0-100 13.0 saniye çıkıyor

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan skandal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar bu konu merağımı cezbetti ve sıcak asvaltta 2012 LPG li aracım ile benzinde deneme yaptım aracım manuel 12.59 saniyede 100 km gördüm yağı 0-20 serviste yapıldı tüm bakımları. Aracın hafif patenaj yaptı ve kışlık lastik var. 5000 devrin üzerine çıkararak vites değiştirdim. Üçüncü viteste ulaştım. Aracım 42.000 km de. Yanımdaki arkadaş 101 i görünce kronometre yi durdurdum dedi.
 
Arkadaşlar bu konu merağımı cezbetti ve sıcak asvaltta 2012 LPG li aracım ile benzinde deneme yaptım aracım manuel 12.59 saniyede 100 km gördüm yağı 0-20 serviste yapıldı tüm bakımları. Aracın hafif patenaj yaptı ve kışlık lastik var. 5000 devrin üzerine çıkararak vites değiştirdim. Üçüncü viteste ulaştım. Aracım 42.000 km de. Yanımdaki arkadaş 101 i görünce kronometre yi durdurdum dedi.
Daha iyi değer için:
> Temiz asfalt.
> Sıcak motor.
> Fazla ağırlıktan kurtul.
> Sıcak lastik.
> Kışlık olması bence daha iyi yumuşak olur. Daha iyi yol tutuyor. Draglarda yumuşak lastik kullanılır. Amacımız ekonomi değil.
> Vitesi erken değiştiriyor gibisiniz. Redline girmeden hemen vites değiştirin.
> Aracı kesiciye sokmayın.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Bu hızlanma testi arkadaşlara şunu sormak istiyorum, testleri LPGli bir araçta mı yapıyorsunuz yoksa sadece benzinli mi?
Çünkü 12.2 verisi araçta herhangi bir LPG tesisatı bulunmayan (yani 1200 kg. boş ağırlık) ve 95 oktan benzinle elde edilen verilerdir.
LPG ile araç 80 kg civarı ağırlaşıyor, ayrıca LPGnin minimal çekiş kaybını da hesaba katarsanız 13 sn.lik süreler bence gayet normal (y)
Ayrıca bu testler sırasında şöför ağırlığı 70 kg. olacak şekilde ayarlanıyor. Ancak benim gibi 100 kg. üstündeyseniz hızlanma değeri daha da düşecektir
Fazla kilo bana da eziyet, arabaya da eziyet aslında :)
Güzel noktalara değinmişsiniz.
Kilo olarak ise her 45 kg. fazlalık %2 yakıt sarfiyatı demektir. Sizde bu +%5 gibi. Eyvah eyvah.
Yarışlarda ise tam tersi mevcut.
Yarışlarda Kg. Hp oranı yapılır. Bu yüzden kg. Düşürmek için karbon kullanılır. Sağlam ve hafif.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Arkadaşlar bu konu merağımı cezbetti ve sıcak asvaltta 2012 LPG li aracım ile benzinde deneme yaptım aracım manuel 12.59 saniyede 100 km gördüm yağı 0-20 serviste yapıldı tüm bakımları. Aracın hafif patenaj yaptı ve kışlık lastik var. 5000 devrin üzerine çıkararak vites değiştirdim. Üçüncü viteste ulaştım. Aracım 42.000 km de. Yanımdaki arkadaş 101 i görünce kronometre yi durdurdum dedi.

Daha iyi değer için:
> Temiz asfalt.
> Sıcak motor.
> Fazla ağırlıktan kurtul.
> Sıcak lastik.
> Kışlık olması bence daha iyi yumuşak olur. Daha iyi yol tutuyor. Draglarda yumuşak lastik kullanılır. Amacımız ekonomi değil.
> Vitesi erken değiştiriyor gibisiniz. Redline girmeden hemen vites değiştirin.
> Aracı kesiciye sokmayın.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

@h.k_ahmet 'in yorumuna sonuna kadar katılıyorum. Kaliteli ve temiz asfaltta hızlanma ve frenaj, parlak yada kirli bir asfalta göre ciddi farkediyor.
Bu kurullara uyarsanız LPG ile birlikte 10,5-11 sn civarı hızlanma elde edebilirsiniz.
Hız olarakta 101i değil 104ü baz alın, çünkü gerçek GPS verisinde hep hızım 100 ilen araç 104-105 gösteriyor.
 
Güzel noktalara değinmişsiniz.
Kilo olarak ise her 45 kg. fazlalık %2 yakıt sarfiyatı demektir. Sizde bu +%5 gibi. Eyvah eyvah.
Yarışlarda ise tam tersi mevcut.
Yarışlarda Kg. Hp oranı yapılır. Bu yüzden kg. Düşürmek için karbon kullanılır. Sağlam ve hafif.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Karar verdim artık, Kendim için değil Civic için kilo verecem :ROFLMAO:
 
@h.k_ahmet 'in yorumuna sonuna kadar katılıyorum. Kaliteli ve temiz asfaltta hızlanma ve frenaj, parlak yada kirli bir asfalta göre ciddi farkediyor.
Bu kurullara uyarsanız LPG ile birlikte 10,5-11 sn civarı hızlanma elde edebilirsiniz.
Hız olarakta 101i değil 104ü baz alın, çünkü gerçek GPS verisinde hep hızım 100 ilen araç 104-105 gösteriyor.
Asfalt çok güzeldi. Motor ve lastiği ısıttık biraz. Arkadaş 55 ben 72 kg ağırlığındayız. Stepne dahil tüm yükü boşalttık benzin çeyrek depo gaz kırmızıda idi. Motor sesi çok fazla olunca biraz ürktüm erken vites değiştirdim galiba. En kısa zamanda tekrar deneyeceğim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
 
Asfalt çok güzeldi. Motor ve lastiği ısıttık biraz. Arkadaş 55 ben 72 kg ağırlığındayız. Stepne dahil tüm yükü boşalttık benzin çeyrek depo gaz kırmızıda idi. Motor sesi çok fazla olunca biraz ürktüm erken vites değiştirdim galiba. En kısa zamanda tekrar deneyeceğim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
Honda bu devir çevirirken ben geliyorum diye ses vermesi lazım. Zaten işin lezzeti burda.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Güzel noktalara değinmişsiniz.
Kilo olarak ise her 45 kg. fazlalık %2 yakıt sarfiyatı demektir. Sizde bu +%5 gibi. Eyvah eyvah.
Yarışlarda ise tam tersi mevcut.
Yarışlarda Kg. Hp oranı yapılır. Bu yüzden kg. Düşürmek için karbon kullanılır. Sağlam ve hafif.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
185 boy 104 kilo var 1 kg yükün etkisi oldugunu bilmiyordum ama demek ki LPG den daha fazla performansa etki eden benmisim...

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Asfalt çok güzeldi. Motor ve lastiği ısıttık biraz. Arkadaş 55 ben 72 kg ağırlığındayız. Stepne dahil tüm yükü boşalttık benzin çeyrek depo gaz kırmızıda idi. Motor sesi çok fazla olunca biraz ürktüm erken vites değiştirdim galiba. En kısa zamanda tekrar deneyeceğim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
Esas güç 5000 devirden sonra geliyor. Vites atma devriniz en azından 6500 olmalı. ideali 6800 diye hatırlıyorum.
Bu videodaki vites atma devirleri bence maximum hızlanma için ideal (y)

 
Son düzenleme:
Geri
Üst