Civic FC5 2019 fc 5 makyajlı kasa lastik basınç sorunu

Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
84
Çözümler
1
Tepki puanı
73
Konum
İstanbul
Arkadaşlar selamlar ,

2020 eleganse aldık bizde , sol tarafta LPG tuşunun orda eski modellerde lastik basınç tuşu var. 2020 model de yok ?

Bu tuşun olmaması araçta bu özelliğin olmadığı anlamına gelmiyor di mi ? Lastikler indiğinde bana uyarı verecek mi araba ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Arkadaşlar selamlar ,

2020 eleganse aldık bizde , sol tarafta LPG tuşunun orda eski modellerde lastik basınç tuşu var. 2020 model de yok ?

Bu tuşun olmaması araçta bu özelliğin olmadığı anlamına gelmiyor di mi ? Lastikler indiğinde bana uyarı verecek mi araba ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Multimedya menüsünde TPMS kalibrasyonu içeriği vardır, oradan yapacaksınız. Kullanma kılavuzuna bakmanızı öneririm park vitesi veya manuelde el freni çekilmeden menü aktif hale gelmez vs. vs. gibi TPMS sıfırlamanın birçok prosedürü vardır.
 
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
179
Tepki puanı
114
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Selamlar
Aracı aldığımdan beri tam 6 defa lastik havası inik uyarısı verdi.Her seferinde kontrol ettiğimde bir sorun yoktu.En son bugün uzun yolda tam 3 defa uyarı verdi.Lastiklerde inme vs yok elimdeki ölçü aletiyle baktım her şey normal.İlk benzinlikte baktım yine her şey normal.Şimdi demem şu önceki aracımda da aynı abs sisteminden lastik dönüş hızını hesaplayıp inik uyarısı veren bir sistem vardı.O araç 4 sene içinde 3 defa uyarı verdi ve her seferinde lastik’de sorun varmış.Hiç yanlış uyarı vermedi.Lastiklerimi ayda bir havalarına bakarım ve ayarlardan her zaman son basınçları kaydederim.Yani şimdi bu araçta servise göstermem gerekecek bir sorun olabilir mi?Başına benim gibi sık gelen var mı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Uzun yolda sıklıkla yanıyor, aslında azot bastırmak lazım, yani nitrojen, ısındığı zaman daha az genleşiyor, eğer sıklıkla kısa mesafe sürüş yapılıyorsa ve TPMS uyarısı sık sık yanıyorsa o zaman nitrojene gerek yok problemi rot ayarında, fren sisteminde, abs encoderlarında yada başka bir yerde aramak lazım

Uzun yolda benim başıma iki üç kez geldi bir problem yokken yandı genelde duraklama tesisi çıkışında yanar, lastikler aniden soğuduğu ve sağ sol dengesiz ısılara ulaşıp içerideki havalar sağ sol farklı basınçlara geldiği için oluyor sanırım. Motor yağ lambası da aynı şekilde uzun yol yapıp beklemeden motoru stop ederseniz yağ içeride haşlama oluyor 15dk sonra tekrar marşa basıp yola çıkar çıkmaz yağ lambası yaktırıyor.

lastik havaları soğuk iken 30-32psi ayarlanıyor, ancak otobanda özellikle yazın yada kuru havada 120-140km arası hızlarda 30dk kadar sürüş yaptığınızda lastik sırtı 45 ila 60*C arası sıcaklığa ulaşıyor soğukken 30-32 olan lastik havası da 35-37psi lara çıkıyor, eğer dengesizlik olur tek lastik diğerinden fazla ısınırsa sistem bazen sapıtıyor bu şartlarda arka koltukta iki üç kişi oturuyorsa mesela TPMS daha sık gereksiz uyarı verebiliyor. Gebze den Düzce ye ailecek gittim 70-80-100km hızlarda yavaş sürdüm 220 km boyunca TPMS yanmadı aynı yolu arkaya baldızları oturtup 140kg ilave ile bagaj dolu gittim TPMS bir kez yandı.

ancak şehir içi kısa mesafelerde pek yanmıyor, bir kere 50km hızla çukura düşüp ön lastiği parçaladım o esnada anında daha 5 metre gitmeden yanmıştı. Daha sonra ne olur ne olmaz rot ayarı da yaptırdım ön toe çok hafif açılmış eğilmiş düzelttirdim o zamandır yanmıyor TPMS uyarısı.

