Civic FD6 2009 oto.vites bazen silkeleme yapıyor

Katılım
29 Ocak 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım.2009 ot.vites LPG li elegans aracım var 190 bin km de.vites geçişlerinde sıkıntı yok ama 1500 ve 1800 devir arasında silkeleme yapıyor.buji ve bobinler değiştim sorun aynı.sibop ayarı yapıldı (30-35 ) ayarlandı.bogaz kelebeği temizledim ama cihazla adaptasyon yapmadık.aku kutubu söküp 1 saat rolantide çalıştırdım.sorun aynı.ben yaklaşık 35 bin km dir kullanıyorum şanzıman yağı değiştirmedim benden önceki sahibide değişmemiş.acaba şanzıman yağından silkeleme yaparmi.Basina gelen varmı.yardimci olursanız sevinirim.

Redmi Note 6 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu uyumsuzluğu biraz açar mısınız?
1500-2000 devir aralığında ilk VTEC sistemi aktive olduğunda, LPGnin yanma özellikleri benzinle birebir aynı olmadığından tekleme/silkeleme/sarsıntı olarak tarif edilen durum oluşuyor.
FD6larda FB7lere göre çok çok daha az hissedilmekte, montaj iyiyse hiç hissedilmemekte.
Linkte 66 sayfalık tartışmaya göz atabilirsiniz.
 
Katılım
29 Ocak 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Evet haklısınız ben yarın 20-25 ayarlatayim en iyisi deneyelim bakalım ne olacak
Abicim arabayı yapan japon afedersin akılsız sizin rektefiyeci mı akıllı mühendis ne diyorsa o aynı sorun komşumuzda vardı honda city honda park 'ta subap ayarlarttı şuan aynı sorun bende var en kısa zamanda bende götüreceğim inşallah


SM-A505F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Redmi Note 6 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ocak 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Direksiyon adaptasyonu silkeleme ile bağlantısı varmı?
Hocam o rektefeciye birdaha gitmeyin. Resmen sallıyor boğulur falan diyede. Size işi Honda olan bir usta lazım. Subap ayarından sonra direksiyon adaptasyonu ardından sadece benzinde test edin. Problem geçtiği zaman lpg ayarlarını kontrol ettirin. Hamid hocam vtec geçişlerinden bahsediyor. Sizin hissettiğiniz 1. zamandan 2. zamana geçiş aralığı olmalı. Benzinde çok az hissedilir. Lpg ayarı ne kadar benzin değeriyle orantılı olursa minimuma iner. Afr ayarı ise buna destek olur.
Lpg montaj hatasını yok olarak sayıyorum!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Redmi Note 6 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Ocak 2017
Mesajlar
244
Tepki puanı
73
Yaş
43
Konum
istanbul..
Aracınız
Civic FB7 2012
Bence karşılaştığınız durum subap ayarından ziyade VTEC-LPG uyumsuzluğundan oluyor.
öncelikle aracım 2011 fd6 ot 150000 km de aracı yeni aldım.. lpg yoktu benzindeyken yapıyordu tekleme gibi 1500 1600 arası yukarıdaki bakımların hepsini yaptırdım devam etti en son adaptasyon yapıldı biraz fark etti ama hafif hissettiriyor.. şanzımanla alakalı bir durum değil geçişlerde yapmıyor çünkü sandığım kadarı ile subap boşlukları iyice alırsa sorun çözülür diyorum..
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
öncelikle aracım 2011 fd6 ot 150000 km de aracı yeni aldım.. lpg yoktu benzindeyken yapıyordu tekleme gibi 1500 1600 arası yukarıdaki bakımların hepsini yaptırdım devam etti en son adaptasyon yapıldı biraz fark etti ama hafif hissettiriyor.. şanzımanla alakalı bir durum değil geçişlerde yapmıyor çünkü sandığım kadarı ile subap boşlukları iyice alırsa sorun çözülür diyorum..
Bu VTEC aktivasyonundaki sarsıntı olgusu aslında benzinde de mevcut ancak fabrika'nın benzinli kullanıma göre yaptığı yakıt/hava ince ayarları ile bu durum olması gerektiği gibi hissedilmez hale geliyor. Aslında kaliteli bir LPG montajında da bu durum hissedilmiyor, mesela FB7lerine sonradan LPG taktıran kullanıcılarda iyi bir montaj mevcutsa bu hissiyat genelde yokken, fabrikasyon montajlarda bazı boruların uzun olması ve montaj prosedüründen dolayı hissediliyor.
Sizin sorunuza VTEC-LPG cevabı vermemin nedeni, gözlenen durumun tam olarak 1500 devirden itibaren ortaya çıkması, bu açıdan belirttiğiniz devir birebir uyuyor.
Tabi dediğiniz gibi subap ayarında bir sorun mevcutsa da bu VTEC aktivasyonu benzinde de hissedilir hale gelebilir, aracınıza subap ayarı yaptırdıktan sonra bu hissiyat tamamen kalkabilir.
 
Katılım
12 Ocak 2017
Mesajlar
244
Tepki puanı
73
Yaş
43
Konum
istanbul..
Aracınız
Civic FB7 2012
tekrar subap ayarı yapıldı.. sorun devam ediyor bu teklemenin çözümü nedir varmı başına gelip çözebilen arkadaşlar..
 
Katılım
12 Ocak 2017
Mesajlar
244
Tepki puanı
73
Yaş
43
Konum
istanbul..
Aracınız
Civic FB7 2012
yokmu arkadaşlar yardımcı olacak..
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
482
Tepki puanı
431
Aracınız
Bende de benzer sorun vardı, ama sübap ayarı ve buji değişiminden sonra düzeldi. Siz bobinleri de değişmişsiniz, geriye ateşleme sisteminden buji kabloları kaldı. Kuvvetli bir şüpheli gibi görünüyor.
 
Katılım
12 Ocak 2017
Mesajlar
244
Tepki puanı
73
Yaş
43
Konum
istanbul..
Aracınız
Civic FB7 2012
teşekkür ederim.. uygun bir zamanda tekrar baktıracam..
 
Geri
Üst