Civic FD6 Aracımın yağ çubuğu eridi.

Katılım
7 Ağu 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
29
Konum
e7155411E*
Aracınız
Civic FD6 2008
Bugün arabanın suyunu kontrol edip yola çıktım bir de ne olsun radyatör kapağını kapatmayı unutmuşum. Tüm su bitmiş hararet en üst düzeye ulaşmış. Şans eseri yolda bir usta yanaştı. Kontrollerini yapıp sadece 1 tane ateşleme bobininin yandığını söyledi. O parçayı değiştirdik hiçbir sorun kalmadı. Akşam eve gittiğimde yağ çubuğunu çıkardım. Bir de ne göreyim 10 cm den aşağısı yok, erimiş. Telaşlandım. Acaba beklediğimizden farklı bir şey mi oldu. Conta yakmadı dedi usta.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Ekli dosyayı görüntüle 255115
Arkadaşlar çıkardım erimemiş üstten kırılmış resimdeki gibi. Duman atma da yok. Güç kaybı yok su eksiltme yok yağ su karışma yok. Acaba tam ölürken hayata mı döndürdük


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu güzel haber işte... ☺️??
İnşâALLAH hiç bir sorun yoktur.

Olaydan bu yana yağ seviyesini ölçmüş müydünüz bilmiyorum ama ölçülmediyse bir an evvel ölçmekte fayda var. Yağ seviyesi de normalse bir problem yoktur muhtemelen ancak siz yine de yılmadan en az 10.000 km boyunca su, yağ seviye ve duruluk kontrollerini sıkça yapmaya devam edin.
Hararet göstergesini takip etmeyi ihmal etmeyin.
Aracın çekişini gözlemleyin.
Egsoz ‘dan çıkan gazın durumunu gözlemleyin.

Hasar çok küçüktür bir sorun yok tanısı konulup takip bırakılırsa deformasyon zamanla büyür ve can yakabilir ALLAH korusun.

Tekrar geçmiş olsun...

Bu arada “Aracımın yağ çubuğu eridi” konu başlığı bizi bir hayli şaşırtmış ve motorun vaziyeti ile ilgili korkutmuştu... Neyseki kayıp çubuk bulundu. ☺️
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,139
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Çubuğun bulunma haberini aldık. Duman atma su eksiltme suya yağ karışma olayı da yok. Belki contanin omrunden biraz yemis olabilirsiniz. Conta konusunda ilerleyen zamanlarda size sürpriz çıkabilir. Şuanda bir sorun görünmüyor. Hararet göstergesini bir süre takip edin. En kısa sürede de yağ çubuğunu, motor yağı ve filtresini değiştirin. Sonra yola devam :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar sıcaklıkla üstten eriyip kırılmış. Mutlaka yağı filtreleri değiştireceğim ayrıca. Sürekli kontrol edeceğim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam keşke şu fotoğrafı baştan gösterseydiniz. Bir çok kötü senaryo ortaya çıkarmazdık. Bu durumda şu olabilir. Radyatör kapağı açık kalmış. Yolda giderken basınç ve sıcağın etkisiyle su azalmış. Sonra sistemdeki su miktarı dönmeyecek şekilde azalınca soğutma sistemi devre dışı kalmış. Hararet tavan yapmış. Dikkat ederseniz çubuğun kapak bölgesine dek gelen yeri yanmış. Yani conta hizası! Hararet ilk Contayı zedeler devamında kapak yamulur, sonra piston ve segmana zarar verir. Tabi yağ kalitesi bu durumu en iyi kurtulmanızı sağlayan etmen olur. Birde yağ yüksek sıcakta özelliğini kaybeder. Sizin conta az veya çok zarar görmüştür. Temiz iş derseniz. Kapak açılmalı conta, kapak, supaplar, subap ayarı, güzel bir yağ ve yağ filtresi değişimi ile problem çözülür gibi duruyor. Tekrar geçmiş olsun.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
7 Ağu 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
29
Konum
e7155411E*
Aracınız
Civic FD6 2008
Hocam keşke şu fotoğrafı baştan gösterseydiniz. Bir çok kötü senaryo ortaya çıkarmazdık. Bu durumda şu olabilir. Radyatör kapağı açık kalmış. Yolda giderken basınç ve sıcağın etkisiyle su azalmış. Sonra sistemdeki su miktarı dönmeyecek şekilde azalınca soğutma sistemi devre dışı kalmış. Hararet tavan yapmış. Dikkat ederseniz çubuğun kapak bölgesine dek gelen yeri yanmış. Yani conta hizası! Hararet ilk Contayı zedeler devamında kapak yamulur, sonra piston ve segmana zarar verir. Tabi yağ kalitesi bu durumu en iyi kurtulmanızı sağlayan etmen olur. Birde yağ yüksek sıcakta özelliğini kaybeder. Sizin conta az veya çok zarar görmüştür. Temiz iş derseniz. Kapak açılmalı conta, kapak, supaplar, subap ayarı, güzel bir yağ ve yağ filtresi değişimi ile problem çözülür gibi duruyor. Tekrar geçmiş olsun.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.

Dün yoktu zaten kopan kısım bugün dışarı çıkarttım şans eseri. İçinde eridiğini düşünmüştüm. Bakalım kontrol ettireceğim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar hepinizin yorumlarına teker teker teşekkür ediyorum. Çok nazik ve yardımseversiniz. Bir aile gibi davranıyoruz ve bu da çok hoş.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Takdiriniz için Teşekkürler :) Burası CivicTR ailesi zaten :)(y)

Şükür rahatladik bir cubuk hepimizi strese soktu .Gecmis olsun
:ROFLMAO::LOL::ROFLMAO::LOL:
Şaka bir yana eskiden hararetten conta ve yağ yakmış araçlarda söylenen "motor yandı-yağ çubuğu bile eridi" sözüni ilk defa bir Honda'da duyunca haliyle dikkat çekiyor ve olayın sonucunu herkes merak ediyor :D
 
Geri
Üst