Civic FD6 Aracımın yağ çubuğu eridi.

Katılım
7 Ağu 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
29
Konum
e7155411E*
Aracınız
Civic FD6 2008
Bugün arabanın suyunu kontrol edip yola çıktım bir de ne olsun radyatör kapağını kapatmayı unutmuşum. Tüm su bitmiş hararet en üst düzeye ulaşmış. Şans eseri yolda bir usta yanaştı. Kontrollerini yapıp sadece 1 tane ateşleme bobininin yandığını söyledi. O parçayı değiştirdik hiçbir sorun kalmadı. Akşam eve gittiğimde yağ çubuğunu çıkardım. Bir de ne göreyim 10 cm den aşağısı yok, erimiş. Telaşlandım. Acaba beklediğimizden farklı bir şey mi oldu. Conta yakmadı dedi usta.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçmiş olsun, yağ çubuğunda erime olması cidden sıkıntılı bir durum, yağ çubuğu ısıdan eriyip kartere falan mı inmiş yoksa altta bir bölgeye mi yapışmış onu kontrol edin.
Motorda herhangi bir bölgede terleme yada yağ kaçırma durumu var mı ve egzostan herhangi bir duman atma varmı da kontrol edin.
Hatta iyi bir motor ustasına alttan karteri söktürerek yağ çubuğunun o bölgede olup olmadığını kontrol ettirin ve yağı değiştirtin (y)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,751
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bugün arabanın suyunu kontrol edip yola çıktım bir de ne olsun radyatör kapağını kapatmayı unutmuşum. Tüm su bitmiş hararet en üst düzeye ulaşmış. Şans eseri yolda bir usta yanaştı. Kontrollerini yapıp sadece 1 tane ateşleme bobininin yandığını söyledi. O parçayı değiştirdik hiçbir sorun kalmadı. Akşam eve gittiğimde yağ çubuğunu çıkardım. Bir de ne göreyim 10 cm den aşağısı yok, erimiş. Telaşlandım. Acaba beklediğimizden farklı bir şey mi oldu. Conta yakmadı dedi usta.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun. Yağ çubuğu erimiş! Bu çok ciddi bir durum. Sadece bobin değilde genel olarak bir baktırın. Yağın mutlaka değişmesi gerekiyor. Conta ve üst kapak kontrolleri yapılması lazım. İnşâallah ısının vermiş olduğu zarar büyük değildir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Bugün arabanın suyunu kontrol edip yola çıktım bir de ne olsun radyatör kapağını kapatmayı unutmuşum. Tüm su bitmiş hararet en üst düzeye ulaşmış. Şans eseri yolda bir usta yanaştı. Kontrollerini yapıp sadece 1 tane ateşleme bobininin yandığını söyledi. O parçayı değiştirdik hiçbir sorun kalmadı. Akşam eve gittiğimde yağ çubuğunu çıkardım. Bir de ne göreyim 10 cm den aşağısı yok, erimiş. Telaşlandım. Acaba beklediğimizden farklı bir şey mi oldu. Conta yakmadı dedi usta.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun.

Usta tarafından kontrollerin yapıldığını belirtmişsiniz ancak yağ çubuğunu akşam eve gittiğinizde çektiğinize göre maalesef kontrollerin tam olarak yapılmadığı görülüyor!

Tamamen boşalmış olan soğutma suyu yeniden doldurulmadan evvel yağ seviyesine bakılmalıydı.

Yağ seviyesi motorun güvenli çalışması için yeterli olan minimum seviyenin altında ise yağ ilave edilmeliydi.
Eğer yağ seviyesi minimum çizgisinin altına düşmemişse soğutma suyu tamamen su ile doldurulup motor tekrar çalıştırılmalıydı.

Motor çalıştırıldıktan sonra radyatör kapağı açılıp rölantide ve gaza basınca motor suyunda oluşan değişiklikler gözlenmeliydi.
•Motor suyunda basınç ve gaz kabarcıkları olması bir belirtidir.

Sonra radyatör kapağı kapatılıp gözler hararet göstergesini sıkça kontrol ederek araç bir miktar kullanılmalıydı.
•Aracı kullanırken çekişinde azalma hissedilirse bu bir belirtidir.
•Hararet yükseliyorsa bu bir belirtidir.

Hararet yükselmiyorsa araç yatay bir zeminde stop edilip 10-15 dakika beklendikten sonra motor yağı seviyesi kontrol edilmeliydi.
•Seviyenin yükselmesi veya düşmesi bir belirtidir. Yağ seviyesi yükseldiyse yağa su karışmıştır. Düşmüşse de suya yağ karışmış olabilir...

Ardından radyatör kapağı açılıp su seviyesine ve suya motor yağı karışmış olup olmadığına bakılmalıydı.
•Su seviyesinin azalması bir belirtidir.
•Suya yağ karışmış olması bir belirtidir.

Bu belirtiler silindir kapak contasının yandığını gösterir.
Belirtilerden hangisinin gözleneceği contadaki yanığın yerine göre değişir. Belirtilerin bir tanesi de iki tanesi de tamamı da gözlenebilir.

Belirtilerden bir tanesi bile varsa ki yağ çubuğu eridiğine göre daha fazlasının olduğunu düşünüyorum silindir kapağının açılıp taşlanması ve contasının yenilenmesi gerekir. Bu gerektiği halde yapılmazsa silindir kapağı dikiş tutmaz hale gelebilir aynı zamanda motor içindeki her şeyin yenilenmesi bile gerekebilir. Daha kötü ihtimal ise motorun şu anda zaten kapsamlı bir bakıma ihtiyacı olabilir...
Bu sebepten işinin ehli bir usta sökmeli silindir kapağını ki kapağı açmışken motorun içindeki parçaların ve blok iç & dış yüzeylerinin kontrollerini yapmadan kapağı kapatmasın.

Bu arada soğutma suyu hattı tamamen kontrol edilmelidir. Yüksek ısı hattın her hangi bir yerinde kaçağa neden olacak deformasyonlar oluşturmuş olabilir. Bu kısım çok önemli ve atlanırsa kapak contası değişimi akabinde motor yeniden hararet yaşarsa bir kez daha conta değişimi gerekli olabilir...!

Şanzıman ve yağı kontrol edilmelidir. Yüksek ısının zarar vermiş olması nedeniyle de en azından şanzıman yağı değiştirilmelidir...

Bir kapağı kapatmayı unutmak insanın başına ne işler açıyor... İnşâALLAH önemli bir sorun yoktur da onarımını kolayca ve düşük maliyete yaptırabilirsiniz.

İşleriniz rast gelsin...
 
Geri
Üst