Kullanma kılavuzunda aşırı yükleme sonucunda el freni uyarı lambası aşırı yük yüklendiğini belirtmek için yanıp söner gibi bir ibare de vardı sanırım.

Civic böyle değişik hassas bir otomobil.
 
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
179
Tepki puanı
114
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Uzun yolda sıklıkla yanıyor, aslında azot bastırmak lazım, yani nitrojen, ısındığı zaman daha az genleşiyor, eğer sıklıkla kısa mesafe sürüş yapılıyorsa ve TPMS uyarısı sık sık yanıyorsa o zaman nitrojene gerek yok problemi rot ayarında, fren sisteminde, abs encoderlarında yada başka bir yerde aramak lazım

Uzun yolda benim başıma iki üç kez geldi bir problem yokken yandı genelde duraklama tesisi çıkışında yanar, lastikler aniden soğuduğu ve sağ sol dengesiz ısılara ulaşıp içerideki havalar sağ sol farklı basınçlara geldiği için oluyor sanırım. Motor yağ lambası da aynı şekilde uzun yol yapıp beklemeden motoru stop ederseniz yağ içeride haşlama oluyor 15dk sonra tekrar marşa basıp yola çıkar çıkmaz yağ lambası yaktırıyor.

lastik havaları soğuk iken 30-32psi ayarlanıyor, ancak otobanda özellikle yazın yada kuru havada 120-140km arası hızlarda 30dk kadar sürüş yaptığınızda lastik sırtı 45 ila 60*C arası sıcaklığa ulaşıyor soğukken 30-32 olan lastik havası da 35-37psi lara çıkıyor, eğer dengesizlik olur tek lastik diğerinden fazla ısınırsa sistem bazen sapıtıyor bu şartlarda arka koltukta iki üç kişi oturuyorsa mesela TPMS daha sık gereksiz uyarı verebiliyor. Gebze den Düzce ye ailecek gittim 70-80-100km hızlarda yavaş sürdüm 220 km boyunca TPMS yanmadı aynı yolu arkaya baldızları oturtup 140kg ilave ile bagaj dolu gittim TPMS bir kez yandı.

ancak şehir içi kısa mesafelerde pek yanmıyor, bir kere 50km hızla çukura düşüp ön lastiği parçaladım o esnada anında daha 5 metre gitmeden yanmıştı. Daha sonra ne olur ne olmaz rot ayarı da yaptırdım ön toe çok hafif açılmış eğilmiş düzelttirdim o zamandır yanmıyor TPMS uyarısı.

Kullanma kılavuzunda aşırı yükleme sonucunda el freni uyarı lambası aşırı yük yüklendiğini belirtmek için yanıp söner gibi bir ibare de vardı sanırım.

Civic böyle değişik hassas bir otomobil.

