve akü yine bitti. Sorunu bu sisteme bağladım ve söküp çöpe attım.
  • Fakat tam her şey düzeldi derken 750km yol yaptığım günden 2 gün sonra aküm bitti (2 gün içinde yine 10-15 km sürüşler yaptım). Takviye yaptık, 1 saat kadar 3 kere marş yaparak sürdüm, sorun yok. Eve geldim, 2 saat geçti yine akü voltajım 10.3 volt, marş basmıyor. Kapıda bekliyor araba takviye yaparak kullanıyorum.

Araba çalışırken 14.4, stop edince 12.4 civarı ölçüm alıyorum.
Bunları bayiye anlatarak servis randevusu aldım ama çok umurlarında olmadı, getirin şarj etmemiz gerekebilir falan diye konuştular. Sizde bi kaza tamiratı oldu diye falan lafa girdim not alırlar belki diye, yine çok üstünde durmadılar. Salı günü randevumuz var bakalım sonucu size yazarım.

Benim tahminim ya sizinki gibi akü bozuk, ya da benim kazadan sonra kısa devre yapan bi bağlantım var arabamda.

Bir ek not daha, araç 1 haftalıkken (Eylül 2024) 2-3 dk kontak açık kaldığında akü ışığının yandığını görmüş ve yine servise sormuştum normal demişlerdi.
Evet garantiden aküm değiştirildi ve sorun çözüldü.
Aküleri garanti prosedürü kaynaklı gereksiz yere şarja koyup sizi 8 saat bekletiyorlar, sonra yeni akü ile uğurluyorlar :)

Tekrar aynı sorunu yaşar mıyım bilmem çünkü farklı etiketlere sahip bir Honda aküsü takıldı.
Parayla almak isterseniz 8710 lira gibi bir saçma ücret talep ediliyor. Garantisi bittikten sonra yaşanırsa inci mutlu bi akü alır geçerim 3-4 bine.
 
Evet garantiden aküm değiştirildi ve sorun çözüldü.
Aküleri garanti prosedürü kaynaklı gereksiz yere şarja koyup sizi 8 saat bekletiyorlar, sonra yeni akü ile uğurluyorlar :)

Tekrar aynı sorunu yaşar mıyım bilmem çünkü farklı etiketlere sahip bir Honda aküsü takıldı.
Parayla almak isterseniz 8710 lira gibi bir saçma ücret talep ediliyor. Garantisi bittikten sonra yaşanırsa inci mutlu bi akü alır geçerim 3-4 bine.

Geçmiş olsun hocam sorununuzun çözülmesine sevindim. açıkcası akülerde durum şu şekilde eğer voltaj 12.2v altına düşerse içindeki hüçreler kaynıyor ve ölüyor ve bunun geri dönüşü maalesef olmuyor benim tahminim araç içi kameranız aküyü zararlı noktaya kadar düşürdü ve devamında sökmüş olmanıza rağmen her ne kadar rahatlamış olsada kurtarmadı.

tavsiyem ya araç içi kamerayı taktırmamanız yada takılırsada muhakak motor durduktan sonra kayıt yapmaya devam etmediğine, elektrik çekmediğine %100 emin olmanız.
 
Cevabınız için teşekkür ederim, kameramı voltaj set değerine düştüğünde kesen modül ile kullandım. Sorunun akü kalitesizliğinden olduğunu düşünüyorum çünkü modül varken bir kere bitti sonrasında söküp direkt attım. 12.2 de kesiyordu modülüm ve 4 gün kayıt yaptığında bile o voltaja düşmemişti.
Geçmiş olsun hocam sorununuzun çözülmesine sevindim. açıkcası akülerde durum şu şekilde eğer voltaj 12.2v altına düşerse içindeki hüçreler kaynıyor ve ölüyor ve bunun geri dönüşü maalesef olmuyor benim tahminim araç içi kameranız aküyü zararlı noktaya kadar düşürdü ve devamında sökmüş olmanıza rağmen her ne kadar rahatlamış olsada kurtarmadı.

tavsiyem ya araç içi kamerayı taktırmamanız yada takılırsada muhakak motor durduktan sonra kayıt yapmaya devam etmediğine, elektrik çekmediğine %100 emin olmanız.
 
Geri
Üst