Ağır Hasarlı Araç Alınır Mı?

Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
333
Çözümler
1
Tepki puanı
289
Konum
cankırı
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar kulaktan dolma fikirler vermeyin bence. Kasko ve sigorta yapılıyor. Sadece ayni model araca atiyorum 1500 oduyorsasinz buna 2000 odersiniz.. Gayette guzeeelll ce kullanılıyor. Yeterki aracin bazi yerlerinden kaza yapmis oalanlari alinmamak kaydi ile binilebilir. ( On sase on duzen sanziman ). Ben 2 aracimida agir hasar kayitli olarak alfim 1er seneden fazla bindim. Hiic bir sorun yasamadim.biri sag onden digeri o den hasarliydi. İkiside hava yastıklarıni patlatmisti. Hic bir sorun yasamadanda binmiştim. Sadece agir hasarli tamam, ama iyi hasarli olanini bulmak lazim

Redmi Note 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Tavan direk sase 2+1 arabadan uzak durun kapisi kaputu tamponu fari degismis her araba alinir binilir. Degissin onarilmasin macun iyi bir sey degil. Mumkunse yetkili servis onarimli olmali agir hasar kayitli olanlara bakmayin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ağır hasar kayıtlı araç demek çok geniş bir kavram, geçen gün sarı sitede bir FK7 Civic vardı durduğu yerde arkadan çarpmışlar o da gidip öndeki araca vurmuş ve ön ve arka tamponu birkaç ıvır zıvır panjur far vs. değiştirilmiş 24000 lira hasar kaydı var, özellikle açıklamada yazmışlar Honda nın Maltepe deki eski bir bayisi var isim vermeyeyim işte orada bir güzel orjinal parçalarla tamir ettirilmiş ve yetkili servis olup hasarlı parçalar orjinal parça ile kasko dan değiştirildiği için ayrıca yedek parça fiyatı da yüksek olduğu için 24000 lira tramer çıkmış, kullanıcının cebinden de beş kuruş çıkmamış, birkaç tane daha parça kırılıp dökülseydi ve bu parçaların otomobil karakterine fazla etkisi olmasa bile, yani camlar, kaput vs. demekki 50-60000 lira tramer olacak ve ağır hasarlı diye geçecek ama yürüyen aksam, motor, aerodinamik, fren hiçbir kusuru yoksa bunlar yinede şartlara göre kabul edilebilir, satın alınabilir ağır hasar veya pert durumunda onarım sonrası tekrar trafiğe çıkıldığında kasko ve sigorta limitli olarak yapılabiliyor. Böyle bir arabayı da ancak köyde kasabada kullanabilirsiniz.

Yedek parçası daha ucuz olup yan sanayi parçaları da çok bol bulunan Renault Clio gibi bir modeli daha ağır bir kazada çok daha ucuza sıfır gibi toplarlar ve ağır hasar kaydı da çıkmaz, halbuki bu şekilde toplanmış bir Clio, yukarıda örnek verdiğim yedek parçası çok pahalı olup en ufak kazada ağır hasarlı damgası yiyen sadece üç dört parçası değiştirilmiş yeni model bir Civic ten çok daha riskli mekanik ve emniyetsizlik şartlarına sahip olur.

Mevzuya bu şekilde detaylı yaklaşmanız ve ona göre karar verip ağır hasarlı ve tamir edilmiş araç satın aldıktan sonra da aracı kullanırken ona göre davranmalısınız. Mesela Full Kasko yapılamıyorsa gidip İstanbul trafiğinde tam gaz gidemezsiniz. 5 kasa 2020 model bir BMW ye hafif çarpsanız sigorta şirketleri altınızdan iç çamaşırınızı alırlar. Ancak hasarsız ve full kasko bir arabanız varsa mesele yok daha özgürsünüz, gidin kaza yapın demiyorum yanlış anlaşılmasın ağır hasar kayıtlı arabaya ancak köyde kasabada tenha yerlerde binilir o da eğer ki sürüşte başka bir rahatsızlık vermeyecek düzeyde mekanik sağlığa sahipse.

