Ağır Hasarlı Araç Alınır Mı?

Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
Yok o kadar çıkmıyor ayni hasar sport plusta 24 bin çıktı turbo degisti
Turboyu yenilediyse önden çarpmasıyla turboya kadar girdiyse mümkün değil 24000 küsür liraya serviste tamir olmaz FK7, orjinal turbo zaten en az 10-12000 liradan fazladır, oraya kadar hasar alması için intercooler, radyatör, ön tampon demiri, hava kutusu, ECU, eksoz manifoltu, klima kompresörü, belki yağ soğutucu da hasar görecektir bunların hepsi ön tampona en yakın yerde. En az 90-120000 lira tramer çıkması gerekir ki pert verirler, ancak kırılan ön tamponla beraber sadece intercooler veya intercooler boruları delindiyse ve o şekilde servise kadar araç yürütülerek yol yaptılarsa turbo dışardan kazada kırılan bir parçayı emip te palleri falan kırmışsa bilemem.

Arkadan kazada zaten cat-back sistemi illa ki zarar görür, eksoz son susturucu parçalarından bazılarınıda değiştirmişlerdir ama motora kadar giden eksozda arada spiral boru olması lazım arkadan eksozu vurarak turboya kadar zarar vermek zor gibi ama bu da olabilir.

Burada da görülüyor ki sadece tampon değişmiş abiiii diyen satıcının arabasına iyice bir gözlem yapmak gerekir. Kaporta nedir ki? eften püften kıyafet, aerodinamik verimlilik kabin sızdırmazlığı vs. ama mekanik aksam içeride ona çok yakın halde, mesela kapıdan kaza geçirip yan direklerin her zaman sağlam kalması beklenmez. Bunun gibi.

yani doğruysa dediğiniz eğer turbo değiştiyse işler karışır orada.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Turboyu yenilediyse önden çarpmasıyla turboya kadar girdiyse mümkün değil 24000 küsür liraya serviste tamir olmaz FK7, orjinal turbo zaten en az 10-12000 liradan fazladır, oraya kadar hasar alması için intercooler, radyatör, ön tampon demiri, hava kutusu, ECU, eksoz manifoltu, klima kompresörü, belki yağ soğutucu da hasar görecektir bunların hepsi ön tampona en yakın yerde. En az 90-120000 lira tramer çıkması gerekir ki pert verirler, ancak kırılan ön tamponla beraber sadece intercooler veya intercooler boruları delindiyse ve o şekilde servise kadar araç yürütülerek yol yaptılarsa turbo dışardan kazada kırılan bir parçayı emip te palleri falan kırmışsa bilemem.

Arkadan kazada zaten cat-back sistemi illa ki zarar görür, eksoz son susturucu parçalarından bazılarınıda değiştirmişlerdir ama motora kadar giden eksozda arada spiral boru olması lazım arkadan eksozu vurarak turboya kadar zarar vermek zor gibi ama bu da olabilir.

Burada da görülüyor ki sadece tampon değişmiş abiiii diyen satıcının arabasına iyice bir gözlem yapmak gerekir. Kaporta nedir ki? eften püften kıyafet, aerodinamik verimlilik kabin sızdırmazlığı vs. ama mekanik aksam içeride ona çok yakın halde, mesela kapıdan kaza geçirip yan direklerin her zaman sağlam kalması beklenmez. Bunun gibi.

yani doğruysa dediğiniz eğer turbo değiştiyse işler karışır orada.
@erenuzel41 hocam, aerodinamik verimlilik bir araçta tam olarak nedir?
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhabalar ben bir Honda hayranıyım yıllardır hayalim olan honda'yı almak bir türlü nasip olmadı size iki sorum olacak cevap verirseniz sevinirim.

1. Ağır Hasarlı Araç Alınır Mı?
2. Sigortadan Alınmış Araç Alınır Mı?

Cevaplarsanız sevinirim.

