Civic FC5 3. ve 4. silindir ateşleme arızası?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan oflusak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
25 Tem 2025
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Konum
kubilay61
Ad Soyad
Mutluhan Kubilay
Yaş
30
Aracınız
Civic FC5 2017
Hayırlı günler arkadaşlar.Ben 2017 model Civic 185000 aldım.Şehir içi trafiğinde aracı kullanırken herhangibir problem yaşamadım.Şehirlerarası yolda giderken 120 km üstündeyken birden motor arıza lambası yandı sağa çekip kontağı aç kapa yaptıktan sonra düzeldi yoluma devam ettim fakat araç 120 km lere gelince titreme yaptığını hisettim.Sonra sanayide araç bakımı ve jant balans ayarı yaptırdım düzeldiğini hisettim.Tekrar daha uzun yola çıktığımda yaklaşık 600 km arabayı kullandım herhangibir sorunla karşılaşmadım bir depo LPG bitirdim sonra 100 km benzinle gittim.Pozantı yolu bittiği sırada tekrar aynı arızayı verdi tekrar kontağı aç kapa yaptım düzeldi bu yol boyu 2 kere daha oldu.Sonunca arıza da artık arıza lambası sönmedi hatta araç çalışmadı.Mecbur gece Ankara da yetkili servise aracı çektirdim.Araca sabah kontrole aldıklarında usta bana 3 ve 4. Silindir de ateşleme hatasını verdiğini söyledi ve arızaları sildi ve şuan yapılacak birşey yok dedi arızanın bobin bujilerin yan sanayi olduğu için olabileceğini söyledi ve benim isteğimle bujileri orijinalleriyle değişti.Önceki sahibi bobinlerin değiştiğini söylemişti. Tekrar yola çıktım 800 küsur yol yaptım 120 yı geçmedim benzinde kullandım.herhangibie arıza vermedi ama arabanın gidişinden memnun değildim.Böyle bir durumla karşılaşan yada tavsiye edebileceği birşey yada İstanbul'da gerçekten sorunu çözebilecek baştan savmayacak bir usta tanıdığı olan var mı
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,299
Çözümler
11
Tepki puanı
9,157
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Subap ayarinin tam olarak amacı nedir yakit sarfiyatı ile alakali mi?
Subap ayarının vazifesi hava girişi ve yanma sonucu oluşan gazın dışarıya çıkmasını sağlamaktır. Zamanla Subap açılma kapanma aralığı ısıdan kaynaklı azalmaya başlar, ECU hava giriş çıkışını istediği gibi yapamaz. Bu ise performans kaybı ve yakıt tüketiminde artışa neden olur. Sporcu bir atletin boğazını sıkıp hadi koş demeye benzer. Motor böğürme tarzında bağırır ama gitmez. Fazla gaza basıldığı içinde yakıt miktarı artar. Daha ileri derecede ateşleme hatası verir. 8 adet emme de, 8 adet egzoz da olur. İlk bozulmalar ise sıcak olan egzoz hattında gözlenir. Ayar manuel yapıldığı için üst kapak açılıp motor soğuk iken yapılır. Rutin bir bakım işlemidir. LPG kullanımda daha erken yapılır.
Ayar çok bol olur ise şıkırtı sesi yapar, performans kaybı olur. Herşey mutedil olacak. Ne çok sıkı, ne çok bol. Genelde yapılan emme 20, egzoz 25 olarak ayarlanır.
 
Katılım
25 Tem 2025
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Konum
kubilay61
Ad Soyad
Mutluhan Kubilay
Yaş
30
Aracınız
Civic FC5 2017
Bobinleri kontrol ettim markaları New era dördü de internetten baktım japon üretimiymiş.Bunları bahsettiğiniz denso ile yada diğer markalarla değiştirmem gerekir mi
 
Geri
Üst