ben şahsen ağır hasarlı otomobil tercih edecek isem sigortadaki tramer kaydı miktarına göre yapılan muameleye bakmayıp mekanik, performans, emniyet, aero, onarım kalitesi gibi fiziksel duruma göre karar veririm bunun için de iyi bir ekspertiz ve otomobilden iyi anlamak gerekir. yani 50000 lira tramer vardır ama airbag ler serviste orjinali ile yenilenmiştir kaporta sacları tamponlar komple orjinal takılıp boyanmıştır çıkma vs. değildir otomobilde de şasede eğrilik geometride bozukluk yoktur yani adam gibi tamir edilmiştir kusuru yoktur o zaman mantıken tercih edilebilir, ancak birde benzer kaza geçirmiş bir araçta tramer sadece 7-8000 liradır fakat airbag ler iptal edilmiş yada değiştirilmeden alelade onarım yapılmıştır ön kaput aynı renk çıkma takılmış yada yan sanayidir, kırılan bir ön salıncak değiştirilmemiş kaynak yapılmıştır, işte sırf trameri az diye o otomobil asla alınmaz, binilecek yeri yok çünki. Başınıza bela olur.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Sigorta eksperlerine laf anlatmak ta zor iş, çamurluk içeri göçüyor belki kullanıcısı titiz bir binici, bu çamurluğu komple değiştirelim boyaltalım, macun boya düzeltme yamalı eşek gibi olmasın diyoruz eksper geliyor yok bu onarılır çektirilir macunlanır boyanır niye değişsin ki? diyor tabi pahalı ya!! sigortadan yüklü para çıkacak ya ! 300 yerine 1500 çıkacak ya, böyle şeylere kasko poliçesi sahibi olan kendisi karar verse daha iyi gibi, poliçeler zaten bir yıllık sonra istersen o her şeyi değiştirmek isteyen adamla sözleşme yapmazsın ne var ki ? sanki hergün keyfi kaza yapıyoruz da. Neticede bir ödeme limiti var, trafik sigortası daha beter, yan sanayi her türlü parçayı getirip taktırırım en adisi bile olsa diyor, kasko da yine orjinal parça maddesi varsa seve seve orjinal parçayı ödüyor.

bence her otomobilin bir ruhu var o ruh bozuk olmadığı sürece hepsine binilir.
 
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
O arabayı bende gördüm muhtemel turboyuda yenildiler o araçta
Ağır hasar kayıtlı araç demek çok geniş bir kavram, geçen gün sarı sitede bir FK7 Civic vardı durduğu yerde arkadan çarpmışlar o da gidip öndeki araca vurmuş ve ön ve arka tamponu birkaç ıvır zıvır panjur far vs. değiştirilmiş 24000 lira hasar kaydı var, özellikle açıklamada yazmışlar Honda nın Maltepe deki eski bir bayisi var isim vermeyeyim işte orada bir güzel orjinal parçalarla tamir ettirilmiş ve yetkili servis olup hasarlı parçalar orjinal parça ile kasko dan değiştirildiği için ayrıca yedek parça fiyatı da yüksek olduğu için 24000 lira tramer çıkmış, kullanıcının cebinden de beş kuruş çıkmamış, birkaç tane daha parça kırılıp dökülseydi ve bu parçaların otomobil karakterine fazla etkisi olmasa bile, yani camlar, kaput vs. demekki 50-60000 lira tramer olacak ve ağır hasarlı diye geçecek ama yürüyen aksam, motor, aerodinamik, fren hiçbir kusuru yoksa bunlar yinede şartlara göre kabul edilebilir, satın alınabilir ağır hasar veya pert durumunda onarım sonrası tekrar trafiğe çıkıldığında kasko ve sigorta limitli olarak yapılabiliyor. Böyle bir arabayı da ancak köyde kasabada kullanabilirsiniz.

Yedek parçası daha ucuz olup yan sanayi parçaları da çok bol bulunan Renault Clio gibi bir modeli daha ağır bir kazada çok daha ucuza sıfır gibi toplarlar ve ağır hasar kaydı da çıkmaz, halbuki bu şekilde toplanmış bir Clio, yukarıda örnek verdiğim yedek parçası çok pahalı olup en ufak kazada ağır hasarlı damgası yiyen sadece üç dört parçası değiştirilmiş yeni model bir Civic ten çok daha riskli mekanik ve emniyetsizlik şartlarına sahip olur.

Mevzuya bu şekilde detaylı yaklaşmanız ve ona göre karar verip ağır hasarlı ve tamir edilmiş araç satın aldıktan sonra da aracı kullanırken ona göre davranmalısınız. Mesela Full Kasko yapılamıyorsa gidip İstanbul trafiğinde tam gaz gidemezsiniz. 5 kasa 2020 model bir BMW ye hafif çarpsanız sigorta şirketleri altınızdan iç çamaşırınızı alırlar. Ancak hasarsız ve full kasko bir arabanız varsa mesele yok daha özgürsünüz, gidin kaza yapın demiyorum yanlış anlaşılmasın ağır hasar kayıtlı arabaya ancak köyde kasabada tenha yerlerde binilir o da eğer ki sürüşte başka bir rahatsızlık vermeyecek düzeyde mekanik sağlığa sahipse.