Ağır hasarlı veya yüksek hasar kaydına sahip araçlar alınabilir. Yorumlarda da bahsedilmiş şasi kısmında hasar olmayacak. Şaside hasar olduğunda eski haline getirebilmek için çektirme işlemi düzgün yapılmadığın da araç bir tarafa çekebiliyor veya lastikler düzensiz aşınıyor. Tekrar kaza sırasında o bölgeden alınacak darbe aracın ilk üretim aşamasındaki gibi darbeyi absorbe edemiyor.(Güvenlik zafiyeti doğuruyor)

Arkadan hasarlı, kapıları değişmiş ve önden hafif hasarlı araç alınabilir. Önden hasar alındığında kaza hafif şiddetli olsa bile airbag ve emniyet kemeri gergileri patladığında hasar kaydını bunlar şişirecektir. (Yetkili servis onarımlı araç gönül rahatlığıyla alınabilir) Ön den kazalı airbag açmış aktif gergili emniyet kemerleri devreye girmiş bir araç yetkili servis dışında onarılmışsa alınmasa iyi olur. Çünkü dışarıda en ucuza tamir edebilmek için hava yastığı şişiricileri onarılıyor kemerdeki aktif gergi sistemi değiştirilmeyip dirençleniyor bu da güvenlik zaafiyeti doğuracaktır.

Bir de hasar kaydı olmaması için eski modelli bir araç almak yerine yeni model şasinde hasar olmayan hasarlı veya ağır hasar kayıtlı bir araç almak daha mantıklı. Eski araçlarda metal yorgunluğundan dolayı malzeme dayanımı düşüyor)





iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
kaza sonucu Ağır hasarlı duruma düşmüş arabalar keşke hiç alınıp satılmasa.

Araç lar doğrudan hurdaya ayrılsa yani sovtaj kurumu hic olmasa cok daha güvenli olur trafik ve yaşam.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
@erenuzel41 hocam, aerodinamik verimlilik bir araçta tam olarak nedir?
Araç dış gövdesinin hava sürtünmesine uyumlu olmasıdır, yani kaza yapmış bir aracın dış kaportası özensiz toplanırsa bir çamurluk diğerinden 3-4 santimetre dışarıda olursa, gereksiz parça diye ön tampon lipi gibi parçalar yerine eskisi gibi takılmaz ise, ön arka süspansiyon yükseklikleri orjinali gibi tutturulamaz ise o araçla yüksek hız yapmak problem olur.

Ne gibi problem olur? derseniz, dış kaporta parçaları yüksek hızda 140-160km gibi hızlarda gövdeden ayrılıp kopup gidebilir. Sallanıp ses yapabilir, aracın yüksek hızdaki dengesini de bozabilir rake orjinali gibi ayarlanmaz ise alta çarpan rüzgar 100-120km/s hızdan sonra yol tutuşunuzu bozar. (Rake ayarı aracın alt yüksekliğinin dengesidir orjinalde alt yüksekliği ön 25 arka 28cm ise bunu siz yaylar ile oynayıp yada hatalı tadilat tamirat sonucunda ön 29 arka 22cm yaparsanız otobanda araç yüksek hızlarda sağa sola gezer direksiyon çok hafifler çünki otomobilin altına giren hava akımı aracı yukarı havalanmaya zorlar)

Çoğu kimse de dikkat etmez, özellikle modifiyeciler genellikle dikkat etmez.

Civic FC5 kasanın ön kaputunun yüksek hızda sallanması dalgalanma yapması aerodinamik bir problemdir ama bu tasarımsal bir sıkıntı, o hızda kaputta birisi mi geziyor? hayır, rüzgar vuruyor, 150-160km hızda atmosfer basıncına göre metrekare başına 80-100kg belki daha fazla yük biner. Deniz seviyesinde daha fazladır, rakım yükseldikçe azalır.

Tadilat tamirat sonrası bunun gibi kafa karıştıran ve tespit edilmesi çevredeki tamircilerce zor hatta imkansız olan bir problem olursa o otomobili kullanmak kimseye derdinizi anlatamayacağınız sıkıntılar verir.

kazada yaylar kırılabilir, orjinal yayın boyu şu kadar o zaman yan sanayi bu var takalım yaklaşımı yanlış, o yayların bir tansiyonu var, yolda belli bir oranın üzerinde yamuk duran araba düz gitmez ki. Rot ayarıyla uğraşır durursunuz, halbuki aracın geometrisini düzeltene kadar düzelmeyecektir. Rot ayarı dururken yapılıyor otobanda 160-180km hızda yapılmıyor ki.