Yola çıkmadan 32 yaptım hepsini 1 saat kadar yol aldım uyarı verdiğinde hepsi 35 gösteriyordu.Dışarıdaki hava dereceside çok bariz değişmemişti yola çıktığım yer ile 1 veya 2 derece farklıydı.Otoban olduğundan yolda çukura girme felanda olmadı. Araçta genelde eşim ve çocuğum oluyor.Bagajda dengesiz yük yok.Aslında tüm koşullar birebir aynı.Dediğiniz gibi hep uzun yolda oldu.Daha önceki aracım poloydu,güzergahım hep aynı ama ne yağmur sensöründe nede lastik uyarısında hiç sorun yaşamamışken hondada yağmur sensörü ve lastik uyarısında bunları görünce acaba arızamı var dedim.Yağmur sensörü kronik sanırım çoğu kişi yaşıyor ama lastik inik uyarı sistemi sonuçta sensörsüz diğer araçla aynı mantıkla çalıştığından emin olamadım.Sanırım bu şekilde sık sık indirip kontrol ettirecek :) Teşekkürler cevabınız için.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
33
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Uzun yolda sıklıkla yanıyor, aslında azot bastırmak lazım, yani nitrojen, ısındığı zaman daha az genleşiyor, eğer sıklıkla kısa mesafe sürüş yapılıyorsa ve TPMS uyarısı sık sık yanıyorsa o zaman nitrojene gerek yok problemi rot ayarında, fren sisteminde, abs encoderlarında yada başka bir yerde aramak lazım

Uzun yolda benim başıma iki üç kez geldi bir problem yokken yandı genelde duraklama tesisi çıkışında yanar, lastikler aniden soğuduğu ve sağ sol dengesiz ısılara ulaşıp içerideki havalar sağ sol farklı basınçlara geldiği için oluyor sanırım. Motor yağ lambası da aynı şekilde uzun yol yapıp beklemeden motoru stop ederseniz yağ içeride haşlama oluyor 15dk sonra tekrar marşa basıp yola çıkar çıkmaz yağ lambası yaktırıyor.

lastik havaları soğuk iken 30-32psi ayarlanıyor, ancak otobanda özellikle yazın yada kuru havada 120-140km arası hızlarda 30dk kadar sürüş yaptığınızda lastik sırtı 45 ila 60*C arası sıcaklığa ulaşıyor soğukken 30-32 olan lastik havası da 35-37psi lara çıkıyor, eğer dengesizlik olur tek lastik diğerinden fazla ısınırsa sistem bazen sapıtıyor bu şartlarda arka koltukta iki üç kişi oturuyorsa mesela TPMS daha sık gereksiz uyarı verebiliyor. Gebze den Düzce ye ailecek gittim 70-80-100km hızlarda yavaş sürdüm 220 km boyunca TPMS yanmadı aynı yolu arkaya baldızları oturtup 140kg ilave ile bagaj dolu gittim TPMS bir kez yandı.

ancak şehir içi kısa mesafelerde pek yanmıyor, bir kere 50km hızla çukura düşüp ön lastiği parçaladım o esnada anında daha 5 metre gitmeden yanmıştı. Daha sonra ne olur ne olmaz rot ayarı da yaptırdım ön toe çok hafif açılmış eğilmiş düzelttirdim o zamandır yanmıyor TPMS uyarısı.

Kullanma kılavuzunda aşırı yükleme sonucunda el freni uyarı lambası aşırı yük yüklendiğini belirtmek için yanıp söner gibi bir ibare de vardı sanırım.

Civic böyle değişik hassas bir otomobil.
hocam merhabalar, motor yağı anahtar kelimesiyle aradım ama forumda bulamadım. bu yazınızda da bahsettiğiniz için size yağ uyarısı hakkında bir şey soracağım. ben de fk7 hb sahibiyim, son iki kullanmamda motor sıcaklığı uygun seviyeye çıktıktan sonra aracı performanslı kullandığımda yağ lambası yanıyor. sonra yol bilgisayarından bakıyorum 9100km gösteriyor yağ değişimine, sizce neden böyle oluyor, fikrinizi belirtirseniz çok sevinirim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
hocam merhabalar, motor yağı anahtar kelimesiyle aradım ama forumda bulamadım. bu yazınızda da bahsettiğiniz için size yağ uyarısı hakkında bir şey soracağım. ben de fk7 hb sahibiyim, son iki kullanmamda motor sıcaklığı uygun seviyeye çıktıktan sonra aracı performanslı kullandığımda yağ lambası yanıyor. sonra yol bilgisayarından bakıyorum 9100km gösteriyor yağ değişimine, sizce neden böyle oluyor, fikrinizi belirtirseniz çok sevinirim.
LCD ekranda grafik halinde motor yağı uyarısı motor çalıştıktan kısa süre sonra yanıyorsa gaza az basmanız iyi olur, bu gösterge motor yağı sıcaklığının çok yükselmesinden sebeple yanıyor, 40-50km kadar mesafeyi 120-160km/s gibi yüksek hızlarla uzun yol yaptıktan hemen sonra bir yerde durduğunuzda motor rölantide en az 7-8dk beklemeden stop edilirse ve 10-15dk sonra tekrar çalıştırılıp yola çıkılırsa yanıyor başıma geldi, eğer tam gaz hızlanma ve sert frenle yavaşlama ardından tekrar tekrar tam gaz hızlanma şeklinde kullanılırsa yine yağ uyarısı yanıyor bu benim başıma gelmedi ama forumda sıklıkla duyduk.

