0 arac su eksiltirmi

Katılım
28 Ocak 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Konum
elazig
1 ay once aldigim 1.6 elegance otomatik aracima dun silecek suyu eklerken motor suyunun minin cok altinda oldugunu fark ettim bu kadar azalmasi normalmi
 

vss

0
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
225
Tepki puanı
22
Aracınız
1 ay once aldigim 1.6 elegance otomatik aracima dun silecek suyu eklerken motor suyunun minin cok altinda oldugunu fark ettim bu kadar azalmasi normalmi
kullanıma bağlı olarak yeni aracın eksiltmesi normal.kullanım kitapçığında aracın yağının ve suyunun haftada 1 kontrol edilmesi gerektiği yazıyor.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

vss

0
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
225
Tepki puanı
22
Aracınız
10yıl motor suyuna ilave yada değişiklik yapılmaz demişlerdi Fd6 ve Fb7 me

F3111 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
kusura bakmayın ama onu diyen yalan söylemiş.hiç bir antifriz 10 yıl özelliğini korumaz.hadi onu geçtim motor suyunu hiç eksiltmemesi mümkün değil.fan açtıkça motor suyu buharlaşmadan ötürü bir miktar eksilir.bu yazın daha çok olur.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

dnzkrt

0
Katılım
17 Nis 2016
Mesajlar
503
Tepki puanı
8
[MENTION=5330]vss[/MENTION] kapalı çalışan bir sistem antifiriz eksiltmez hocam antifriz buharlaşma sıcaklığına ulaşmaz. Eğer eksiltiyorsa sistemde kaçak vardır. 10 yıl olayı kitapçıkta mevcut. 1 aylık araç su eksiltirse 10000 bakımına gidemeden motora elveda demez miyiz ;)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

vss

0
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
225
Tepki puanı
22
Aracınız
[MENTION=5330]vss[/MENTION] kapalı çalışan bir sistem antifiriz eksiltmez hocam antifriz buharlaşma sıcaklığına ulaşmaz. Eğer eksiltiyorsa sistemde kaçak vardır. 10 yıl olayı kitapçıkta mevcut. 1 aylık araç su eksiltirse 10000 bakımına gidemeden motora elveda demez miyiz ;)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
radyatör kapağı tahliyesinden buharlaşır.sistem tam kapalı değil.tam kapalı olsa basınç yüksek olur.antifiriz yüzde 100 koyulursa eksilmez.fabrika %100 antifiriz koymaz.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

dnzkrt

0
Katılım
17 Nis 2016
Mesajlar
503
Tepki puanı
8
[MENTION=5330]vss[/MENTION] hocam :) radyatör kapağı zaten 0,9 bar yaklaşık 13psi basınçlı bir kapak bu basıncı içerisindeki yay ile sağlıyor. Sizin dediğiniz gibi buharlaşma olsaydi benim 80000km deki araçta antifiriz namına birşey kalmazdı ;) Bende bir alman otomotiv fabrikasında çalışıyorum %100 antifriz ile dolum yapılıyor. Ayrıca egitmenlikte yapıyorum. Sizin dediğiniz buharlaşma olayı radyatore musluktan ya da bakkaldan alınan su konulursa olur çünkü su her derecede buharlaşır basınç altında olacağı içinde kaynama noktası düşer ve araç sorunlar çerçevesine girer. Aracın motoruna kesinle su konulmaz. Konulacaksa saf su alınıp saf su konulması gerekir. Antifirizin ısı iletkenlik özelliği de fazladır bu yüzden antifiriz yerine su kullanılırsa veya su oranı yüksek karışım motor bloğunda oluşan kabarcıklar ileride motorun zarar görmesine silindir kapak contasının yanması gibi sonuçlara neden olur. Siz siz olun sakın normal su eklemeyin. Bu sanayi de yapılan büyük bir yanlıştır. Umarım aydınlatıcı olmustur :)



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

vss

0
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
225
Tepki puanı
22
Aracınız
[MENTION=5330]vss[/MENTION] hocam :) radyatör kapağı zaten 0,9 bar yaklaşık 13psi basınçlı bir kapak bu basıncı içerisindeki yay ile sağlıyor. Sizin dediğiniz gibi buharlaşma olsaydi benim 80000km deki araçta antifiriz namına birşey kalmazdı ;) Bende bir alman otomotiv fabrikasında çalışıyorum %100 antifriz ile dolum yapılıyor. Ayrıca egitmenlikte yapıyorum. Sizin dediğiniz buharlaşma olayı radyatore musluktan ya da bakkaldan alınan su konulursa olur çünkü su her derecede buharlaşır basınç altında olacağı içinde kaynama noktası düşer ve araç sorunlar çerçevesine girer. Aracın motoruna kesinle su konulmaz. Konulacaksa saf su alınıp saf su konulması gerekir. Antifirizin ısı iletkenlik özelliği de fazladır bu yüzden antifiriz yerine su kullanılırsa veya su oranı yüksek karışım motor bloğunda oluşan kabarcıklar ileride motorun zarar görmesine silindir kapak contasının yanması gibi sonuçlara neden olur. Siz siz olun sakın normal su eklemeyin. Bu sanayi de yapılan büyük bir yanlıştır. Umarım aydınlatıcı olmustur :)



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
hocam dikkat ederseniz bende %100 antifiriz konulursa eksiltmez demiştim fabrikanın honda için %100 antifiriz koyduğunu sanmıyorum.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,386
Çözümler
1
Tepki puanı
1,207
Aracınız
Arkadaşlar bahsi geçtiği gibi kapalı devre sistemde olan bir sıvının eksilltme yapmaması gerekir. Öncelikle eksiltme için ilk ölçüm gerekir.

Ayrıca önceki sıfır almış olup 7 yıla yakın kullandığım önceki aracımda ne bir eksiltme ne de ekleme, tazeleme yapıldı. Her bakımda servise, ustaya söylememe rağmen derece ölçümünü yapıp sıvı hizası kontrol edildi o kadar.

Fakat tam olarak kaç yıl gittiğini bilmemekle beraber en az 7-8 yıl gidiyor demek ki.
 
Geri
Üst