Eski araçlarda bazı modellerde kapı pandizotu arkasında kapı içinde naylon bir plaka olurdu, poşet gibi, izolasyon amaçlıdır, kapı sacı tamir edildiyse kaportacı o naylonu söker atar bir daha takmaz, sizde o aracı kullanırken bu kapıdan neden bu kadar rüzgar geliyor diye düşünürsünüz

bunların hepsi aerodinamik verimlilik.
 

Hulk

Özel Üye
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
159
Tepki puanı
330
Konum
Muğla
Aracınız
Civic FC5 2020
Arkadaşlar bir duruma açıklık getirmemiz gerekli.
Hasar kayıtlı ve pert(ağır hasar kayıtlı) araçları birbirinden ayırmamız gerekir.

Bir aracın pert(ağır hasar kayıtlı) olması için tamir masrafının araç değerinin %70'ini geçmesi gerekiyor.
Kaynak >> Hasar kaydı ile pert kaydı farkları nelerdir?
Kaynak >> Aracın Perte Çıktığı Nasıl Anlaşılır?

Araç için hasar sorgulaması yaptığımızda hasar kayıtları geliyor ve hiçbir kalemde "ağır hasar kaydı" yok ise o araç alım için değerlendirilir.
Hasar kayıtlı araç iyi bir ekspertiz sonucundan değerlendirilip alınabilir ve kasko konusunda hiçbir problem yaşanmaz.

Fakat hasar sorgulamada hasar kayıtları haricinde "ağır hasar kaydı" var ise o araçtan koşarak kaçılır. Benim düşüncem bu şekilde.
Sonuçta o ağır hasar kayıtlı aracın normal şartlarda tamirinin yapılmadığı garantisini verebilirim sizlere!

Basit bir örnekle pert işlem adımlarını anlatmak istiyorum;
100 birimlik bir aracın en az 70 birim hasar kaydı olduğunu düşünelim ki perte çıksın araç.
Bu durumda sigorta firması aracı tamir etmek yerine çekme belgesiyle satışa çıkarır ve bu araç 40 birime alınır.
30 birime tamir edilir. (Siz düşünün bu 70 birim yerine 30 birime tamir edilmeyi - hava yastıkları çıkma, kemerler direnç, motor parçaları çıkma, şaseler bol macunlu..vb.)

>>Sonuçta sigorta firması 70 birim ödemek yerine 100 birim araç sahibine ödedi ve 40 birim araç pert satışında kazandı. >> 10birim karlı.
>>Pert aracı alan kişi aracı 30 birime topladı.(Siz düşünün bu 70 birim yerine 30 birime tamir edilmeyi - hava yastıkları çıkma, kemerler direnç, motor parçaları çıkma, şaseler bol macunlu..vb.) >> 40+30=70 birim harcadı. 100 birimlik aracı 80 birime ilana koydu.
Buyurun içinize siniyorsa alın binin!
 
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Arkadaşlar bir duruma açıklık getirmemiz gerekli.
Hasar kayıtlı ve pert(ağır hasar kayıtlı) araçları birbirinden ayırmamız gerekir.

Bir aracın pert(ağır hasar kayıtlı) olması için tamir masrafının araç değerinin %70'ini geçmesi gerekiyor.
Kaynak >> Hasar kaydı ile pert kaydı farkları nelerdir?
Kaynak >> Aracın Perte Çıktığı Nasıl Anlaşılır?

Araç için hasar sorgulaması yaptığımızda hasar kayıtları geliyor ve hiçbir kalemde "ağır hasar kaydı" yok ise o araç alım için değerlendirilir.
Hasar kayıtlı araç iyi bir ekspertiz sonucundan değerlendirilip alınabilir ve kasko konusunda hiçbir problem yaşanmaz.

Fakat hasar sorgulamada hasar kayıtları haricinde "ağır hasar kaydı" var ise o araçtan koşarak kaçılır. Benim düşüncem bu şekilde.
Sonuçta o ağır hasar kayıtlı aracın normal şartlarda tamirinin yapılmadığı garantisini verebilirim sizlere!