ben şahsen ağır hasarlı otomobil tercih edecek isem sigortadaki tramer kaydı miktarına göre yapılan muameleye bakmayıp mekanik, performans, emniyet, aero, onarım kalitesi gibi fiziksel duruma göre karar veririm bunun için de iyi bir ekspertiz ve otomobilden iyi anlamak gerekir. yani 50000 lira tramer vardır ama airbag ler serviste orjinali ile yenilenmiştir kaporta sacları tamponlar komple orjinal takılıp boyanmıştır çıkma vs. değildir otomobilde de şasede eğrilik geometride bozukluk yoktur yani adam gibi tamir edilmiştir kusuru yoktur o zaman mantıken tercih edilebilir, ancak birde benzer kaza geçirmiş bir araçta tramer sadece 7-8000 liradır fakat airbag ler iptal edilmiş yada değiştirilmeden alelade onarım yapılmıştır ön kaput aynı renk çıkma takılmış yada yan sanayidir, kırılan bir ön salıncak değiştirilmemiş kaynak yapılmıştır, işte sırf trameri az diye o otomobil asla alınmaz, binilecek yeri yok çünki. Başınıza bela olur.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
323
Tepki puanı
202
Konum
Kahramanmaraş
Aracınız
Civic FD6 2008
Agir hasarli aurisim vardi o sekilde aldim bindim ve sattim. Sag arka kapi degisen sag arka camurluk boyali idi yan hava yastigi patlamis. Baska boya degisen yoktu. Kasko yapmamisti hicbir firma o sekilde bindim .hatasizlari 75 bin lerde iken ben onu 52 bine almistim ama su anda agir hasarlilari 100 bin civari ben vermem su anda o parayi. Ustelik satarkende bayagi zorlanmistim
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
O arabayı bende gördüm muhtemel turboyuda yenildiler o araçta

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Turboyu yenilediyse önden çarpmasıyla turboya kadar girdiyse mümkün değil 24000 küsür liraya serviste tamir olmaz FK7, orjinal turbo zaten en az 10-12000 liradan fazladır, oraya kadar hasar alması için intercooler, radyatör, ön tampon demiri, hava kutusu, ECU, eksoz manifoltu, klima kompresörü, belki yağ soğutucu da hasar görecektir bunların hepsi ön tampona en yakın yerde. En az 90-120000 lira tramer çıkması gerekir ki pert verirler, ancak kırılan ön tamponla beraber sadece intercooler veya intercooler boruları delindiyse ve o şekilde servise kadar araç yürütülerek yol yaptılarsa turbo dışardan kazada kırılan bir parçayı emip te palleri falan kırmışsa bilemem.

Arkadan kazada zaten cat-back sistemi illa ki zarar görür, eksoz son susturucu parçalarından bazılarınıda değiştirmişlerdir ama motora kadar giden eksozda arada spiral boru olması lazım arkadan eksozu vurarak turboya kadar zarar vermek zor gibi ama bu da olabilir.

Burada da görülüyor ki sadece tampon değişmiş abiiii diyen satıcının arabasına iyice bir gözlem yapmak gerekir. Kaporta nedir ki? eften püften kıyafet, aerodinamik verimlilik kabin sızdırmazlığı vs. ama mekanik aksam içeride ona çok yakın halde, mesela kapıdan kaza geçirip yan direklerin her zaman sağlam kalması beklenmez. Bunun gibi.

yani doğruysa dediğiniz eğer turbo değiştiyse işler karışır orada.
 
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Bende ağır hasarlı jetta almıştım 2016 hava yastığı falan da açmıştı kaput değişmiş 2 yıl bindim 50 bin hasar kaydı vardı 80 e almıştık 130 a sattık kullanırken de hiçbir sorun yaşamamıştım ondan sonra da bmw 3.20 almıştık 2015 o da ağır hasarlıydı kazası arkadandı 80 bin hasarı vardı onda da herhangi bir sorun yaşamadık hala da biniyoruz önemli olan nasıl kaza yaptığı bu araçları kullanırken ikisinde de kasko ve sigorta vardı yapan firmalar var ve bence kaskosuz araca binilmez


35 ARS 909
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
981
Tepki puanı
471
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Hocam kesinlikle can güvenliği için ağır hasar kayıtlı araç alınmaz şahsen çok zor durumda kalmadıkça almam aldırmam eski araç olsun ama ağır hasar kaydı olmasın boya ve değişen parçalar önemli değil şaşilere direklere ve benzeri hayati öneme sahip yerlere bakmak gerek önemli olan bunlar sizin ve ailenizin güvenliği için mühim almayın derim

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst