cumartesi günü anakar istanbul arası bolu civarında aynı şeyi bende yaşadım. orta şeritte 130 la seyrederken kendimi sol bariyer dibinde buldum. aklım da gitti diyebilirim. yaklaşık 6 yıldır astra g kullandıktan sonra bu araca geçtiğim için kendi acizane tecrübelerimdende edindiğim ve arkadaşında başına gelen şu.
o gün hava gerçekten rüzgarlıydı. isterse arabanız mercedes olsun, geçtim taksiyi yükü ile berabeber 15 tonluk tragevo otobüs sürün bu savrulmayı rüzgardan dolayı istisnasız bi şekilde yaşarsınız. peki neden honda da bunu çok hissettik sorusuna gelince; alman arabalarının ben kullandığım için opeli bilirim sürat arttıkça direksiyon ağırlaşıyor. hali ile rüzgarlı havalarda bu savrulma honda kadar olmuyor. yoksa yol tutuş konusunda öyle bilimsel ve objektif olarak vw veya opel hondadan üstün bir araba değiller. zaten merco-audi-bmw ile honda arasında siklet farkı var kıyaslanamaz. ama sevgili fprot kardeşim 190 lardan 130 lardan 140 lardan bahsediyorsunuz. birde o dönemki rüzgarlı havalarıda bunun üstüne koyun. o süratlerde araçlar giderken yola kaç kilo basınç yapabildiğini bir düşünün. hani Allah cümlemizi korusun altımızdaki bizimle birlikte 1,5 tonu bulan makina o süratlerde ufacık bir sürtmede ne taklalar açar internetteki vidolardan görmüşsünüzdür. ben size şöyle bir örnek vereyim benim eşim araba sürmekten ve arabanın a sından anlamaz. onun bildiği tek şey kızımla birlikte arkada yolculuğun keyfini çıkarmaktır. ben ise şöyle bi özgün müzik- sanat müziği falan açar yoluma bakarım. ilk defa eşim hondamızı aldıktan sonra bi konuda beni uyardı. olayda şu. kırşehirle-kırıkkale arasında çok güzel bir asfalt yol vardır. pürüssüz. düzmü düz. eşim bana dediki bu önünde yazan büyük rakamlar ne yoksa süratmi lütfen bu süratse biraz yavaş git. bunun üzerine ayağımı gazdan çektiğimde sürat 160 a düşmüştü. sanırım 170 falandı. hondam var diye söylemiyorum. ancak merco hızı bu kadar az gösterir. ben inanın 110 la gittiğimi zannediyordum. neyse muhabbet uzar gider size kazasız sürüşler hayırlı forumlar.