Basit bir örnekle pert işlem adımlarını anlatmak istiyorum;
100 birimlik bir aracın en az 70 birim hasar kaydı olduğunu düşünelim ki perte çıksın araç.
Bu durumda sigorta firması aracı tamir etmek yerine çekme belgesiyle satışa çıkarır ve bu araç 40 birime alınır.
30 birime tamir edilir. (Siz düşünün bu 70 birim yerine 30 birime tamir edilmeyi - hava yastıkları çıkma, kemerler direnç, motor parçaları çıkma, şaseler bol macunlu..vb.)

>>Sonuçta sigorta firması 70 birim ödemek yerine 100 birim araç sahibine ödedi ve 40 birim araç pert satışında kazandı. >> 10birim karlı.
>>Pert aracı alan kişi aracı 30 birime topladı.(Siz düşünün bu 70 birim yerine 30 birime tamir edilmeyi - hava yastıkları çıkma, kemerler direnç, motor parçaları çıkma, şaseler bol macunlu..vb.) >> 40+30=70 birim harcadı. 100 birimlik aracı 80 birime ilana koydu.
Buyurun içinize siniyorsa alın binin!

Hocam çok iyi anlatmışsınız elinize sağlık ama dediğiniz gibi olmayan sadece fiyatı şişirilmiş ağır hasarlı araçlarda var


35 ARS 909
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Araç dış gövdesinin hava sürtünmesine uyumlu olmasıdır, yani kaza yapmış bir aracın dış kaportası özensiz toplanırsa bir çamurluk diğerinden 3-4 santimetre dışarıda olursa, gereksiz parça diye ön tampon lipi gibi parçalar yerine eskisi gibi takılmaz ise, ön arka süspansiyon yükseklikleri orjinali gibi tutturulamaz ise o araçla yüksek hız yapmak problem olur.

Ne gibi problem olur? derseniz, dış kaporta parçaları yüksek hızda 140-160km gibi hızlarda gövdeden ayrılıp kopup gidebilir. Sallanıp ses yapabilir, aracın yüksek hızdaki dengesini de bozabilir rake orjinali gibi ayarlanmaz ise alta çarpan rüzgar 100-120km/s hızdan sonra yol tutuşunuzu bozar. (Rake ayarı aracın alt yüksekliğinin dengesidir orjinalde alt yüksekliği ön 25 arka 28cm ise bunu siz yaylar ile oynayıp yada hatalı tadilat tamirat sonucunda ön 29 arka 22cm yaparsanız otobanda araç yüksek hızlarda sağa sola gezer direksiyon çok hafifler çünki otomobilin altına giren hava akımı aracı yukarı havalanmaya zorlar)

Çoğu kimse de dikkat etmez, özellikle modifiyeciler genellikle dikkat etmez.

Civic FC5 kasanın ön kaputunun yüksek hızda sallanması dalgalanma yapması aerodinamik bir problemdir ama bu tasarımsal bir sıkıntı, o hızda kaputta birisi mi geziyor? hayır, rüzgar vuruyor, 150-160km hızda atmosfer basıncına göre metrekare başına 80-100kg belki daha fazla yük biner. Deniz seviyesinde daha fazladır, rakım yükseldikçe azalır.

Tadilat tamirat sonrası bunun gibi kafa karıştıran ve tespit edilmesi çevredeki tamircilerce zor hatta imkansız olan bir problem olursa o otomobili kullanmak kimseye derdinizi anlatamayacağınız sıkıntılar verir.

kazada yaylar kırılabilir, orjinal yayın boyu şu kadar o zaman yan sanayi bu var takalım yaklaşımı yanlış, o yayların bir tansiyonu var, yolda belli bir oranın üzerinde yamuk duran araba düz gitmez ki. Rot ayarıyla uğraşır durursunuz, halbuki aracın geometrisini düzeltene kadar düzelmeyecektir. Rot ayarı dururken yapılıyor otobanda 160-180km hızda yapılmıyor ki.