Kontağı kapatıp açtığınızda söner aksi halde sönmüyor.

bir diğer yağ uyarı lambası da ışıklı gösterge olarak sol çeyrek panelin hemen altında daha küçük ve parlak bir göstergedir o yanıyorsa yağ eksiktir bu tehlikeli olan uyarı.

Ben FK7 kullanıcılarını anlamakta bazen güçlük çekiyorum, FK7 özünde sportif görünümlü ve motor gücü olarak Türkiye şartlarında ciddi güç değerlerine sahip bir otomobil olabilir aslında öyle değil:) benim bu yorumum FK7 kullanıcılarında biraz da hayal kırıklığı yaratabilir ancak FK7 aslen sıradan bir C segmenti Hatchback binek bir otomobilin biraz şişirilmişi ve Honda tarafından karakter ve ruh ilave edilmişi ve çok çok güzel bir otomobil.

Bu karakteri sebebiyle ve CVT şanzımanın yapısı gereği sık sık tam gaz sıkıştırmalara, sert kalkışlara, sıklıkla yüksek hızları zorlamaya stock hali ile uzun süre dayanabileceğini zannetmiyorum ya uyarı veriyor ya fren balataları çok erken bitiyor ve bir set balata ön arka 2000 lira civarında.

FK7 de diğer birçok Civic modeli gibi özünde 0w-20 Engine oil Type 2.0 kodlu Honda motor yağı kullanıyor ve kullanma kılavuzuna baktığınız zaman bu motor yağının aslında performans amaçlı değil yakıt ekonomisi, düşük eksoz emisyonu gibi sebeplerle bu motor için kullanılması gerektiği yazıyor.

Eğer yazılım ve chip tuning işine girilecek ise zaten tahminimce bu motorda motor yağı olarak 5w-30 0w-30 yada 5w-40 gibi yağlar tercih edilecektir

Turboşarjlı motorlarda dizel yada benzinli fark etmez gaza basarak motoru sıkıştırdıkça IAT değeri yükselir IAT Intake Air Temperature yani motorun emme manifoltuna giren havadır, aynı zamanda Turboşarj ünitesinin kendisi de motor yağı ile yağlanır ve soğutulur

Turboşarjlı bir motorda gazlayarak sıkıştırdığınızda atmosferik bir motora göre çok daha fazla ısı açığa çıkartırsınız eğer soğutma olarak bunu karşılayamaz ise sıkıntılar başlar. IAT yükselmesi çekişten düşmeye sebep olur aşırı ısınan motor yağı ise turbo türbini yataklarını bozar. Bir otomobilin gerektiği zaman motor yağı sıcaklığı uyarısı vermesi bu yüzden güzel birşey aslında. Piyasada turbosu öten Opeller Hyundai ler Ford lar var. Onlarda öyle uyarılar yok bildiğim kadarıyla. Honda da var. :) bu bizler için bardağın dolu tarafı, 2016 da piyasaya sürülen bu otomobilden bir tane bile turbosu öten görmedim duymadım

Hunharca gazlanacak bir 182hp lik Civic in ilk başta manuel vitesli olması ve ufak tefek bazı modifiyeleri içermesi bence şart, daha büyük intercooler daha iyi bir yağ soğutucu daha iyi motor yağı gibi

Ben FK7 nin stock hali ve CVT şanzıman ile çok fazla zorlamaya gelecek bir otomobil olduğunu zannetmiyorum, yine de sınıfındaki diğer pek çok otomobilden yağ lambası yaktırmayacak düzeyde gazlansa dahi performans olarak çok daha iyidir:)

Aşağıya iki tane video bıraktım burada örnek uygulamalar var, çok fazla araştırmadan bunları bulup buraya ekliyorum örnek olması açısından. Demekki birileri birşeyler yapıyorsa buna ihtiyaç doğuyor ki yapıyorlar.


 
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
33
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
LCD ekranda grafik halinde motor yağı uyarısı motor çalıştıktan kısa süre sonra yanıyorsa gaza az basmanız iyi olur, bu gösterge motor yağı sıcaklığının çok yükselmesinden sebeple yanıyor, 40-50km kadar mesafeyi 120-160km/s gibi yüksek hızlarla uzun yol yaptıktan hemen sonra bir yerde durduğunuzda motor rölantide en az 7-8dk beklemeden stop edilirse ve 10-15dk sonra tekrar çalıştırılıp yola çıkılırsa yanıyor başıma geldi, eğer tam gaz hızlanma ve sert frenle yavaşlama ardından tekrar tekrar tam gaz hızlanma şeklinde kullanılırsa yine yağ uyarısı yanıyor bu benim başıma gelmedi ama forumda sıklıkla duyduk.

Kontağı kapatıp açtığınızda söner aksi halde sönmüyor.

bir diğer yağ uyarı lambası da ışıklı gösterge olarak sol çeyrek panelin hemen altında daha küçük ve parlak bir göstergedir o yanıyorsa yağ eksiktir bu tehlikeli olan uyarı.

Ben FK7 kullanıcılarını anlamakta bazen güçlük çekiyorum, FK7 özünde sportif görünümlü ve motor gücü olarak Türkiye şartlarında ciddi güç değerlerine sahip bir otomobil olabilir aslında öyle değil:) benim bu yorumum FK7 kullanıcılarında biraz da hayal kırıklığı yaratabilir ancak FK7 aslen sıradan bir C segmenti Hatchback binek bir otomobilin biraz şişirilmişi ve Honda tarafından karakter ve ruh ilave edilmişi ve çok çok güzel bir otomobil.

Bu karakteri sebebiyle ve CVT şanzımanın yapısı gereği sık sık tam gaz sıkıştırmalara, sert kalkışlara, sıklıkla yüksek hızları zorlamaya stock hali ile uzun süre dayanabileceğini zannetmiyorum ya uyarı veriyor ya fren balataları çok erken bitiyor ve bir set balata ön arka 2000 lira civarında.

FK7 de diğer birçok Civic modeli gibi özünde 0w-20 Engine oil Type 2.0 kodlu Honda motor yağı kullanıyor ve kullanma kılavuzuna baktığınız zaman bu motor yağının aslında performans amaçlı değil yakıt ekonomisi, düşük eksoz emisyonu gibi sebeplerle bu motor için kullanılması gerektiği yazıyor.