Eski araçlarda bazı modellerde kapı pandizotu arkasında kapı içinde naylon bir plaka olurdu, poşet gibi, izolasyon amaçlıdır, kapı sacı tamir edildiyse kaportacı o naylonu söker atar bir daha takmaz, sizde o aracı kullanırken bu kapıdan neden bu kadar rüzgar geliyor diye düşünürsünüz

bunların hepsi aerodinamik verimlilik.
Teşekkürler bilgilendirme için. O zaman sonradan takılan body kitler aracın hem önden hem de yandan gelen hava akışını etkiliyor, bu yüzden aracın akış karakteristiğini bozuyor.
 
Katılım
6 Tem 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
148
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Yapısal parçaları hasar görmüş bir araçtan uzak durun kesinlikle derim. Bu parçalar düzeltip yapılsa da hiç bir zaman güvenlik olarak normal bir araç gibi olmaz, bir kere plastik deformasyon gören metal eski haline getirilinvr, dayanım ve süneklilik özelliklerini kaybeder. Yani araç çarpışma dayanımı konusunda çok kötüleşir.

Burada yapısal dediğim parçalar, çamurlu, kaput veya dış saç gibi parçalar değil. Aracın tavanı, tabanı veya ön ve arka modüllerdeki uzunlamasına yük taşıyan parçalar
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Canlı bir örneğin faydalı olacağını düşünüyorum.
Biraderin aracı honda civic 2013 premium
2018 yılında 60 bin liraya alındı.
80 bin km de otomatik
22.500 tl tek parça hasar kaydı var
Satıcının söylediği sağ ön çamurlukta boya var airbaglar patlamış tamir edilmiş

Niğdeden araç geldi
Ben incelediğim zaman gördüklerim

Farın birinin ön panele tutturulan yeri ısıtılıp yapıştırılmış erimiş yerler var
Ön panel eğik az çektirip bırakmışlar
Hatırlarsanız egr ile ilgili problemimiz vardı değiştirerek problemi halletmiştik o parçaya kadar darbe olduğunu anladım. (ustamısın sen tabi ki hayır)
Araç satıcının kontrolü dahilinde sanayide toplanmış. (satıcı kendi söylemiş)
Satıcı ne var ne yok bilgi vermiş söylecek laf yok bu konuda....

Araç 120 binde şu an yapılan masrafları yazıyorum;
Her onbinde bakım yağ ve filtreler
Egr valfi çıkma orjinal
Akü değişti
Muayene için tüp tesisatı yenilendi egzoza yakınlığından dolayı
Subap ayarı yapıldı
Şanzuman yağı değişti
Lpg regülatörü yenilendi


Kasko olayına gelince biradere yaptır dedim 2018 yılında 3.500 tl hesap çıkınca çok geldi bazı sigortacılar ağır hasar geçiyor dediler buraya dikkat biz irdelemedik bilgisi olan varsa netleştirmek adına memnun olurum.

Yorum
Araç üstünkörü toplanmış
Torpidonun üzerindeki airbag tekrar toplanıp yerine yerleştirilmiş. Hiç koymasalar daha iyi şişik duruyor bombe yapmış....
Direksiyonun ortasındaki airbag yeri az açık.
Emniyet kemerleride buna göre dirençlidir

Motor, şanzıman, mekanik süper tık yok
Sonuç
O zamandan bu zamana binilmekte satmak için değil binmek için alındı .

Tavsiye
Ağır hasar kayıtlı araç ciddi manada kaza geçirmişse, şaselerde küçükde olsa düzeltme oynama varsa, takla, ikiye bölünme varsa, alma almayı düşünme.
Araçta hasar kaydı var fiyat uygun ise
profesyonel toplanmışsa ciddi bir darbe yoksa, araç toplanırken ve tamir edilirken parça artmamışsa civata boşa çıkmamışsa o araç alınır.

Bizdeki araç ağır bir darbe almamış fakat airbaglar patlamış onları toplamışlar, ön tamponu ve farları düzeltmişler bir de cila tamam hatasız düzeltilebilirdi fakat özenmemişler ne kadar ucuz o kadar iyi...

Kasko olayına gelince
Kasko yapılmıyorsa veya normalden 2 katı fiyata yapılıyorsa kesinlikle almayın .

Düzgün toplanmış ve yapılırken masraftan kaçılmamış düşük km li, yüksek model önden ağır kazası olmayan her aracı alırım.
 
Geri
Üst