Eğer yazılım ve chip tuning işine girilecek ise zaten tahminimce bu motorda motor yağı olarak 5w-30 0w-30 yada 5w-40 gibi yağlar tercih edilecektir

Turboşarjlı motorlarda dizel yada benzinli fark etmez gaza basarak motoru sıkıştırdıkça IAT değeri yükselir IAT Intake Air Temperature yani motorun emme manifoltuna giren havadır, aynı zamanda Turboşarj ünitesinin kendisi de motor yağı ile yağlanır ve soğutulur

Turboşarjlı bir motorda gazlayarak sıkıştırdığınızda atmosferik bir motora göre çok daha fazla ısı açığa çıkartırsınız eğer soğutma olarak bunu karşılayamaz ise sıkıntılar başlar. IAT yükselmesi çekişten düşmeye sebep olur aşırı ısınan motor yağı ise turbo türbini yataklarını bozar. Bir otomobilin gerektiği zaman motor yağı sıcaklığı uyarısı vermesi bu yüzden güzel birşey aslında. Piyasada turbosu öten Opeller Hyundai ler Ford lar var. Onlarda öyle uyarılar yok bildiğim kadarıyla. Honda da var. :) bu bizler için bardağın dolu tarafı, 2016 da piyasaya sürülen bu otomobilden bir tane bile turbosu öten görmedim duymadım

Hunharca gazlanacak bir 182hp lik Civic in ilk başta manuel vitesli olması ve ufak tefek bazı modifiyeleri içermesi bence şart, daha büyük intercooler daha iyi bir yağ soğutucu daha iyi motor yağı gibi

Ben FK7 nin stock hali ve CVT şanzıman ile çok fazla zorlamaya gelecek bir otomobil olduğunu zannetmiyorum, yine de sınıfındaki diğer pek çok otomobilden yağ lambası yaktırmayacak düzeyde gazlansa dahi performans olarak çok daha iyidir:)

Aşağıya iki tane video bıraktım burada örnek uygulamalar var, çok fazla araştırmadan bunları bulup buraya ekliyorum örnek olması açısından. Demekki birileri birşeyler yapıyorsa buna ihtiyaç doğuyor ki yapıyorlar.


aslında benim için hayal kırıklığı olmadı çünkü aynı kiloda otomatik şanzumanlı birçok arabanın beygir değerleri daha düşük olsa da 0-100 gibi değerleri daha iyi olabiliyor ama cvtnin sorunsuzluğundan honda seçmiştim tabi yine çok zorlamaya gelmez, keşke manuel olsaydı o zamanlar trde manuel yoktu. bana çıkan uyarının fotosunu koyuyorum, evet birçok kişinin yaşadığı şey olmuş bana tekrar tekrar tam gaz hızlanmalar sonucu bu uyarıyı verdi, cvtden dolayı ben de bu arabanın çok zorlanmaması gerektiğini düşünüyordum ve yazdıklarınızla daha çok aydınlandım. aracımın önceki sahibi yan sanayi balata takmış orjinalin yüksek fiyatından dolayı, ben de öyle düşünüyorum sizce eksisi ne olur orjinal olmayan balatanın? son olarak, dün performanslı kullanım sonucu fotoğraftaki uyarı çıktı ve 9800km yazdı, sonra dün yaklaşık 100km kullandım ve bugün tekrar anahtarı taktım ve direksiyondaki info tuşundan yağ kısmına geldim ve yağ menzili 9100km yazıyordu. oysaki 700km kullanmadığıma eminim :) cevapladığınız için teşekkür ederim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu uyarı yağ sıcaklığı uyarısı değil:) bu bakım hatırlatma uyarısı, yağ sıcaklığı uyarısı kırmızı renkte oluyor :)

Motor yağı sıcaklığı aşırı artarsa bu sebeple yağ basıncı düşerse yada yağ seviyesi azalırsa şu aşağıdaki sembol yanında yazı veya herhangi bir ibare olmadan kırmızı renkte ortadaki LCD ekranda çıkıyor

indir.png


Mutluhan a bakıma gittiğimde orada Savaş isminde genç yaşta bir mekaniker var ben ona sormuştum,

sizinkisi bakım uyarısı olmalı son bakımdan sonra sıfırlanmadı ise bakım zamanı yaklaştığı için zaman zaman ekranda çıkıyor olabilir
 
Son düzenleme:
Geri
Üst